Drugi peron na Stadionie
Moderator: JacekM
Drugi peron na Stadionie
Uważam, że trzecia linia na Gocław pod Wschodnim to wygibasy i nie powinna powstać.
Dalej, dla drugiej linii metra stacja techniczna w Morach powinna wystarczyć. A teren w Koziej Górce powinien być przeznaczony dla SKM.
Zatem w jaki najsensowniejszy sposób można by wykorzystać drugi peron stacji Stadion?
Najprędzej widziałbym tam S3 (z likwidacją S9). Tunel/teren Stadion - Wschodni - nieco dalej jest w planie zagospodarowania oidp; na Siskomie nadal wisi taki plan.
+ Zdjęcie części pasażerów z przeciążonej I linii metra.
+ Likwidacja kursów S3 przecinających głowicę Wschodniego i utrudniającą ruch pociągów.
+ Wykorzystanie peronu polityczne - ucięcie odnogi gocławskiej.
= Rozdzielenie peronów aglomeracyjnych na Wschodnim - ale a) metro też to zakłada; b) kierunek Legionowo jest zupełnie inny, niż Rembertów / Otwock.
- Potrzeba inwestycji.
Sprawdzę jeszcze niweletę, ale to już następnym razem.
Znalezione wątki o podobnej tematyce: viewtopic.php?f=35&t=9650
viewtopic.php?f=35&t=938&start=405
viewtopic.php?f=35&t=7399
Dalej, dla drugiej linii metra stacja techniczna w Morach powinna wystarczyć. A teren w Koziej Górce powinien być przeznaczony dla SKM.
Zatem w jaki najsensowniejszy sposób można by wykorzystać drugi peron stacji Stadion?
Najprędzej widziałbym tam S3 (z likwidacją S9). Tunel/teren Stadion - Wschodni - nieco dalej jest w planie zagospodarowania oidp; na Siskomie nadal wisi taki plan.
+ Zdjęcie części pasażerów z przeciążonej I linii metra.
+ Likwidacja kursów S3 przecinających głowicę Wschodniego i utrudniającą ruch pociągów.
+ Wykorzystanie peronu polityczne - ucięcie odnogi gocławskiej.
= Rozdzielenie peronów aglomeracyjnych na Wschodnim - ale a) metro też to zakłada; b) kierunek Legionowo jest zupełnie inny, niż Rembertów / Otwock.
- Potrzeba inwestycji.
Sprawdzę jeszcze niweletę, ale to już następnym razem.
Znalezione wątki o podobnej tematyce: viewtopic.php?f=35&t=9650
viewtopic.php?f=35&t=938&start=405
viewtopic.php?f=35&t=7399
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tracisz polityczne połączenie pomiędzy lotniskami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
S3 i tak do Modlina nie jeździ, traci się połączenie Lotniska Chopina z centrum Warszawy. Ludzie z Legionowa raczej nie byliby zachwyceni likwidacją S9 i pozbawieniem ich w znacznym stopniu dostępu do I linii metra. S3 jeździ po torach dalekobieżnych, tak jak inne pociągi dalekobieżne przez Legionowo, więc chyba nie ma już dużego problemu z przecinaniem głowicy Wschodniego, imho bardziej cierpi Zachodni. Ponadto, obawiam się, że potoki nie byłyby wystarczające i politycznie słabo by wyglądała inwestycja za grubą kasę dla mieszańców spoza Warszawy (i to głównie dla nich, białołęczanie, targówczanie i inni mieszkańcy Warszawy to na oko 20-30% obłożenia). Już chyba lepiej pomyśleć cieplej o propozycji ze skycscrapercity o puszczaniu stamtąd tramwaju do Ząbek.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27361
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
S3 na Stadionie przede wszystkim powoduje rozbicie odjazdów do Legionowa z dwóch dworców (co już jest dramatycznie złe) na trzy dworce (co będzie złe kosmicznie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Patrząc na frekwencję to więcej ludzi korzysta z S9 bo przesiadka na Gdańskim do metra jest o wiele szybsza i wygodniejsza od dłuższej podróży na Centralny.
