Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Post autor: VLnt7 » 20 gru 2013, 21:26

Pozwoliłem sobie założyć odpowiedni temat o linii nr 7 i jej planowanej modernizacji. Trochę panoszyliśmy się już w innych wątkach, np. Obiegi i obsługa połączeń KM, Kolej w aglomeracji warszawskiej... Żeby nie robić śmietnika proponuję dyskutować tutaj (i ewentualnie przenieść posty z w/w wątków). A jeśli wątek zawadza, zawsze można usunąć. :)

Informacje o planowanej modernizacji:
http://www.rynek-kolejowy.pl/48358/pula ... i_nr_7.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/44812/Deut ... ublina.htm [zarchiwizowany]
http://www.pgt.pl/dla-czytelnikow/aktua ... o-warszawy

Nie mam dzisiaj weny, więc na razie tylko parę linków. Z upływem czasu będę dodawać nowe wieści i może informacje ogólne, dla uzupełnienia.
EDIT
SISKOM pisze:Linia nr 7 łączy Warszawę z Lublinem, a dalej prowadzi do przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku. Do Lublina linia biegnie w kierunku południowo - wschodnim, a od Lublina w kierunku wschodnim. Trasa kolejowa została wybudowana w 1877 roku. Jest to linia o znaczeniu państwowym. W stanie przed modernizacją trasa na większości trasy jest dwutorowa. Odcinki jednotorowe obejmują szlaki od km 28+461 do km 52+832 (od Otwocka do Pilawy) i od km 264+660 do km 271+533 (od stacji Wólka Okopska do granicy państwa). Linia jest zelektryfikowana za wyjątkiem odcinka granicznego - od km 270+154 do km 271+533. Zły stan techniczny linii kolejowej wymusił liczne ograniczenia prędkości przejazdu pociągów, co skutkuje zwiększonym negatywnym oddziaływaniem na środowisko, wydłużeniem czasu podróży oraz transportu towarów. Niezadowalający jest zwłaszcza stan odwodnienia, jakość nawierzchni, obiektów inżynieryjnych, a także nawierzchni na przejazdach na całej długości linii.
Źródło / więcej: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-wawa-dorohusk.htm (link średnio aktualny)
PKP PLK SA pisze:Koleją z Warszawy do Lublina w 100 minut. Trwają prace projektowe
W 2015 roku będzie gotowa dokumentacja na modernizację linii kolejowej ze stolicy do Lublina. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2016 roku. Po ich zakończeniu czas przejazdu na tej trasie skróci się do około 100 minut.

(...)
Roboty budowlane planowane są na lata 2016 - 2020. Zakres prac obejmie budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem, a Pilawą, modernizację torów na pozostałym odcinku linii, montaż rozjazdów, budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu z Warszawy do Lublina skróci się do około 1 godziny i 40 minut.

Linia kolejowa Nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk - granica państwa, jest linią o znaczeniu państwowym i stanowi część nowego korytarza transeuropejskiej sieci linii kolejowych łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym.
Źródło / więcej: http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... towe-1995/

Edit: odnowiony link z PLKi. Jeden z artykułów na RK niestety został zarchiwizowany.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 gru 2013, 21:56

Dodaje jeszcze jeden link, chociaż trochę nieaktualny:
http://siskom.waw.pl/kp-kolej-wawa-dorohusk.htm
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 20 gru 2013, 22:13

Dodałem.

[Dyskusja] Czy PKP IC po modernizacji wróciłoby pociągami do/z Lublina na trasę przez Otwock? Jakie są na to szanse?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 gru 2013, 22:23

Tak, bo to krótsza trasa niż linią drugą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 21 gru 2013, 18:21

VLnt7 pisze: Masz na myśli, że jeśli WWO-Otwock nie zostanie ruszone, a Otwock-Lublin będzie po modernizacji, to nowemu taborowi mówisz "nie"?
No ;) Ale wiesz, to tylko moje takie skromne zdanie. Ni to jakieś kategoryczne, ot tak po prostu :)

