Karta Mazowiecka
Moderator: JacekM
Karta Mazowiecka
Koleje Mazowieckie pozazdrościły Warszawie karty miejskiej i postanowiły wprowadzić jej własną wersję którą nazwano Kartą Mazowiecką. Docelowo wszystkie bilety długookresowe KM maja być kodowany wyłącznie na tych kartach. Pomysł jest dobry. Karta jest wygodniejsza niż papierowy blankiet. Poza tym nie trzeba za każdym razem biletu podpisywać i można odzyskać zakodowany bilet w przypadku zagubienia karty. Dodatkowo można zakodować na niej bilety ZTM.
Niestety schrzanione zostało oprogramowanie urządzeń które sczytują i kodują bilety na kartach. O ile teraz póki karta nie jest jeszcze tak popularna jeszcze nie widać skali tego problemu. Gorzej będzie gdy każdy pasażer podróżujący codziennie będzie się musiał w taka kartą zaopatrzyć.
Zakup biletu trwa obecnie o wiele dłużej niż wydanie papierowego blankietu. Zanim kasa sczyta dane z karty mija ponad pół minuty. Tyle samo trwa zakodowanie danych na kartę a następnie trzeba wydrukować 2 potwierdzenia. Jedno dla pasażera drugie dla KM. Spowoduje to powstawaniem długich kolejek zwłaszcza w okolicach 10 każdego miesiąca. Kasjer w żaden sposób nie może przyspieszyć tego procesu.
Kolejnym problemem jest kontrola takiego biletu
Urządzenia marki Pidion potrzebują ok. 20 sekund na sczytanie danych z jednej karty. Potrafią się też bez powodu zawiesić podczas sczytywania Karty Mazowieckiej przez co dalsza kontrola staje się niemożliwa i trzeba urządzenie resetować. Poza tym dziwnie wygląda jak kontroler przez kilkadziesiąt sekund stoi nad pasażerem i nie wie czy uda mu się sprawdzić taki bilet.
Niestety schrzanione zostało oprogramowanie urządzeń które sczytują i kodują bilety na kartach. O ile teraz póki karta nie jest jeszcze tak popularna jeszcze nie widać skali tego problemu. Gorzej będzie gdy każdy pasażer podróżujący codziennie będzie się musiał w taka kartą zaopatrzyć.
Zakup biletu trwa obecnie o wiele dłużej niż wydanie papierowego blankietu. Zanim kasa sczyta dane z karty mija ponad pół minuty. Tyle samo trwa zakodowanie danych na kartę a następnie trzeba wydrukować 2 potwierdzenia. Jedno dla pasażera drugie dla KM. Spowoduje to powstawaniem długich kolejek zwłaszcza w okolicach 10 każdego miesiąca. Kasjer w żaden sposób nie może przyspieszyć tego procesu.
Kolejnym problemem jest kontrola takiego biletu
Urządzenia marki Pidion potrzebują ok. 20 sekund na sczytanie danych z jednej karty. Potrafią się też bez powodu zawiesić podczas sczytywania Karty Mazowieckiej przez co dalsza kontrola staje się niemożliwa i trzeba urządzenie resetować. Poza tym dziwnie wygląda jak kontroler przez kilkadziesiąt sekund stoi nad pasażerem i nie wie czy uda mu się sprawdzić taki bilet.
1. Potwierdzenia drukowane są termicznie czy na standardowej, kolejowej igłówce?
2. Terminale działają, mam nadzieję, off-line? Inaczej mogą być miejscami jaja
2. Terminale działają, mam nadzieję, off-line? Inaczej mogą być miejscami jaja
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A czy w kasach masz jakieś inne drukarki niż igłowe?
Karta Mazowiecka niby daje wygodę, ale wątpię aby zdobyła wielką popularność. Raz że jest słabo rozreklamowana, a dwa że ludziom nie będzie się chciało wyrobić no bo trzeba by stracić czas na wyrobienie, a i tak ona za bardzo nic nie daje.
Zrobię lekki offtopic, ale dziwi mnie, że KMy które chwalą się że są najbardziej nowoczesnym przewoźnikiem oraz przewożą najwięcej pasażerów w Polsce* i jako pierwsze wprowadzają taką innowację jak Karta Mazowiecka, są zarazem jednym z nielicznych przewoźników poza Kolejami Dolnośląskimi i Arrivą (Kol. Małopolskich, które obsługują jedną linię i innych przewoźników u których trzeba kasować bilet nie liczę), gdzie nie można kupić biletu przez internet bądź smartphone/tablet. I wydaje mi się, że właśnie to powinni priorytetowo wprowadzić, bo o wiele bardziej przyda się taki zakup biletu niż Karta Mazowiecka.
*Nie liczę PRów, bo one są w 13 województwach, a mają parę p.p. więcej.
Zrobię lekki offtopic, ale dziwi mnie, że KMy które chwalą się że są najbardziej nowoczesnym przewoźnikiem oraz przewożą najwięcej pasażerów w Polsce* i jako pierwsze wprowadzają taką innowację jak Karta Mazowiecka, są zarazem jednym z nielicznych przewoźników poza Kolejami Dolnośląskimi i Arrivą (Kol. Małopolskich, które obsługują jedną linię i innych przewoźników u których trzeba kasować bilet nie liczę), gdzie nie można kupić biletu przez internet bądź smartphone/tablet. I wydaje mi się, że właśnie to powinni priorytetowo wprowadzić, bo o wiele bardziej przyda się taki zakup biletu niż Karta Mazowiecka.
*Nie liczę PRów, bo one są w 13 województwach, a mają parę p.p. więcej.
Można kupić bilet na KM przez SkyCash.
M1 M2
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523
^^ Zapomniałem o SkyCash, lecz z tego co pamiętam (może już się zmieniło) to najpierw trzeba było doładować konto, a dopiero potem można było kupić bilet. Lepsze byłoby obciążanie karty debetowej (jak to ma miejsce w zakupach w Google Play), a nawet dojście do porozumienia z operatorami komórkowymi, by opłata za bilet była doliczana do rachunku abonenta.
które kosztuje 1,9% wartości transakcji... https://www.skycash.com/cennik.html
W Skycash można kupić tylko bilety:
- na linię skierniewicką
- strefowe czasowe
- dobowe
- na linię otwocką
- na Rembertów.
Dla mnie jest to za mało na przykład, już te potrącenie przy doładowaniu konta pomijam, bo z tej aplikacji korzystam przy okazji ZTM albo IC.
- na linię skierniewicką
- strefowe czasowe
- dobowe
- na linię otwocką
- na Rembertów.
Dla mnie jest to za mało na przykład, już te potrącenie przy doładowaniu konta pomijam, bo z tej aplikacji korzystam przy okazji ZTM albo IC.