Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 kwie 2016, 11:37

W ogóle nie byłem w Lublinie i się specjalnie nie wybieram :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 paź 2016, 22:50

Nie będzie ekranów akustycznych między Otwockiem a Lublinem !!! :D
http://atapi.org.pl/postepowania-w-spra ... do-przodu/
Można? Można
To oznacza, że jeśli pojawi się propozycja ekranów na odcinku Otwock-WWO, to trzeba za wszelką cenę walczyć z tym odpowiednimi pismami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 sty 2017, 12:08

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sty 2017, 22:47

Tyle, że dopóki nie powstanie przebicie Wiatracznej przez tory, jego użyteczność będzie taka sobie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2017, 23:23

A kiedy ma być obwodnica Śródmieścia? Nie jakoś podobnie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2017, 23:58

Raczej: "Kiedy miała być?" :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2017, 21:43

Się mówi obecnie o 2021.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2017, 22:02

A na jakim etapie są kwity?, bo ja to pamiętam upadek poprzedniego podejścia i potem już nic. W tamtej wersji ulica Wiatraczna była wybitnie kuriozalna, ciekawe, co zaproponują teraz...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2017, 22:55

Prasa pisała o konsultacjach społecznych do założeń projektowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2017, 23:19

I za 4 lata ma być gotowe? No way.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 22 sty 2017, 10:58

A propos kwitów, ale kolejowych - Studium jest, Przedprojektowa jest, Środowiskowa jest, KPP jest. Zostaje projekt, a z nim można iść dalej: lokalizacja linii kolejowej, uzgodnienie, ooś, pozwolenie na budowę. Na Otwock - Pilawa nawet już pozwolenie na budowę jest, ale na Pilawa - Dęblin zdaje się jeszcze nie. A nie, bo wykonawca rozbił Pilawa - Dęblin na chyba 10 odcinków, dla każdego złożone zostały osobne kwity... I się to tak ciągnie...

Na Otwocku wg KPP zrezygnowano z wiaduktów (zostają przejazdy oprócz Świdra, gdzie wiadukt akurat będzie i to robiony wcześniej z moderny Otwock - Pilawa).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2017, 21:21

MichalJ pisze:A na jakim etapie są kwity?, bo ja to pamiętam upadek poprzedniego podejścia i potem już nic. W tamtej wersji ulica Wiatraczna była wybitnie kuriozalna, ciekawe, co zaproponują teraz...
Jest nowy wykonawca, coś tam nawet podobno narysował.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 22 sty 2017, 21:29

Dorzucam dwa opisowe linki odnośnie Otwockiej. Jako że się "pozmieniało", to wpierw to:
http://atapi.org.pl/warszawa-otwock-rus ... rojektowa/
a potem to:
http://atapi.org.pl/warszawa-otwock-akt ... strzennej/

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lut 2017, 20:44

Dziś odbyło się spotkanie dotyczące lokalizacji miejsc podziemnych, wiaduktów i tuneli w budynku UD Wawer.
https://www.facebook.com/7demka/?fref=ts
Siódemka pisze: Dnia 20.02.2017r, w Międzylesiu, w budynku UD Wawer, odbyło się posiedzenie Komisji Inwestycyjnej, w której planie było spotkanie z przedstawicielami PKP PLK ws lokalizacji przejść podziemnych na terenie Wawra. Na posiedzeniu obecni byli przedstawiciele PLK. Oto co przedstawiło PLK w tej sprawie:

1. p.o Michalin: przejście podziemne
2. pomiędzy Falenicą a Józefowem- wiadukt drogowy
3. Falenica: tunel w miejscu przejazdu, przebudowa układu torowego pod 3 tor, dodatkowe przejście podziemne w osi ulicy Halnej oraz Patriotów/Michalinki
4. Miedzeszyn: wiadukt kolejowy górą w ramach budowy POW; będzie on najpierw budowany pod 2 tory, potem będzie rozszerzony o dodatkowy 3 tor. Budować będzie GDKIA. Będą też przejścia podziemne.
5. Radość- tunel zamiast przejazdu drogowego. Prowadzone są rozmowy, aby była to wspólna inwestycja- m.st Warszawy i PLK. Istniejące przejścia w poziomie szyn zamienione na przejścia podziemne. Będzie też dodatkowe przejście podziemne w osi ulic Patriotów/Wielowiejska.
6. Międzylesie: jedno jedyne przejście w poziomie szyn zamienione na przejście podziemne.
7. Anin: nowe wiaty oraz przejścia podziemne z obydwu stron.
8. Wawer: przesunięcie peronów do wiaduktu na Płowieckiej(ale bez węzła komunikacyjnego), będzie przejście podziemne oraz jedno w poziomie szyn
9. Zabytkowe przystanki z 1936r będą zmodernizowane: peron nowy, wiaty odnowione- pod nadzorem konserwatora.

Po prezentacji nadszedł czas na dyskusję, która była burzliwa. Najwięcej uwagi poświęcono tunelom w Radości i Falenicy. Wniesiono wątek, mówiący, że po zbudowaniu tunelu w Falenicy, układ drogowy będzie bardzo zmieniony, a także zmienią się trasy autobusów, a także, że tunel zniszczy krajobraz Falenicy, który kształtuje się dopiero. W toku dalszej dyskusji zdecydowano się na ciąg pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu. Samochody- pojadą wiaduktem na granicy Warszawy i Józefowa lub budowanym w ramach POW. Radość zgodziła się na tunel; dodatkowo zapewniono, że tunel będzie tunelem- takim jak w Międzylesiu. W temacie cichego toru, którego wątek wniósł przewodniczący Rady Osiedla Falenica, okazało się, że ten temat jest jeszcze do rozważenia. Nastawnia w Falenicy- nie jest znany jej dalszy los.
W toku gorącej i burzliwej dyskusji padł także jeszcze jeden wątek, że ten 3 tor, to tak naprawdę pomysł jedynie PLK- radni o to nie wnioskowali.
Pod 2,5h burzliwych dyskusjach, przegłosowano stanowisko Komisji, w którym mówi, aby zamiast tunelu w Falenicy, był ciąg pieszo rowerowy- ale sam przejazd zostanie zlikwidowany po wybudowaniu wiaduktu na granicy Warszawy i Józefowa oraz po wybudowaniu tego ciągu i wiaduktu na POW.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lut 2017, 21:46

Czysto teoretycznie: jaki jest stosunek kosztów tych wszystkich instalacji podziemno-naziemnych wraz z modernizacją linii do kosztów wykopania raz a dobrze zagłębienia dla linii kolejowej od Otwocka po Wawer?

ODPOWIEDZ