SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2016, 8:49

Jak zrobią Zachodni
Peron 8 istnieje, o to ci chodzi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 sty 2016, 10:20

Układ torowy z peronu 8 na linię radomską nie zatrzymujący calusieńkiej średnicy.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 lut 2016, 11:46

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 05 lut 2016, 17:36

Janusz Budny, wójt gminy Wiązowna
Chodzi o pieniądze. Mamy sporo wydatków i inwestycji zaplanowanych w tym roku, mamy swoje potrzeby, takie jak rozbudowa szkół w Malcanowie, Gliniance czy Zakręcie. Musimy każdy grosz dwa razy obejrzeć, zanim go wydamy. Poza tym większość mieszkańców gminy jeździ naszymi liniami autobusowymi do Warszawy, my wydajemy ponad 5% budżetu na komunikację, to jest 2 mln 600 tys. zł. Jesteśmy małą gminą. A czy Otwock dokłada do naszej komunikacji? Skąd wiadomo, że nikt z mieszkańców Otwocka z niej nie korzysta? To są wszystko spekulacje, tak samo jak to, ilu mieszkańców gminy Wiązowna jeździ SKM-ką. Nikt tego nie badał. Będziemy rozwijać komunikację według zapotrzebowania. W tym roku rozpoczynamy prace nad planem rozwoju komunikacji w naszej gminie.
Popis cebulactwa w całej okazałości.
1. "Większość mieszkańców jeździ naszymi gumobusami" - citation needed.
2. Wzmianka o mieszkańcach Otwocka korzystających z gumobusów do Wiązowny - nie wiem, czy bardziej śmieszna, czy żałosna. Czy ten człowieczek naprawdę wierzy w to, co mówi? Otwock - regionalny węzeł komunikacyjny i stolica powiatowa - miałby dopłacać do blachosmrodów do Wiązowny? Bo wydaje mu się, że ktoś z Otwocka może wsiadać w samochód każdego dnia, zostawiać go w lesie kawał drogi dalej, żeby wsiąść do blachosmroda?
Dariusz Łokietek, burmistrz miasta i gminy Karczew
SKM u nas nie budzi takich wielkich emocji. To raczej ja zawsze namawiałem radnych, żeby do tego przedsięwzięcia dokładać, współfinansować je w ramach takiej solidarności powiatowej. Dwa lata temu zmniejszyliśmy pomoc do 100 tys. zł, bo inni też zaczęli zmniejszać. W tym roku też słyszałem takie głosy od radnych, dlatego zasugerowałem żeby to dofinansowanie zmniejszyć o 30 tys. zł. I tak zostało to przegłosowane. Mamy inne potrzeby w budżecie. Poza tym w mojej ocenie ZTM bierze horrendalne pieniądze za SKM i inne świadczone usługi.
Już chciałem wyśmiać argument "inni to ja też", ale powstrzymam się. Pan burmistrz ma rację, ZTM doi nasz region (i nie tylko nasz) w skandaliczny sposób. A wie to każdy, kto czytał RK na przełomie każdego z pierwszych lat funkcjonowania SKM, kiedy zawsze były wątpliwości, czy będzie SKM i Wspólny Bilet.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lut 2016, 17:47

Doi bo jest dojony przez KM. Generalnie transport publiczny na rozsądnym poziomie to nie jest tania impreza tylko większość gmin podwarszawskich jeszcze tego nie zrozumiała.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 lut 2016, 18:03

VLnt7 pisze:ZTM doi nasz region (i nie tylko nasz) w skandaliczny sposób.
Przedstaw swoje wyliczenia. Rozumiem że jesteś dobrze zorientowany ile ZTM płaci za km przejechany przez SKM i KM ( i autobusy przy okazji też) i jaką na to marżę nakłada.
Udział w kosztach (40% za 2 strefę i 60% za pierwszą) jest chyba dla wszystkich podwarszawskich gmin identyczny.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lut 2016, 20:03

VLnt7 pisze:Popis cebulactwa w całej okazałości.
1. "Większość mieszkańców jeździ naszymi gumobusami" - citation needed.
2. Wzmianka o mieszkańcach Otwocka korzystających z gumobusów do Wiązowny - nie wiem, czy bardziej śmieszna, czy żałosna. Czy ten człowieczek naprawdę wierzy w to, co mówi? Otwock - regionalny węzeł komunikacyjny i stolica powiatowa - miałby dopłacać do blachosmrodów do Wiązowny? Bo wydaje mu się, że ktoś z Otwocka może wsiadać w samochód każdego dnia, zostawiać go w lesie kawał drogi dalej, żeby wsiąść do blachosmroda?
Z drugiej strony to lepiej, żeby 720 nie jeździło do Rzakty czy może żeby nie jeździło L20/L22, a może cięcia częstotliwości wszystkiego (jakby było czego)? Takie dziwne, że wójt stara się zaspokajać w pierwszej kolejności potrzeby na terenie swojej gminy? :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2016, 10:34

pawcio pisze:Doi bo jest dojony przez KM. Generalnie transport publiczny na rozsądnym poziomie to nie jest tania impreza tylko większość gmin podwarszawskich jeszcze tego nie zrozumiała.
Płatny wjazd do miasta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 maja 2016, 23:52

Pytanie takie, jeśli gdzieś o tym już jest to przepraszam, ale normalnie forum kolei nie przeglądam...
Tak patrzę na Pruszków w google earth i widzę, że jest jakaś zniszczona bocznica między WKD a "normalną" koleją. A przy niej całkiem spore osiedle oddalone od pociągów... Czy był (jest?) pomysł aby ten tor zrewitalizować, jakiś peron dobudować i na SKM tam wydłużyć?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 maja 2016, 5:09

Owszem, były pomysły wprowadzenia ruchu pasażerskiego na tę linię. Obecnie to jest łącznica techniczna WKD, więcej: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_512

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 cze 2017, 19:59

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 55573.html
S1 do Służewca? Możliwe, że od września od 5:30 do 22:00 w dni robocze. W sumie, czemu nie do Piaseczna? Ta linia tyle lat czeka na SKM.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 cze 2017, 20:37

Co parę minut pociąg z Rakowca do centrum? Jestem za! :D

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 cze 2017, 22:25

A w Piasecznie już się da zawracać?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 cze 2017, 8:46

Emyl pisze:A w Piasecznie już się da zawracać?
A Piaseczno chciałoby płacić więcej ZTMowi? ;-)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 cze 2017, 11:38

Docelowo zdaje się że taka gotowość jest...

ODPOWIEDZ