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 27 gru 2013, 17:35

zxcvbnm pisze:Tak, bo to krótsza trasa niż linią drugą.
To że krótsza droga to może mieć mniejsze znaczenie niż czas przejazdu (a to nie to samo) i przepustowość. Droga przez Stojadła jest dłuższa, ale dwójka ma lepsze parametry. Dodanie drugiego toru na Otwock - Pilawa przy niezłej Vszlakowej to oczywiście atut skierowania siódemką, o ile KM i SKM nie dołożą tam kursów. Wschodnia obwodnica towarowa Wawy, mimo że też jednotorowa, ma atut zerowego ruchu podmiejskiego (chwilowo jedna para podsyłu KM ;)), a dalekobieżnych PKP IC i PR jest mniej, niż podmiejskich do Otwocka. Gorzej od Mińska, a bardzo źle od Sulejówka. No ale może ZTM ciachnie wreszcie 521 i wepchnie Wawer do większej liczby SKM-ek i wtedy się wyrówna. :lol:

A na poważnie obstawiam, że PKP IC przynajmniej "Kiev Ex" i "Gałczyńskiego" zostawi tak, jak jest. Ten pierwszy od początku był trasowany tamtędy, a i wcześniej Odessa też, kiedy wszystko inne jeździło przez Otwock, a "Gałczyński" jest "Bystrzycą" XXI wieku, z EP09 i deklaracją bujania się w okolicach 150 km/h, więc po modernie prawie całej siódemki do 160 m/h, a od Pilawy i tak ma być Vmax = 120 m/h, więc po dwójce szybciej pomkną, a część tradycyjnych postojów typu Nałęczów i Pilawa została wycięta, więc konsekwentnie pewnie i tak w Otwocku by się nie zatrzymywał.
4bis Stalowa - Woronicza

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 27 gru 2013, 18:17

Półtorak pisze: A na poważnie obstawiam, że PKP IC przynajmniej "Kiev Ex" i "Gałczyńskiego" zostawi tak, jak jest. Ten pierwszy od początku był trasowany tamtędy, a i wcześniej Odessa też, kiedy wszystko inne jeździło przez Otwock
Bo jeżdżą na stodołach o przekroczonej skrajni. A skrajnia ma zakaz wjazdu na otwocką.
a "Gałczyński" jest "Bystrzycą" XXI wieku, z EP09 i deklaracją bujania się w okolicach 150 km/h, więc po modernie prawie całej siódemki do 160 m/h, a od Pilawy i tak ma być Vmax = 120 m/h, więc po dwójce szybciej pomkną, a część tradycyjnych postojów typu Nałęczów i Pilawa została wycięta, więc konsekwentnie pewnie i tak w Otwocku by się nie zatrzymywał.
Nie, z Pilawy do samego Otwocka 160 km/h. Te 120 km/h o których wspominasz ma być przez Otwock (i w zamyśle dalej na Warszawę po rewitalce, a jakże).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 gru 2013, 18:46

Stodół uże niet.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 27 gru 2013, 19:39

Macie rację: "Kijew" to właściwie już teraz tylko doczepka do TLK-i, czyli krajowych z Dorohuska, bo ukraińskich wagonów bywa mniej, niż krajowych, a i ze skrajnią już problemu nie ma, więc może faktycznie ten pojechać przez Otwock. A druga racja, jeśli faktycznie zrobią 160 km/h do Otwocka, to i na "Gałczyńskiego" jest szansa przez Otwock, ale - jak sądzę - bez zatrzymania. Tylko czy PKP IC się zgodzi - zawsze kilka kilometrów mniej, więc i złociszy się mniej zarobi. Już na samych biletach Warszawa - Lublin zmienia(ł) się przedział cenowy, a dużo ludzi jeździ w takiej relacji.
4bis Stalowa - Woronicza

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 27 gru 2013, 19:58

Kursowanie TLK przez Otwock ma sens, gdy w Falenicy nauczą się brać rano KM/SKM na bok i przepuszczać TLK. Ileż razy TLK dojeżdżała do Falenicy czy też nawet Radości, a od niej co drugi odstęp za SKM... 20 km/h.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 gru 2013, 10:54

