SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2022, 17:58

Nie no, to wszystko jasne, przy czym też jest to jakoś uwarunkowane ruchem na takiej stacji. Zgaduję, że w tej chwili nie byłoby to problemem na Gdańskiej.
A w ogóle to mówimy o tak długiej trasie, że chyba nie było by problemu by pociąg przy peronie na Gdańskiej stał tyle czasu ile jest potrzebne na przeniesienie się maszynisty z kabiny na jednym końcu, do kabiny na drugim końcu.
Przy okazji chciałem zauważyć że można w peronie ustawić semafory i wtedy (o ile długość pociągu pozwoli), przy jednej krawędzi można ustawić dwa pociągi.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2022, 19:58

Przydaje się jeszcze bufor na opóźnienie, żeby kilkuminutowe się nie ciągnęło z powrotem, co już powoduje postój 20 minut.

Bardziej się można zastanowić, jaki sens ma kończenie na Gdańskim a nie np. w Legionowie.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2022, 21:30

Dwa pociągi na jednym torze to raczej s-f. Monitory PLK tego nie ogarną :) I wątpię aby przerabiano systemy sterowania ruchem pod takie manewry.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 sty 2022, 21:42

Swego czasu na pewnej stacji w zachodniej Polsce miałem okazję zaobserwować 3 składy na jednym torze przy jednej krawędzi :D I z tego co wiem to było to całkowicie planowe.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2022, 21:44

Paweł D. pisze:
15 sty 2022, 21:30
Dwa pociągi na jednym torze to raczej s-f. Monitory PLK tego nie ogarną :) I wątpię aby przerabiano systemy sterowania ruchem pod takie manewry.
Doraźnie to wiadomo że nikt takich rzeczy nie robi, tylko przy modernizacji.
Obrazek

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2022, 21:47

Paweł D. pisze:
15 sty 2022, 21:30
Dwa pociągi na jednym torze to raczej s-f. Monitory PLK tego nie ogarną :) I wątpię aby przerabiano systemy sterowania ruchem pod takie manewry.
Nigdy się nie spotkałeś z tym, że z jednego toru odjeżdżają 2 pociągi w różnych kierunkach? :-)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2022, 21:49

ashir pisze:
Paweł D. pisze:
15 sty 2022, 21:30
Dwa pociągi na jednym torze to raczej s-f. Monitory PLK tego nie ogarną :) I wątpię aby przerabiano systemy sterowania ruchem pod takie manewry.
Nigdy się nie spotkałeś z tym, że z jednego peronu odjeżdżają 2 pociągi w różnych kierunkach? :-)
To, czy odjeżdżają, to jedno. Ale drugie, czy rzeczywiście systemy sterowania to ogarną, czy trzeba będzie na rozkazy wjeżdżać w perony.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2022, 21:51

Autobus Czerwon pisze:
15 sty 2022, 21:42
Swego czasu na pewnej stacji w zachodniej Polsce miałem okazję zaobserwować 3 składy na jednym torze przy jednej krawędzi :D I z tego co wiem to było to całkowicie planowe.
Z ciekawości napisz na jakiej. Wszystko się da, ale czy na stacji która ma przejąć ruch z całkowicie zamkniętej średnicy?

Chyba dawno temu w Skierniewicach widziałem dwa składy na jednym peronie planowo.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2022, 21:53

Paweł D. pisze:
Autobus Czerwon pisze:
15 sty 2022, 21:42
Swego czasu na pewnej stacji w zachodniej Polsce miałem okazję zaobserwować 3 składy na jednym torze przy jednej krawędzi :D I z tego co wiem to było to całkowicie planowe.
Z ciekawości napisz na jakiej. Wszystko się da, ale czy na stacji która ma przejąć ruch z całkowicie zamkniętej średnicy?

Chyba dawno temu w Skierniewicach widziałem dwa składy na jednym peronie planowo.
W Poznaniu często tak było.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2022, 22:00

Ja miałem też taką sytuację w Zielonej Górze.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2022, 22:21

Mi się kojarzy Szczecin Główny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 sty 2022, 23:42

pawcio pisze:
15 sty 2022, 22:21
Mi się kojarzy Szczecin Główny.
Dorzucę Opole. Z uwagi na przebudowę, tam wszystko jeździ praktycznie po jednym torze.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2022, 23:49

Na pewno z istniejących to Częstochowa. Goleszów się dopiero robi. SRK to powinno ogarniać jeśli tor przy peronie jest podzielony na dwa tory. Bez podziału to co najwyżej jazdy manewrowe, ale nie wiem czy gdzieś ktoś robi manewry z pasażerami.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sty 2022, 9:50

Zdarzyło mi się ze trzy lata temu podpinane Oscypka do pociągu z Pragi w Katowicach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2022, 13:46

W zeszłym rokiem miałem tak w Poznaniu Głównym (tak, mimo 6 peronów i tak za mało krawędzi), dobrze że podszedłem sprawdzić bo by mi uciekł (na wyświetlaczach był mój tylko, ten drugi, co go zastawiał, nie, więc zakładałem że odjedzie przed przyjazdem mojego).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