[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 12 maja 2017, 23:05

Swoją drogą, to sytuację nieco poprawiłby biały (jasny) kamień zamiast obecnego czarnego + zamontowanie na suficie przytłumionych luster, tak jak w galerii zachodniej Dworca Centralnego. Przed remontem tam było jak było, ale te kilka sztuczek po remoncie bardzo zmieniły odbiór korytarza. Dalej jest nisko, ale tego się już tak nie odczuwa. Więc gdyby i łącznik był zrobiony przy wykorzystaniu tych pomysłów, dalej byłoby ciasno, ale już mniej nieprzyjemnie. Więcej się raczej zrobić nie da. Takie same ludzkie zatory są i na Centralnym przy pokonywaniu różnicy peron-galeria, i na Gdańskim przy schodzeniu z peronu do tunelu, i na Centrum z peronu na Patelnię. Szerokie schody z antresol na perony trochę przyzwyczaiły ludzi do tego, że w metrze powinno być luźno i bez korków.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 12:48

Trochę zbiorowo odpowiem: zdaję sobie sprawę, że przy moim rozwiązaniu mamy problem z różnicą wysokości M1/M2 i niestety byłoby niezbędne zygzakowanie w pionie, ale nadal uważam to za jedyną szansę na zapewnienie odpowiedniej przepustowości przejścia. Alternatywnie można zastąpić obecne przejście windami i poszerzyć strefę biletową na górze, po prostu, żeby przejście tamtędy nie wymagało drugiego przejścia bramek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2017, 13:04

Jakie zygzakowanie w pionie? Złóż sobie rzuty pionowy i poziomy w osi M1 i spróbuj to wyrysować. Nie daję Ci wielkich szans.
Natomiast warto pomyśleć o bezbramkowym przejściu górą by odciążyć obecne przejście które jest jakie jest i inne już nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 13:40

No takie zygzakowanie, że po przejściu ponad torem M2, trzeba zejść w dół, żeby zmieścić się pod torem M1; ale dzięki temu właśnie mamy uniezależnienie od osi obu linii i możemy budować przejście o de facto dowolnej szerokości.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 maja 2017, 14:41

Ja widzę możliwość poszerzenia obecnego przejścia tylko poprzez likwidację windy (oraz tego wszystkiego, co na tym planie jest zaznaczone jasnoniebieskim kolorem). Nie jestem przekonany, żeby to zostało zaakceptowane społeczno-politycznie, choć niepełnosprawni zawsze będą mogli skorzystać z antresoli.
Załączniki
przesiadki.jpg
Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/img/przesiadki.jpg
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2017, 15:31

fik pisze:No takie zygzakowanie, że po przejściu ponad torem M2, trzeba zejść w dół, żeby zmieścić się pod torem M1; ale dzięki temu właśnie mamy uniezależnienie od osi obu linii i możemy budować przejście o de facto dowolnej szerokości.
Patrząc na schemat zamieszczony przez KwZ Nusi tego nie widzę. Czworokąt miedzy rękami metra ma rozmiar cztery razy większy niż obecny załom przejścia ale musi też zmieścić skręt korytarza. Żeby Twoja koncepcja była możliwa miedzy poziomami M1 i M2 musiałaby się zmieścić pełnoprawna kondygnacja.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 15:37

Że twój tablet zmienia czasami twoje wypowiedzi i czyni je niezrozumiałym dla odbiorców, to wiem nie od dziś; ale że to działa w drugą stronę to jednak nowość.

Tym razem spróbuję obrazkiem. SCHEMATYCZNYM i IDEOWYM.
Załączniki
m1m2.png
m1m2.png (6.17 KiB) Przejrzano 3072 razy
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2017, 15:45

Schody z peronu w bok? Przecież albo skończysz schody na krawędzi peronu albo wejdziesz w skrajnię toru w stronę Woli! Zmieścić się pod torem w stronę Żoliborza też łatwo nie będzie ale może by się dało. O takim szczególnie że wchodzisz pod narożny budynek nie wspomnę przez grzeczność.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 15:52

Patrz, a jednak w dziesiątkach systemów na świecie wygląda to dokładnie tak, i jakoś nic takiego sie nie dzieje.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2017, 16:00

Pytanie jaką mają szerokość peronów. Znasz jakiś w miarę bliski przykład?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 16:18

Chociażby wszystkie przesiadki w Pradze.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2017, 16:25

Byłem jeszcze wczoraj i żadnych schodów w bok peronu nie widziałem. Poziomy pośrednie to i owszem ale mają o tyle lepiej że przy tak pofałdowanym terenie i metro nie zawsze idzie płytki więc i miejsca mają więcej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2017, 17:11

Kurskaja, Moskwa.
Dobrynińskaja, tamże.
To też ładne.

Mustek, Praga (jakość jak z ziemniaka, ale idea czytelna); zdjęcie ze stacji Florenc już wrzucałem.

Instytut Technologiczny, Petersburg.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 cze 2017, 21:56

:arrow: Ktoś wie może, kiedy zostanie otwarty 3 ciąg schodów ruchomych po zachodniej stronie CNK? Od kilku miesięcy jest zastawiony i "chwilowo" wyłączony. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 04 cze 2017, 23:24

Na Świętokrzyskiej naprawa trwała dobrze ponad pół roku...

ODPOWIEDZ