Drugi peron na Stadionie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Drugi peron na Stadionie

Post autor: KwZ » 17 lip 2014, 3:01

Uważam, że trzecia linia na Gocław pod Wschodnim to wygibasy i nie powinna powstać.
Dalej, dla drugiej linii metra stacja techniczna w Morach powinna wystarczyć. A teren w Koziej Górce powinien być przeznaczony dla SKM.

Zatem w jaki najsensowniejszy sposób można by wykorzystać drugi peron stacji :mewa: Stadion?

Najprędzej widziałbym tam S3 (z likwidacją S9). Tunel/teren :mewa: Stadion - Wschodni - nieco dalej jest w planie zagospodarowania oidp; na Siskomie nadal wisi taki plan.

+ Zdjęcie części pasażerów z przeciążonej I linii metra.
+ Likwidacja kursów S3 przecinających głowicę Wschodniego i utrudniającą ruch pociągów.
+ Wykorzystanie peronu polityczne - ucięcie odnogi gocławskiej.
= Rozdzielenie peronów aglomeracyjnych na Wschodnim - ale a) metro też to zakłada; b) kierunek Legionowo jest zupełnie inny, niż Rembertów / Otwock.
- Potrzeba inwestycji.

Sprawdzę jeszcze niweletę, ale to już następnym razem.
Znalezione wątki o podobnej tematyce: viewtopic.php?f=35&t=9650
viewtopic.php?f=35&t=938&start=405
viewtopic.php?f=35&t=7399
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lip 2014, 8:21

Tracisz polityczne połączenie pomiędzy lotniskami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 9:07

KwZ pisze:Najprędzej widziałbym tam S3 (z likwidacją S9).
Przepraszam bardzo, ale CO?! (i po co?!)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 17 lip 2014, 9:31

S3 i tak do Modlina nie jeździ, traci się połączenie Lotniska Chopina z centrum Warszawy. Ludzie z Legionowa raczej nie byliby zachwyceni likwidacją S9 i pozbawieniem ich w znacznym stopniu dostępu do I linii metra. S3 jeździ po torach dalekobieżnych, tak jak inne pociągi dalekobieżne przez Legionowo, więc chyba nie ma już dużego problemu z przecinaniem głowicy Wschodniego, imho bardziej cierpi Zachodni. Ponadto, obawiam się, że potoki nie byłyby wystarczające i politycznie słabo by wyglądała inwestycja za grubą kasę dla mieszańców spoza Warszawy (i to głównie dla nich, białołęczanie, targówczanie i inni mieszkańcy Warszawy to na oko 20-30% obłożenia). Już chyba lepiej pomyśleć cieplej o propozycji ze skycscrapercity o puszczaniu stamtąd tramwaju do Ząbek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 9:53

S3 na Stadionie przede wszystkim powoduje rozbicie odjazdów do Legionowa z dwóch dworców (co już jest dramatycznie złe) na trzy dworce (co będzie złe kosmicznie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

metron

Post autor: metron » 17 lip 2014, 15:13

Patrząc na frekwencję to więcej ludzi korzysta z S9 bo przesiadka na Gdańskim do metra jest o wiele szybsza i wygodniejsza od dłuższej podróży na Centralny.
No chyba że ktoś lubi maszerować przez Centralny, Sródmieście, wspinać się po schodach w górę i w dół

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 17 lip 2014, 15:31

Sorry, na początku trochę mi było ciężko zrozumieć o czym w ogóle to wątek (b. przydałoby się słowo "metro" w tytule). Jak to Kozia Górka dla SKM? :shock: Może miałoby to jakiś sens, ale w tej chwili to przeszłość - SKM ma Szczęśliwice, a Kozią Górkę zalegają bezużyteczne Pendolino, więc S1 kończące na Wschodniej parkują na "rybce".
metron pisze:Patrząc na frekwencję to więcej ludzi korzysta z S9 bo przesiadka na Gdańskim do metra jest o wiele szybsza i wygodniejsza od dłuższej podróży na Centralny.
I tu się zgadzam, sensowniejsze wydaje mi się nie przekładanie S9 na S3 (tzn. na i tak niewydajną średnicę), ale zbudowanie przelotki łączącej trasę S3 z Lotniska Chopina z obecną trasą S9 bez konieczności blokowania całego łańcuszka rozjazdów na Zachodniej. Tyle że to czas i koszty...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 17 lip 2014, 17:48

S1 kończy na Wschodniej ze względu na remont na linii otwockiej. Po zakończeniu tego remontu skończy się to
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lip 2014, 19:20

rufio198 pisze:S1 kończy na Wschodniej ze względu na remont na linii otwockiej. Po zakończeniu tego remontu skończy się to
Co ma jedno z drugim wspólnego? Kursów skróconych do Warszawy Wschodniej jest tylko 3, które już wcześniej były.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2014, 20:01

Zlikwidować to trzeba S3, wzmocnić S9 (i S2 co 15/20/20!), a pan Były Dyrektor może jeździć na lotnisko KML. Albo S9 na Wolę z przesiadką na Zachodnim po prostu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 17 lip 2014, 20:10

Glonojad pisze:Zlikwidować to trzeba S3, wzmocnić S9, a pan Były Dyrektor może jeździć na lotnisko KML.
To raczej KML powinno być zlikwidowane na rzecz dodatkowych pociągów co najmniej w relacji Dw. Gdański – Nasielsk, bo ten kierunek wymaga dziś wzmocnienia nawet za Legionowem. O ile jeszcze parę miesięcy temu pociągi faktycznie pustoszały już za Chotomowem, to dzisiaj bardzo dużo ludzi zajmuje miejsca stojące co najmniej do Modlina.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 17 lip 2014, 20:15

Powiedz to pasażerom 98721, 98723 lub 98725. Reakcja byłaby interesująca.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 17 lip 2014, 20:46

WojtekE65 pisze:Powiedz to pasażerom 98721, 98723 lub 98725. Reakcja byłaby interesująca.
Fajnie że próbujesz pouczać kogoś kto widzi codziennie sytuację zarówno na odcinku do Legionowa, jak i za Legionowem, ale mówiąc do mnie nie używaj numerów pociągów, bo nie mam rozkładu jazdy w głowie i nic mi to nie mówi.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 17 lip 2014, 21:48

Szczytowe, odjeżdżające z Zachodniej ok. 16:05, 17:05, 18:05. Czy można je nazwać luźnymi, tj. tylko miejsca siedzące zajęte na odcinku Aleje-Legionowo?
Chyba nie będziemy mierzyć popularności połączenia powołując się na kursy o 3 czy 4 rano?
Sam zresztą opisałeś zapełnienie w 98723 (Centralna 17:15) nie tak dawno temu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 lip 2014, 22:26

Co do S3 to faktycznie mogłaby być skrócona do Centralnej albo Wschodniej. A zamiast tego zwiększyć częstotliwość S9. Myślę że większość pasażerów byłaby zadowolona.

ODPOWIEDZ