[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lis 2022, 13:01

Ciekawe kiedy organizator dojdzie do wniosku, że bramki właściwie w ogóle nie są potrzebne do szczęścia. Oby jak najszybciej.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 14:15

ashir pisze:
16 lis 2022, 12:53
Na razie zachęta. Tylko czemu przez łącznik z dołu na górę, a nie odwrót? Łatwiej chyba zejść po zwykłych schodach niż wejść? Dodatkowo otwarcie bramek genialny pomysł, to może na każdej stacji zrobimy kilka z wolnym dostępem, żeby nie trzeba było kasować biletu/przykładać karty?
To zachowanie jest bardzo nie w porządku ze strony ZTM / MW / władz miasta (whatever). Komentowałem to już na Transport-Publiczny.pl, tam jest ogólnie dość dużo negatywnych komentarzy (zwłaszcza na ich fanpage'u FB).

Pół biedy jak to są oznaczenia przystankowe (choć to de facto dezinformacja bo zachęca do korzystania z przejścia mniej korzystnego dla pasażera, choćby ze względu na dwukrotne pokonywanie poziomów -2/-1 pomimo że celem pasażera jest dostanie się z poziomu -2 na -3 lub odwrotnie).
Zapowiedź twardego zakazu korzystania z łącznika (w jedną stronę lub w obie) brzmi bardzo niepokojąco.

Jak można jednocześnie: 1) zniechęcać do transportu samochodowego (zwężanie ulic, ograniczenia ekologiczne, zapowiedzi twardych zakazów lub opłat za wjazd), 2) likwidować lub rozrzedzać połączenia autobusowe / tramwajowe wraz z wydłużaniem metra na Bródnie i Bemowie, "wpychając" ich do metra, 3) utrudniać przesiadanie się na stacji... przeznaczonej do przesiadek???

To wygląda jakby pasażerowie miastu przeszkadzali. Jak jadą samochodem - źle. Jak jadą autobusem lub tramwajem - źle bo można by było wozy przeznaczyć na inne trasy lub zwinąć, oszczędzając pieniądze.
Teraz jak jadą metrem to też źle, bo mają czelność przesiadać się między liniami metra.

Przypomina Bareję, szkoda tylko że to świat realny.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2022, 14:40

No ale co Ty właściwie chcesz? Nie da się na ten moment tego przebudować, więc trzeba zapobiec stratowaniu kogoś w inny sposób. Pewnie można to jakoś limitować, powodując korek na peronie, ale raczej skończy się jednokierunkowym „objazdem” dla wszystkich, bo kto by słuchał jakichś próśb.
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 14:49

Docelowo chyba najlepiej łącznik przebudować. Wiem, kosztowne i zapewne wymaga czasowego zamknięcia tunelu M1 żeby "rozszerzyć" tory w tym miejscu.
A na razie...? Może zostawić tak jak jest mimo wszystko?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2022, 15:15

Łukasz pisze:
16 lis 2022, 14:40
No ale co Ty właściwie chcesz? Nie da się na ten moment tego przebudować, więc trzeba zapobiec stratowaniu kogoś w inny sposób. Pewnie można to jakoś limitować, powodując korek na peronie, ale raczej skończy się jednokierunkowym „objazdem” dla wszystkich, bo kto by słuchał jakichś próśb.
A został tam ktoś kiedykolwiek stratowany?

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2022, 15:16

michael112 pisze:Docelowo chyba najlepiej łącznik przebudować. Wiem, kosztowne i zapewne wymaga czasowego zamknięcia tunelu M1 żeby "rozszerzyć" tory w tym miejscu.
A na razie...? Może zostawić tak jak jest mimo wszystko?
Już były chyba jakieś ekspertyzy i niedasie…
ŁK

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2022, 15:16

ashir pisze:
Łukasz pisze:
16 lis 2022, 14:40
No ale co Ty właściwie chcesz? Nie da się na ten moment tego przebudować, więc trzeba zapobiec stratowaniu kogoś w inny sposób. Pewnie można to jakoś limitować, powodując korek na peronie, ale raczej skończy się jednokierunkowym „objazdem” dla wszystkich, bo kto by słuchał jakichś próśb.
A został tam ktoś kiedykolwiek stratowany?
Za późno już będzie, jak tak się stanie.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2022, 17:10

