SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 sty 2022, 8:35

Paweł D. pisze:Czy pociągi do Piaseczna że średnicy i Głównej będą odjeżdżały z tego samego peronu? Bo jeśli nie, to większego bałaganu już chyba zrobić się nie da.
Hmmm, obstawiam że nie, za dużo krzyżowania na Zachodnim. Podmiejskie standardowo pewnie z 3, a z Głównej raczej 6-7, jak z dalekobieżnej. Ale może się mylę, nie pamiętam układu torowego.

Ciekawe, jak dużo ludzi z 709 się przesiądzie. W sumie jeśli 709 z PKP Piaseczno by jeździło z obecna częstotliwością (podobną), to zamiast do miasta, jeździliby na stacje, z tych samych przystanków. Tylko to centrum lekko ograniczone, bo ni Główny, ni Gdański - a reszta na normalną średnicę z normalną częstotliwością nie jedzie.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 sty 2022, 8:35

Z Głównej zdaje się że jest możliwość wjazdu na tory przy peronie 4 i 5 na Warszawie Zachodniej. Ze średnicy podmiejskiej jeśli dobrze patrzę to jest techniczna możliwość wjazdu na peron 5, ale z tego co pamiętam to pociągi na linię radomską najczęściej wjeżdżają na tory przy peronie 3 lub 4.

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 sty 2022, 8:58

Właśnie chyba Fik pisał, że tych rozjazdów to w ruchu liniowym nie bardzo da się wykorzystać.
Puszczanie pociągów z Głównej to gwarancja wożenia powietrza.
Moja żona woli jechać innym pociągiem niz przesiadki na Zachodniej. KM też wycofała się z kończenia R3 na Głównej. Pewnie po masie skarg.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 sty 2022, 9:23

Odpowiem na kilka pytań hurtem:
- z głównej (torem prawym) w docelowym układzie torowym zachodniej da się wyjechać na tor 1 przy peronie 6, tory 3 i 5 przy peronie 7 i tor 7 przy peronie 8 - jedyny wspólny tor dla jazd ze śródmieścia to tor 1 przy peronie 6, ale wjazd na niego jest całkowicie kolizyjny z całym ruchem w stronę centralnej, więc raczej należy się spodziewać pociągów do Piaseczna z trzech peronów - 3, 8 i 9;
- obstawiam, że linia z głównej zakłada w swoim istnieniu to, że zaraz po rozgardiaszu z zachodnią zacznie się rozgardiasz ze średnicą i wtedy pewnie praktycznie cały ruch od Radomia wyląduje na Głównej i Gdańskiej (generalnie pewną ciekawostką jest to, że na linię 8 z zachodniej "na wprost" będzie jechało się z peronu 9, więc będzie to relacja dość uprzywilejowana i do tego mocno bezkolizyjna).

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sty 2022, 13:17

Ja tylko dodam, że przesiadki nie koniecznie muszą się odbywać na zachodnim. Jakby udało się to dobrze zgrać z SKM na lotnisko to mogłoby być dobrze. Ale nie liczę by w dłuższej perspektywie się to udało.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 sty 2022, 9:48

Zamiast tego S91 do Głównej nie dałobysię skróconego S9 do Gdańskiego? Optymalnie byłoby zaorać S3 i zrobić po prostu częstsze S9, a relację przez Wschodni zostawić dla RL.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 sty 2022, 10:13

Emyl pisze:
13 sty 2022, 9:48
Zamiast tego S91 do Głównej nie dałobysię skróconego S9 do Gdańskiego? Optymalnie byłoby zaorać S3 i zrobić po prostu częstsze S9, a relację przez Wschodni zostawić dla RL.
Technicznie pewnie dałoby się, ale znów - jeśli założenie jest takie, że Główna to opcja wynikająca z rozgardiaszu na średnicy to problemem może być to, że:
1. Gdańska będzie mocno obciążona;
2. Gdańska słabo nadaje się do kończenia pociągów jadących z zachodu (brak torów odstawczych po wschodniej stronie - w praktyce mogłoby się okazać, że na oblot trzeba na Pragie, bo zmiana kierunku w peronie jest be).

