Modernizacja Linii Średnicowej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Modernizacja Linii Średnicowej

Post autor: KwZ » 12 wrz 2016, 12:17

Przedmiotowy artykuł na Rynku Kolejowym:
Rynek Kolejowy pisze:Warszawska linia średnicowa już za dwa lata zacznie się zmieniać nie do poznania. Czeka ją przebudowa, niewykluczone, że razem z całkowitą zmianą charakteru dworca Warszawa Śródmieście. Dziś to kluczowy punkt przesiadkowy dla osób dojeżdżających codziennie do stolicy, ale też „wąskie gardło” warszawskiego transportu kolejowego.
Brzmi ambitnie. Faktycznie wyobrażam sobie, że w zamian za dzisiejsze 3 perony i 2 tory zmieściłyby się 4 tory i dwa perony. Chociaż należałoby to sprawdzić - ma ktoś plany Dworca Śródmieście, szerokości peronów? Jakie łuki byłyby potrzebne przed tunelem pod Al. Jerozolimskimi? I najważniejsze: czy takie 4 tory będą skuteczniejsze i o ile?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2016, 14:16

I zamiast następstwa 2-3 minuty (oczekiwanie na wymianę pasażerów i jazda na SBL na widoczność) będzie następstwo 4-5 minut (oczekiwanie pod semaforem na ułożenie drogi przebiegu i odbieg)...
:)

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 12 wrz 2016, 17:02

Byłaby to dobra okazja aby przedłużyć trase WKD na Prage.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 wrz 2016, 17:52

Chyba metodą teleportacji, bo poszerzenie Tunelu Średnicowego o kolejną nawę jest, zdaje się, technicznie niemożliwe.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2016, 18:09

Kasa, misiu, kasa.

Technicznie niemożliwe to jest tylko hełm na lewą stronę założyć. :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2016, 18:51

Kasa + drobna kwestia, jaką jest rozkopanie Jerozolimskich, bo to pod nimi by była ewentualna kolejna nawa - a to całkiem niewąska zabawa, nawet biorąc pod uwagę metodę podstropową.
MichalJ pisze:I zamiast następstwa 2-3 minuty (oczekiwanie na wymianę pasażerów i jazda na SBL na widoczność) będzie następstwo 4-5 minut (oczekiwanie pod semaforem na ułożenie drogi przebiegu i odbieg)...
:)
Raczej dalej by było 2-3 minuty (w momencie wjazdu pociągu, poprzedni by odjeżdżał... Załóżmy takie coś:
0:00 - wjeżdża pociąg na tor 4, odjeżdża pociąg z toru 2
1:00 - ułożona droga dla wjazdu na tor 2 i wyjazd z toru 4
2:00 - wjeżdża pociag na tor 2, wyjeżdża pociag z toru 4
etc etc
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 wrz 2016, 18:54

A wąskie gardło by się przeniosło na Ochotę i Powiśle.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2016, 18:57

Zaryzykowałbym twierdzenie, że dalej byłyby to raczej głowice DWZ i DWW... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 12 wrz 2016, 19:04

I tak byłby wtedy ruch wstrzymany na Średnicy jakiś czas. Wtedy można by zrobić zjazd z WKD na Średnice za staja Warszawa Ochota w strone Wschodniego. Pisze się o tym i mówi co jakiś czas. A nadarza się ku temu za dwa lata dobra okazja.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 wrz 2016, 20:25

Właśnie jest mowa o ograniczonej przepustowości średnicy, a ty chcesz tam jeszcze władować niestandardowe pociągi, których główną zaletą jest niewrażliwość na burdel panujący na sieci PLK? :lol:

W sprawie możliwości technicznych - chodziło mi o technicznie niemożliwe w sensie niemożliwe metodami będącymi w zasięgu finansowym tego kraju. :term:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2016, 20:56

No i chyba niezbyt by pasowały pod kątem skrajni i wysokości peronów... :term:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 12 wrz 2016, 21:45

Ehh. Zawsze przez kase wielu rzeczy się nie udaje zrobić. Wiem że nikt ot tak pustego nie napełni. Może jakaś daleka przyszłość coś innego wyklaruje.
Ja to akurat raz na miesiąc z WKD korzystam. Cześciej z KM i SKM. Z innej strony to dobrze że zmodernizują i szkoda że za 2 lata zaczną. Korzystałem tydzień temu z dworca Śródmieście PKP i tak obrzydliwego smrodu fekaliami to w latach 90-tych nie pamiętam by wtedy taki był, mimo iż wtedy też śmierdziało.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 12 wrz 2016, 21:58

Emyl pisze:W sprawie możliwości technicznych - chodziło mi o technicznie niemożliwe w sensie niemożliwe metodami będącymi w zasięgu finansowym tego kraju. :term:
Heh... Bardziej kwestia jest taka, że ciężko jest poprawić coś, czego autor nie przewidział gdy projektował. W dodatku jeżeli mówimy o rozkopaniu centrum stolicy kraju, a to nie jest metro że się przewiercimy dołem - tunel schowany jest płytko. Więc nie dość, że zamykamy tunel, to jeszcze Aleje. Że o innych trudnościach (pewnie znalazłoby się coś do wyburzenia) nie wspomnę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2016, 22:15

Emyl pisze:Właśnie jest mowa o ograniczonej przepustowości średnicy, a ty chcesz tam jeszcze władować niestandardowe pociągi, których główną zaletą jest niewrażliwość na burdel panujący na sieci PLK? :lol:
Jestem ciekaw rozwiązania zjazdu z kierunku wschodniego na tory WKD przy ruchu w przeciwnym kierunku co 3-4 minuty. Oczywiście, to tylko kwestia pieniędzy, można zrobić bezkolizyjny zjazd, ale to ja chyba wolałbym już średnicę NS Gdańska-Służewiec, wyszłoby pewnie podobnie :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2016, 23:37

Ja jeszcze pamiętam nieczynne Aleje z powodu remontu średnicy. I nieczynne mosty...

Od zamknięcia Alej jeszcze raz na 2 lata świat by się nie zawalił. Ale czy to się kalkuluje?

ODPOWIEDZ