Łukasz pisze:
16 lis 2022, 15:16
ashir pisze:A został tam ktoś kiedykolwiek stratowany?
Za późno już będzie, jak tak się stanie.
Ale dlaczego miałbyś zostać stratowany? Czujesz się tam niebezpiecznie? To nie korzystaj. Z obydwu stron przed łącznikiem są wąskie gardła, które i tak ograniczają ruch.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lis 2022, 19:27

O, świetnie, planujmy bezpieczeństwo systemem "jakoś to będzie", przecież to tak świetnie w naszym pięknym kraju wychodzi...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2022, 19:53

Glonojad pisze:
16 lis 2022, 19:27
O, świetnie, planujmy bezpieczeństwo systemem "jakoś to będzie", przecież to tak świetnie w naszym pięknym kraju wychodzi...
A jeszcze lepiej wychodzą "względy bezpieczeństwa" jako uzasadnienie do wprowadzania ograniczeń, zwłaszcza gdy jest to komuś na rękę jako tzw. "dupochron".

Ja tylko pozwolę sobie przypomnieć co wydarzyło się w dniu 4 października 2018 roku na stacji Centrum:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59777.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60031.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60039.html

Był wypadek, byli ranni i co? I nic, życie dalej się toczy, zniknęły tylko naklejki, a samo MW przyznało, że nie byłoby w stanie zakazać chodzenia po schodach ruchomych, a wręcz nie zgadza się z wytycznymi TDT. Wypadki się zdarzają wszędzie, owszem może ktoś się przewrócić w łączniku, tak jak i można się przewrócić na oblodzonym chodniku. Jak na razie jakiś geniusz wyłączył schody ruchome z M1 do M2, które przyśpieszają pokonanie łącznika, bo jak nie trudno się domyślić, schodzenie po wyłączonych schodach nie jest uciążliwe i nie zniechęca do korzystania z łącznika. Naklejki i komunikaty w pociągach na M1 też nie zachęcają do korzystania z antresoli. Sama marchewka w postaci otwartych bramek też bardzo słaba i niewystarczająca. Może gdyby w zamian zwiększono częstotliwość metra na obydwu liniach to mógłbym zaakceptować takie niedogodności, ale na to nie ma ani pieniędzy ani taboru ani maszynistów. :)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lis 2022, 20:09

michael112 pisze:
16 lis 2022, 14:49
Docelowo chyba najlepiej łącznik przebudować. Wiem, kosztowne i zapewne wymaga czasowego zamknięcia tunelu M1 żeby "rozszerzyć" tory w tym miejscu.
A na razie...? Może zostawić tak jak jest mimo wszystko?
Tylko dokąd je rozszerzyć? I jaką technologią? Podkopać pod budynki na Świętokrzyskiej? Już i tak były ewakuowane (jeden z nich, ściślej biorąc) w czasie budowy stacji, bo coś się obsuwało.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 lis 2022, 22:43

Przesunięcie osi zachodniego toru na pewno jest technologicznie wykonalne, aczkolwiek wymaga ogromnych środków finansowych i pewnie rozkopania powierzchni oraz wstrzymania ruchu na długie miesiące, co w obecnych warunkach jest absurdem.
A na marginesie, to mija 25 lat "budowy" przejścia do stacji Śródmieście. Ale to PKP, więc nawet wąskiego korytarza nie ma.
A sugestie, że celowo wybudowano wąski łącznik do M2 pominę milczeniem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lis 2022, 10:53

Paweł D. pisze:
16 lis 2022, 22:43
Przesunięcie osi zachodniego toru na pewno jest technologicznie wykonalne
Ale pisząc "zachodni" masz na myśli północny czy południowy tor M2? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2022, 14:21

Bardziej o M1. Ale jeśli problem jest też niżej, no to raczej pozamiatane.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lis 2022, 14:34

Zdaje się problem jest przede wszystkim niżej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