No chyba że ktoś lubi maszerować przez Centralny, Sródmieście, wspinać się po schodach w górę i w dół
No chyba że ktoś lubi maszerować przez Centralny, Sródmieście, wspinać się po schodach w górę i w dół
Sorry, na początku trochę mi było ciężko zrozumieć o czym w ogóle to wątek (b. przydałoby się słowo "metro" w tytule). Jak to Kozia Górka dla SKM? Może miałoby to jakiś sens, ale w tej chwili to przeszłość - SKM ma Szczęśliwice, a Kozią Górkę zalegają bezużyteczne Pendolino, więc S1 kończące na Wschodniej parkują na "rybce".
I tu się zgadzam, sensowniejsze wydaje mi się nie przekładanie S9 na S3 (tzn. na i tak niewydajną średnicę), ale zbudowanie przelotki łączącej trasę S3 z Lotniska Chopina z obecną trasą S9 bez konieczności blokowania całego łańcuszka rozjazdów na Zachodniej. Tyle że to czas i koszty...metron pisze:Patrząc na frekwencję to więcej ludzi korzysta z S9 bo przesiadka na Gdańskim do metra jest o wiele szybsza i wygodniejsza od dłuższej podróży na Centralny.
S1 kończy na Wschodniej ze względu na remont na linii otwockiej. Po zakończeniu tego remontu skończy się to
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Co ma jedno z drugim wspólnego? Kursów skróconych do Warszawy Wschodniej jest tylko 3, które już wcześniej były.rufio198 pisze:S1 kończy na Wschodniej ze względu na remont na linii otwockiej. Po zakończeniu tego remontu skończy się to
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zlikwidować to trzeba S3, wzmocnić S9 (i S2 co 15/20/20!), a pan Były Dyrektor może jeździć na lotnisko KML. Albo S9 na Wolę z przesiadką na Zachodnim po prostu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To raczej KML powinno być zlikwidowane na rzecz dodatkowych pociągów co najmniej w relacji Dw. Gdański – Nasielsk, bo ten kierunek wymaga dziś wzmocnienia nawet za Legionowem. O ile jeszcze parę miesięcy temu pociągi faktycznie pustoszały już za Chotomowem, to dzisiaj bardzo dużo ludzi zajmuje miejsca stojące co najmniej do Modlina.Glonojad pisze:Zlikwidować to trzeba S3, wzmocnić S9, a pan Były Dyrektor może jeździć na lotnisko KML.
Powiedz to pasażerom 98721, 98723 lub 98725. Reakcja byłaby interesująca.
Fajnie że próbujesz pouczać kogoś kto widzi codziennie sytuację zarówno na odcinku do Legionowa, jak i za Legionowem, ale mówiąc do mnie nie używaj numerów pociągów, bo nie mam rozkładu jazdy w głowie i nic mi to nie mówi.WojtekE65 pisze:Powiedz to pasażerom 98721, 98723 lub 98725. Reakcja byłaby interesująca.
Szczytowe, odjeżdżające z Zachodniej ok. 16:05, 17:05, 18:05. Czy można je nazwać luźnymi, tj. tylko miejsca siedzące zajęte na odcinku Aleje-Legionowo?
Chyba nie będziemy mierzyć popularności połączenia powołując się na kursy o 3 czy 4 rano?
Sam zresztą opisałeś zapełnienie w 98723 (Centralna 17:15) nie tak dawno temu.
Chyba nie będziemy mierzyć popularności połączenia powołując się na kursy o 3 czy 4 rano?
Sam zresztą opisałeś zapełnienie w 98723 (Centralna 17:15) nie tak dawno temu.
Co do S3 to faktycznie mogłaby być skrócona do Centralnej albo Wschodniej. A zamiast tego zwiększyć częstotliwość S9. Myślę że większość pasażerów byłaby zadowolona.