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 sty 2022, 10:55

Noale do remontu średnicy jeszcze jest trochę czasu.
Natomiast należy sprostować, że wcale nie jest powiedziane, że z/do Głównej toto będzie jeździć puste. Główna daje dobre piesze połączenie z Minimordorem Jerozolimskim (w przeciwieństwie do Zachodniej peron 9 i 3/4) i znajduje się pieszy rzut beretem od Ronda Daszyńskiego.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 sty 2022, 13:42

Emyl pisze:
13 sty 2022, 10:55
Noale do remontu średnicy jeszcze jest trochę czasu.
Niby tak, ale póki trwa burdel warszawozachodni, to też nie ma co liczyć na nadmiar możliwości upchnięcia większej liczby pociągów na średnicy. Warto pamiętać o tym, że na peron 2 i 3 na zachodniej też kiedyś kolej przyjdzie i wtedy dopiero zrobi się sajgon regionalno-aglomeracyjny...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 sty 2022, 22:05

kveld pisze:
13 sty 2022, 10:13
2. Gdańska słabo nadaje się do kończenia pociągów jadących z zachodu (brak torów odstawczych po wschodniej stronie - w praktyce mogłoby się okazać, że na oblot trzeba na Pragie, bo zmiana kierunku w peronie jest be).
Ale że co jest be w zmianie kierunku w peronie?
Obrazek

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sty 2022, 7:20

Wiliam pisze:
kveld pisze:
13 sty 2022, 10:13
2. Gdańska słabo nadaje się do kończenia pociągów jadących z zachodu (brak torów odstawczych po wschodniej stronie - w praktyce mogłoby się okazać, że na oblot trzeba na Pragie, bo zmiana kierunku w peronie jest be).
Ale że co jest be w zmianie kierunku w peronie?
Zwłaszcza że na Lotnisku i w Piasecznie też tak będzie…
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 sty 2022, 9:25

Łukasz pisze:
14 sty 2022, 7:20
Wiliam pisze: Ale że co jest be w zmianie kierunku w peronie?
Zwłaszcza że na Lotnisku i w Piasecznie też tak będzie…
Lotnisko to jest stacja czołowa (więc proszę jej do tematu nie mieszać), a w Piasecznie został wybudowany tor odstawczy dla SKM (jeden, ale zawsze). Na Gdańskim jest 6 krawędzi peronowych - to wcale nie jest dużo w perspektywie kolejnych etapów prac na Zachodniej i potem na średnicy (zobaczycie, że jak uruchomią na Zachodniej peron 9 i wjazd na niego od południa i zachodu, to liczba pociągów skierowanych przez linię obwodową w miejsce średnicy będzie spora), więc SKM obracająca się naście minut w peronie (albo i więcej, bo gdzieś trzeba przewidzieć postój wyrównawczy, a w Piasecznie tor odstawczy jest jeden) nie będzie mile widziana. Dodatkowo dochodzi kolizyjność wjazdu lub wyjazdu przy takim obracaniu się w peronie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 sty 2022, 21:41

Rozumiem, ale chyba jest mowa o czasie do zamknięcia średnicy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2022, 0:03

Wiliam pisze:
13 sty 2022, 22:05
kveld pisze:
13 sty 2022, 10:13
2. Gdańska słabo nadaje się do kończenia pociągów jadących z zachodu (brak torów odstawczych po wschodniej stronie - w praktyce mogłoby się okazać, że na oblot trzeba na Pragie, bo zmiana kierunku w peronie jest be).
Ale że co jest be w zmianie kierunku w peronie?
Z perspektywy etycznej i ontologicznej to chyba nic, ale jest to rozwiązanie nieco ograniczające przepustowość: gdy masz tory odstawcze za peronem, zjeżdżasz tam po wypuszczeniu ludzi i w czasie zmiany kierunku w peron może już wjechać kolejny pociąg. A tak to musi czekać przed peronem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 626
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 15 sty 2022, 15:23

Wiliam pisze:
13 sty 2022, 22:05
kveld pisze:
13 sty 2022, 10:13
2. Gdańska słabo nadaje się do kończenia pociągów jadących z zachodu (brak torów odstawczych po wschodniej stronie - w praktyce mogłoby się okazać, że na oblot trzeba na Pragie, bo zmiana kierunku w peronie jest be).
Ale że co jest be w zmianie kierunku w peronie?
Inni już to powiedzieli, ale po krótce - przy jednym torze i jednej krawędzi peronowej LUB dwóch torach i dwóch krawędziach peronowych ORAZ jednocześnie zmianie kierunku w peronach przepustowość równa się ilości krawędzi - na Lotnisku mogą być maksymalnie dwa pociągi jednocześnie i basta. Każdy dodany tor odstawczy (prawie napisałem z japońska wyciągowy) to zwiększenie przepustowości stacji o jeden. Dwie krawędzie i jeden tor? Możliwość obsługi jednocześnie 3 składów. Dwie krawędzie i dwa tory? Cztery składy. A w przypadku stacji typu W-wa Gdańska, która jest stacją przelotową, to też zmienia układ rzeczy dla przepustowości przelotowej.
Gdańska mimo wszystko do niczego się nie nadaje jeśli chodzi o kończenie od zachodu, a wszystko psuje kolizyjność przebiegów...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ODPOWIEDZ