Atapi pisze:Kursowanie TLK przez Otwock ma sens, gdy w Falenicy nauczą się brać rano KM/SKM na bok i przepuszczać TLK. Ileż razy TLK dojeżdżała do Falenicy czy też nawet Radości, a od niej co drugi odstęp za SKM... 20 km/h.
Jak na bok? Z przecięciem kierunku przeciwnego? Z tymi urządzeniami srk i tym układem torowym? Zapomnij... Ogólnie o TLKach przez Otwock to sobie możecie pomarzyć, bo znając PLK, to rewitalizacja Otwock-Warszawa będzie polegać na poprawieniu nawierzchni na szlakach bez ruszania stacji (albo tylko nawierzchnia w torach głównych zasadniczych), a to oznacza de facto brak możliwości wyprzedzania w Otwocku (bo wyprzedzanie bokiem po rozjazdach na 40 jest g... warte), Falenicy (brak toru dodatkowego w stronę Warszawy) i Wawrze (peron tylko przy torach głównych zasadniczych). Przy okazji pewnie okaże się, że stacje na Otwock-Pilawa zostaną zdegradowane przy budowie drugiego toru do p.o. lub podg i też z wyprzedzaniem będzie kicha... Także jeszcze raz-TLKi przez Otwock to między bajki...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 gru 2013, 14:38

No i dobrze że nie będą ruszać stacji. Ktoś dobrze pomyślał żeby protestować przeciwko niszczeniu przystanków na linii otwockiej, bo jednak nasze wiaty mają swój przedwojenny styl w porównaniu do blaszaków z linii mińskiej. Szkoda tylko że tory do 120 km/h, a nie 160km/h ale najważniejsze aby za Otwockiem było 160 km/h...

Celestynów nie będzie zdegradowany, ale Zabieżki niestety tak.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 gru 2013, 16:23

zxcvbnm pisze:No i dobrze że nie będą ruszać stacji. Ktoś dobrze pomyślał żeby protestować przeciwko niszczeniu przystanków na linii otwockiej, bo jednak nasze wiaty mają swój przedwojenny styl w porównaniu do blaszaków z linii mińskiej.
Ale ja tego nie kwestionuję! Absolutnie nie proponuję niszczenia ani peronów, ani wiat! Da się zmienić układy torowe tak, żeby były bardziej efektywne, niż teraz - narysuję Falenicę wg mojego pomysłu (na schemacie z semaforek.kolej.org.pl), ale to za chwilę - tam czwarty tor by się jakoś zmieścił bez peronu po zachodniej stronie i wystarczy zmienić układ w głowicach rozjazdowych (no i całą automatykę, ale ta w Falenicy jest i tak starawa), żeby wyprzedzanie było realne i sensowne. W Otwocku też by się dało zabudować rozjazdy na 100 km/h na bok na tory 3 i 4, żeby dało się wyprzedzać z większą prędkością, a nie wlec przez stację 40 km/h (dodatkowo wydłużając postój pociągu wyprzedzanego, bo stacja jest dosyć długa).
zxcvbnm pisze:Celestynów nie będzie zdegradowany, ale Zabieżki niestety tak.
O właśnie, o tym mówię.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 gru 2013, 18:14

A tak bym widział przebudowę Falenicy (pi*drzwi, poza tym ja jestem automatykiem, a nie drogowcem, więc coś może być nie całkiem ok, no i rysunek nie jest najwyższych lotów, bo na tym komputerze mam tylko painta ;) ). W każdym razie idea jest taka, jak widać - w uzupełnieniu rysunku dodam, że pewnie rozjazdy na dojazd do peronu w kierunku Otwocka należałoby zainstalować na Vmax > 40 km/h (pewnie 60 wystarczyłoby, 100 to raczej przesada), bo wszystkie jazdy z zatrzymaniem byłyby na bok.
Załączniki
Warszawa_Falenica.png

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 gru 2013, 18:34

Delikatnie mówiąc, dziwna propozycja (dlaczego nie robić przelotowego toru nr 2, miejsce na tor 5?). Jeżeli koniecznie chcemy się bawić w wyprzedzanie, to zjazd 2>1>2 na 100km/h, zjazd 1>3>1 na 60km/h i tor nr 3a na przedłużeniu, do odstawiania składów, zastanawiam się, czy zjazdu na 4 w miejscu, gdzie dziś jeszcze 4 istnieje nie zrobić (z dojazdem do tor nr 3), żeby i tam było miejsce na odstawianie. Dziś się z tego toru nie korzysta.
Generalnie nie można zrobić błędu z Miłosnej, czyli jedna krawędź dodatkowa i brak możliwości odstawienia w żadnym miejscu za stacją, czyli obecnie = brak możliwości wyprzedzania przez większość dnia, ani pospiesznych ani towarowych.

ODPOWIEDZ