Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Masz rację, ale jak widać olano temat. Podejrzewam, że mmpk napisało jakiś skrypt ściągający dane, ale poległ na wariantach tras i różnych oznaczeniach. Kolej w ogóle broni się przed dostępem do danych. Ciekawe za ile lat udostępnią sygnał GPS?
Oprócz samego dostępu do danych, trzeba ogarniętej osoby do ich obrobienia...
Oprócz samego dostępu do danych, trzeba ogarniętej osoby do ich obrobienia...
Ciekawe, na ile broni się, a na ile to ograniczenia prehistorycznego Kursu'90 (obstawiam pierwszą nóżkę bardziej).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A da się pobierać rozkłady jazdy z niego? Ciekawe czy, pytam się właśnie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ale o czym my mówimy?
W cywilizowanych krajach, PLK posiadałoby otwartą bazę z API w którym można by było pobrać informacje o kursach w formacie json. Ten json można by było importować (automatycznie, nie ręcznie) do bazy WTP. Zarówno kursy SKM jak i KM szły by z centralnej bazy PLK (aktualizowane w nocy codzienie). W cywilizowanym kraju mielibyśmy również dostęp do GPS i co za tym idzie - lokalizacji pojazdów online. To byłoby wprowadzone odgórnie, oczywiście o ile pociąg posiada GPS, ale to już wymóg.
Jest tysiąc różnych możliwości integracji systemów informatycznych, a Polska kolej żyje dalej w latach 80. O ile np. rodzaj pojazdu na gps jest ważny głównie dla mikola, tak jednak lokalizacja i to czy realnie pociąg jest opóźniony jednak myślę pomogło by wielu pasażerom.
W cywilizowanych krajach, PLK posiadałoby otwartą bazę z API w którym można by było pobrać informacje o kursach w formacie json. Ten json można by było importować (automatycznie, nie ręcznie) do bazy WTP. Zarówno kursy SKM jak i KM szły by z centralnej bazy PLK (aktualizowane w nocy codzienie). W cywilizowanym kraju mielibyśmy również dostęp do GPS i co za tym idzie - lokalizacji pojazdów online. To byłoby wprowadzone odgórnie, oczywiście o ile pociąg posiada GPS, ale to już wymóg.
Jest tysiąc różnych możliwości integracji systemów informatycznych, a Polska kolej żyje dalej w latach 80. O ile np. rodzaj pojazdu na gps jest ważny głównie dla mikola, tak jednak lokalizacja i to czy realnie pociąg jest opóźniony jednak myślę pomogło by wielu pasażerom.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Fakt, że polska kolej jest w dupie z wieloma rzeczami nie kłóci się w żaden sposób z faktem, że to ZTM aktualnie ma w dupie swojego (potencjalnego) pasażera.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Za SE:
Okazje się, że komunikaty na tablicach cały czas informowały o peronie 2, jednak ich pociąg odjechał z peronu 4. Kilkadziesiąt osób pozostało tym samym w niedzielę wieczorem bez transportu do odległego o ponad 350 km miasta. Jeszcze bardziej szokująca była reakcja pracowników kolei. Wzburzeni sytuacją pasażerowie zażądali od PKP Intercity jakiegoś rozwiązania. - A macie państwo dowód, że wyświetlał się błędny komunikat? - padła odpowiedź z okienka biletowego. Na szczęście jedna z osób zrobiła zdjęcie tablicy informującej o odjeździe z peronu 2 i udowodniła, że to nie fatamorgana ani zbiorowa halucynacja, tylko ewidentny błąd w komunikacie. - Po pokazaniu zdjęcia pracowniczka stwierdziła, że to nie ich sprawa, bo tablicami zarządza zewnętrzna firma, a nie PKP
Jakie miasto? Na Centralnym ogłaszali w niedziele, ze mogą być błędy.
W Poznaniu po tych zmianach koleżanka nie trafiła do swojego pociągu, jej siostra tego samego dnia zrobiła to samo. Ja wczoraj akurat tam byłem i oprócz typowego poznańskiego bałaganu i 2 pociągów z jednego toru (PKM do Koła i Spodek), to reszta była do ogarnięcia.
W Poznaniu po tych zmianach koleżanka nie trafiła do swojego pociągu, jej siostra tego samego dnia zrobiła to samo. Ja wczoraj akurat tam byłem i oprócz typowego poznańskiego bałaganu i 2 pociągów z jednego toru (PKM do Koła i Spodek), to reszta była do ogarnięcia.
ŁK
https://www.se.pl/warszawa/szok-na-dwor ... -CJRp.html
Co do końcowej wypowiedzi jak to PLK dba o informację, to przykład z mojego podwórka. Przez dwa tygodnie ruch był prowadzony jednotorowo dwukierunkowo, a ludzie biegali przez tory bo nigdzie nie było o tym informacji. KM też sprawę olały.
Co do końcowej wypowiedzi jak to PLK dba o informację, to przykład z mojego podwórka. Przez dwa tygodnie ruch był prowadzony jednotorowo dwukierunkowo, a ludzie biegali przez tory bo nigdzie nie było o tym informacji. KM też sprawę olały.
KMy podobno udostępniały taką informację w swojej apce. A może wciąż udostępniają?
Tak, ewidentnie brakuje chęci rozwiązania tej sprawy.
Było, minęło. Zdzierżyli tylko okres trwałości zapisany w dofinansowaniu
Jak widać władzom Mazowsza tez nie zależy na tego typu informacji...
Ok, wydawało mi się, że to jest system ogólnokolejowy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!