[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 22 lis 2017, 12:30

KwZ pisze:
22 lis 2017, 11:49
SU89 pisze:
22 lis 2017, 11:44

Są miejsca leżące. A to że łącznik się zatyka przy takiej ilości to inna sprawa.
Ale nie w tym samym czasie. W szczycie, kiedy łącznik się przytyka, nie ma miejsc leżących. Kilka wolnych miejsc siedzących może się trafić w międzyszczycie, kiedy z kolei łącznik daje się przejść po prostu.
Zależy na jakim odcinku. Od Ronda Daszyńsk. do Świętokrzyskiej są miejsca leżące w godzinach szczytu. Siedzące są zapełnione w 50-60%. Z Pragi też by się parę miejsc znalazło, ale tam frekwencja rzeczywiście jest zauważalna.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 lis 2017, 12:36

Czy ktoś mógłby mnie oświecić, ile pociągów obsługuje II linię metra w szczycie/międzyszczycie/święto?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2017, 13:33

Zależy na jakim odcinku. Od Ronda Daszyńsk. do Świętokrzyskiej są miejsca leżące w godzinach szczytu. Siedzące są zapełnione w 50-60%. Z Pragi też by się parę miejsc znalazło, ale tam frekwencja rzeczywiście jest zauważalna.
Ale leżące to nie stojące, tylko kilka wolnych sąsiednich siedzących :>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27387
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2017, 13:43

SU89 pisze:
22 lis 2017, 12:30
Od Ronda Daszyńsk. do Świętokrzyskiej są miejsca leżące w godzinach szczytu.
Wielokrotnie po 17 jeździłem z ONZ M2 i, delikatnie mówiąc, mijasz się z prawdą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 22 lis 2017, 14:46

KwZ pisze:
22 lis 2017, 13:33
Ale leżące to nie stojące, tylko kilka wolnych sąsiednich siedzących :>
A to przepraszam za niewiedzę. Co nie zmienia faktu, że trochę takich miejsc by się znalazło :)
fik pisze:
22 lis 2017, 13:43
SU89 pisze:
22 lis 2017, 12:30
Od Ronda Daszyńsk. do Świętokrzyskiej są miejsca leżące w godzinach szczytu.
Wielokrotnie po 17 jeździłem z ONZ M2 i, delikatnie mówiąc, mijasz się z prawdą.

Przepraszam, źle się wypowiedziałem. Chodziło mi głównie o godziny poranne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 18:19

Let’s cut the bullshit. Od wielu miesięcy M2 jako tako spełnia swoją ograniczoną, ale jednak, rolę, szczególnie wschodnia „połowa”, o czym wielokrotnie informował ZTM, portale branżowe i co wielokrotnie mogliśmy zaobserwować oczami.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 lis 2017, 19:00

Jako tako?
Jeżdżę M2 codziennie rano w szczycie ze Stadionu do Ronda Daszyńskiego i prawdę powiedziawszy nie bardzo widzę rezerwy dla Targówka bez zwiększenia częstotliwości. O ile oczywiście mamy ambicję mieć komunikację gdzie jazda na glonojada i dopychacze są niedopuszczalni. W innym wypadku to rezerwy jeszcze są.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 19:23

Jako tako, bo jest bardzo duża dysproporcja pomiędzy godzinami szczytu a pozostałymi porami.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 22 lis 2017, 19:34

Imho może tak być też ze względu na częstotliwość. 6 minut poza szczytem i to bez rozkładu jest mało atrakcyjne, jeśli są bezpośrednie alternatywy

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2017, 19:56

lumx pisze:Imho może tak być też ze względu na częstotliwość. 6 minut poza szczytem i to bez rozkładu jest mało atrakcyjne, jeśli są bezpośrednie alternatywy
Na szczęście mało ludzi wie, że jeździ co 6 minut.

Jeśli chodzi o rezerwy, to w poniedziałek byłem w szoku, że o 9 było ciaśniej niż tylko zajęte siedzące - ale to bardzo zależy od tego, czy przyjedzie pociąg. Generalnie o tej godzinie rezerwy są. Czy to za pozno? Na Sluzewcu wysiada przed 10 jeszcze mnóstwo osób. Popołudnia (17-18) rezerwę zdecydowanie mają.
ŁK

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2017, 20:10

Łukasz pisze:
22 lis 2017, 19:56
Na szczęście mało ludzi wie, że jeździ co 6 minut.
Że jeździło w międzyszczycie co 3 min. 40 sek. też najwyraźniej mało kto wie, bo protestów nie słychać. :/

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 lis 2017, 23:19

Matt Cubis pisze:
22 lis 2017, 17:17
Problemem Świętokrzyskiej jest raczej wąski peron zaraz po wyjściu z łącznika i chęci pójścia w kierunku środka stacji, a nie sam łącznik.
:arrow: Problemem jest to, że sporo osób nadal nie wie o istnieniu łącznika między liniami M1 i M2. Przekonałem się o tym niedawno, gdy kilkanaście osób wysiadających z M2 i idących peronem przede mną zauważyłem potem z odjeżdżającego pociągu M1 - ja już byłem w środku, a oni dopiero schodzili po schodach na peron, po uprzednim przejściu przez bramki.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 23 lis 2017, 14:00

Mylące są strzałki, sugerujące że z peronu M2 trzeba wyjść na górę, aby dostać się do M1. Poza tym w obu przypadkach łącznik między peronami jest dość zakamuflowany. Więc nie dziwi mnie to że ludzie o nim nie wiedzą. Gdy korzystałem z tej przesiadki po raz pierwszy, też nie zauważyłem jego istnienia i znam osoby, które miały tak samo.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 23 lis 2017, 14:27

Z autopsji wiem, że część osób po prostu woli iść "na około" niż przedzierać się przez tłum w łączniku i na peronie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lis 2017, 17:54

Takich osób jest niewiele. Sam drapałem się w czaszkę patrząc na oznaczenia i zastanawiałem się, czy mam iść górą, żeby z M2 do M1 się dostać. W ogóle oznaczenia M2 (Daszyński!) to jakaś komedia.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