Szwedzka akurat nie, bo jeden z tuneli przechodzi pod kamienicami przy Strzeleckiej.aaa pisze: ↑19 lis 2022, 20:02Zastanawia mnie dlaczego projektanci metra pogniewali się na perony boczne. Sprawdzają się dobrze przy dużym ruchu na stacji Centrum, są tanie w budowie na stacjach peryferyjnych (Kasprowicza).
Na Świętokrzyskiej mogłyby być cztery klatki schodowe między każdym z peronów i nie byłoby problemów z przeciążonym łącznikiem. Konstrukcyjnie na M2 mogłaby być ściana nośna w międzytorzu (bez widoczności między peronami), co pozwoliłoby ograniczyć istnienie kolumn na peronach.
Na Szwedzkiej czy Zaciszu można byłoby w ogóle zrezygnować z poziomu -1, schody ruchome prowadziłyby na poziom peronu, z bramkami tuż przy nim.
Mam nadzieję, że na M3 - niezależnie od przebiegu - pójdą po rozum do głowy w tym temacie.
[M2] Otwarcie i eksploatacja
Moderator: JacekM
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
Szerokie hole, różne trasy alternatywne w obydwóch słowa znaczeniu (zarówno wewnątrz jednej stacji, jak i na długości linii, ewentualnie z wykorzystaniem innej linii, bo wewnątrz tej samej firmy taryfa kilometrowa i tak jest na zasadzie najkrótszej możliwej relacji). A jak jest już naprawdę przerąbane, to wychodzi dodatkowy personel i filtruje lud sznurami w poprzek peronu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Duży i wyraźny termometr ze stacjami osiągalnymi z danego peronu tuż przy wejściu powinien wystarczyć w większości przypadków.michael112 pisze: ↑19 lis 2022, 20:10Bo dzięki peronom wyspowym pasażer nie pomyli się wchodząc na peron w niewłaściwą stronę.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36588
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To jest kluczowe, ale przede wszystkim na stacjach peryferyjnych, z dużymi różnicami obciążenia między ranem a popołudniem. Zupełnie co innego jest ze stacjami takimi, jak Świętokrzyska - w zasadzie obydwa kierunki powinny być zaprojektowane na maksymalne obciążenie, i to z zapasem. Powinny...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Według danych Metra liczba przesiadających się na na Świętokrzyskiej jest większa od tych docelowych. Do tego więcej ludzinprzesiada się łącznikiem z M1 do M2 niż odwrotnie. Te brakujące 3 tys wybiera z M2 do M1 antresolę wiadomo dlaczego. Fizyczne schody do góry w łaczniku. Wydaje się iż stworzenie jednej strefy biletowej na antresoli to pierwszy krok w promocji przejścia góra. Jeśli kiedykolwiek miałyby nadejść drastyczne kroki to M1-M2 łącznikiem a M2 do M1 góra. Odwortne rozwiązanie powoduje iż w łączniku pokonujemy schody fizyczne do góry. Oraz z M1 do M2 przez antresolę musimy wdrapać się schodami bo jeden ciąg w górę a potem jest tylko jeden ciąg w dół z antresoli na M2 więc pomysł głupi i nie wiem po co teraz go lansują.
Do tego tłum z M2 lepiej skierować do antresoli niż przeciskać między filarem a ruszającym pociągiem co ma miejsce przy wariancie M2-M1 lacznikiem
Do tego tłum z M2 lepiej skierować do antresoli niż przeciskać między filarem a ruszającym pociągiem co ma miejsce przy wariancie M2-M1 lacznikiem
Nie dałoby się zrobić bramek w tym podziemnym korytarzu, które umożliwiałyby w godzinach porannych przejście tylko z M2>M1 i odwrotnie?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36588
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To jest dobre pytanie. A drugie, z niego wynikające: co by było, gdyby nieświadomy tłum przyparł do nich ludzi?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Po co bramki wystarczy ustawić ruchome schody w łączniku w jedną stronę a z drugiej naklejka lub wyświetlacz Zakaz Wjazdu.
Tańsze w budowie są tylko teoretycznie, bo do każdego peronu musisz mieć po 4 windy (po dwie na każdy peron). Również 2 razy więcej schodów ruchomych. I o ile w Centrum je można zrozumieć, o tyle na Bielanach są porażką - głównie dlatego, że windy jedynie są po jednej stronie peronu, a i tak trzeba było ich zrobić dwie.aaa pisze: ↑19 lis 2022, 20:02Zastanawia mnie dlaczego projektanci metra pogniewali się na perony boczne. Sprawdzają się dobrze przy dużym ruchu na stacji Centrum, są tanie w budowie na stacjach peryferyjnych (Kasprowicza).
Na Świętokrzyskiej mogłyby być cztery klatki schodowe między każdym z peronów i nie byłoby problemów z przeciążonym łącznikiem. Konstrukcyjnie na M2 mogłaby być ściana nośna w międzytorzu (bez widoczności między peronami), co pozwoliłoby ograniczyć istnienie kolumn na peronach.
Na Szwedzkiej czy Zaciszu można byłoby w ogóle zrezygnować z poziomu -1, schody ruchome prowadziłyby na poziom peronu, z bramkami tuż przy nim.
Mam nadzieję, że na M3 - niezależnie od przebiegu - pójdą po rozum do głowy w tym temacie.
Co masz na myśli windy jedynie są po jednej stronie peronu, a i tak trzeba było ich zrobić dwie?
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Gdyby peron był wyspowy - to wystarczyłyby 2 windy, aby były na każdej głowicy. A że są perony boczne, to mimo że są sumarycznie 2 windy na stacji, to dostępność jest gorsza niż w przypadku peronów wyspowych, mimo że ich liczba jest taka sama.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
peron wyspowy jest wygodniejszy w budowie przy lini budowanej dwoma TBMami - jak M2 właśnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36588
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jak byłem tam dopiero co, nijak nie wydawał mi się wygodny
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
W sensie budowałeś?
ŁK