Rozkład jazdy KM i SKM 2014/15
Moderator: JacekM
Rozkład jazdy KM i SKM 2014/15
Kiedy zazwyczaj pojawiają się pierwsze plany nowego rozkładu jazdy wprowadzanego w grudniu ? Interesuje mnie to ponieważ wtedy się dowiemy czy prędkość na trasie (WWO)Wawer-Falenica rzeczywiście zostanie zwiększona do 100 km/h.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Plakaty szczegółowe PKP PLK pojawią się najwcześniej w listopadzie na ich stronie (jak ostatnio_. Wcześniej (przełom października i listopada) KM opublikują rozkład w zarysie (nie pamiętam, jak SKM).
Wcześniej można obserwować regulamin przydzielania tras pociągów PKP PLK. Tam jest spis prędkości rozkładowych. Na chwilę obecną ciągle 80km/h, ale pewnie zaktualizują do listopada (choć zdarzało się, że aktualizowali dosłownie w momencie wprowadzenia nowego RJ).
Wcześniej można obserwować regulamin przydzielania tras pociągów PKP PLK. Tam jest spis prędkości rozkładowych. Na chwilę obecną ciągle 80km/h, ale pewnie zaktualizują do listopada (choć zdarzało się, że aktualizowali dosłownie w momencie wprowadzenia nowego RJ).
W zeszłym roku PLK opublikowała zarys 30 września.
Na stronach PLK pojawił się zarys RJ 2014-2015 (wyszukiwanie połączeń). Raczej nie wszystko tam jest, widzę dość oczywiste braki, ale i niepokojące dziury, które mogą zostać (KM2).
Co dał remont Wawer-Falenica? Nic. Jak było, tak będzie, czas jazdy na zbliżonym poziomie (choć spodziewałem się oszczędności o ok 1 min, tymczasem w większości przypadków czas jazdy wręcz się wydłużył, ech trasowanie a'la PLK).
Uwaga, jednym z błędów jest przesunięcie o godzinę do przodu czasu odjazdu... W szczegółach jest OK.
Co dał remont Wawer-Falenica? Nic. Jak było, tak będzie, czas jazdy na zbliżonym poziomie (choć spodziewałem się oszczędności o ok 1 min, tymczasem w większości przypadków czas jazdy wręcz się wydłużył, ech trasowanie a'la PLK).
Uwaga, jednym z błędów jest przesunięcie o godzinę do przodu czasu odjazdu... W szczegółach jest OK.
O której widzisz te dziury? Bo na razie z tego co widzę, to w zasadzie bez zmian w stosunku do obecnego rozkładu.przewoz pisze:Raczej nie wszystko tam jest, widzę dość oczywiste braki, ale i niepokojące dziury, które mogą zostać (KM2).
Właśnie niezałatane dziury z bieżącego RJ. Ale dziś całości nie przejrzę, mam słaby net na wyjeździe. Najśmieszniej ta otwocka wypadła. SKMki wytrasowane z czasem jazdy nawet dłuższym niż obecnie
a). To jeszcze nie jest zarys, nie ma plakatówki dla 2014/2015, a tamte połączenia bazują na starym rozkładzie jazdy.przewoz pisze:Na stronach PLK pojawił się zarys RJ 2014-2015 (wyszukiwanie połączeń). Raczej nie wszystko tam jest, widzę dość oczywiste braki, ale i niepokojące dziury, które mogą zostać (KM2).
Co dał remont Wawer-Falenica? Nic. Jak było, tak będzie, czas jazdy na zbliżonym poziomie (choć spodziewałem się oszczędności o ok 1 min, tymczasem w większości przypadków czas jazdy wręcz się wydłużył, ech trasowanie a'la PLK).
Uwaga, jednym z błędów jest przesunięcie o godzinę do przodu czasu odjazdu... W szczegółach jest OK.
b). Być może sama aktualizacja prędkości zostanie wprowadzona dopiero z dniem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy
c). PLK to zło - już powinna być skrócona podróż o 3-5 min
A ja głupek spodziewałem się 100 między WWO a Falenicą...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Po pobieżnej lekturze połączeń na KM9, rozkład 14/15 wydaje się być dość podobny do 2012/13.
Od 8 listopada dostępna będzie plakatówka. Wtedy będzie wiadomo czy w końcu podwyższenie prędkości zacznie obowiązywać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Faktycznie pojawiły się zgodnie z zapowiedzią. Tablice też już są.
Z mojego podwórka: ilościowo bez zmian, dość ambitne czasy przejazdu dla KML zrobili - WWO-Legionowo 16 minut (z zatrzymaniem Toruńska, Płudy).
Z mojego podwórka: ilościowo bez zmian, dość ambitne czasy przejazdu dla KML zrobili - WWO-Legionowo 16 minut (z zatrzymaniem Toruńska, Płudy).
Wow, udało im się jako-tako takt na liniach z Legionowa do lotniska wprowadzić - S3 o :11, KML9 o :44/45.
Przejrzałem plakaty - wniosek: PLK zrobiło nas w bambuko z tą 100 po remoncie na linii nr. 7. Ale czego się spodziewałem...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A ile to lat temu mówiło się, że rozkłady będą niezmienne przez wiele lat - żeby ludzie się przyzwyczailiWojtekE65 pisze:Po pobieżnej lekturze połączeń na KM9, rozkład 14/15 wydaje się być dość podobny do 2012/13.
ŁK
Za moich szkolnych czasów (87-92), to nawet nie zauważałem, że zaczyna funkcjonować nowy rozkład. Wtedy zmiany były na koniec maja. Gdańska-Nasielsk były 14:27 14:47 15:27 15:47 16:07 16:27 16:47 17:07 17:37 przez wiele lat.
Wracając to tegorocznego - zarzucili pomysł komunikowania pociągów z Ciechanowa i Działdowa z lotniskowymi. Typowo w Modlinie Ciechanów/Działdowo był jakieś :12, KML ruszał :21. Teraz ludzie chcący pojechać z np. Nasielska na Służewiec, muszą korzystać z S3.
Odcinek Gdańska-Zachodnia p8 po dwójce można zrobić teraz w 10 minut, oni dalej liczą 12-13.
Pendolino na szczęście nie psuje rozkładu w popołudniowym szczycie powrotnym, czego się obawiałem.
Wracając to tegorocznego - zarzucili pomysł komunikowania pociągów z Ciechanowa i Działdowa z lotniskowymi. Typowo w Modlinie Ciechanów/Działdowo był jakieś :12, KML ruszał :21. Teraz ludzie chcący pojechać z np. Nasielska na Służewiec, muszą korzystać z S3.
Odcinek Gdańska-Zachodnia p8 po dwójce można zrobić teraz w 10 minut, oni dalej liczą 12-13.
Pendolino na szczęście nie psuje rozkładu w popołudniowym szczycie powrotnym, czego się obawiałem.