[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 31 mar 2019, 12:37

Jeśli istotnie kogoś to interesuje, to wystarczy wejść na stronę "SE". Na filmiku tam zamieszczonym widać rude robaki łażące po siedzeniu.

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 29 kwie 2019, 8:55

Skład Siemensa z końcówką 12 po kilku latach przerwy pojawił się na M1.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 lis 2019, 0:26

Od niedawna Metro ma swoje pszczoły. Pasieka została stworzona na terenie STP Kabaty. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62965.html

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 30 lis 2019, 15:31

Na stacji Ratusz Arsenał na ścianach zatorowych pojawiły się wielkie reklamy pewnego serialu. Według mnie nie wygląda to zbyt ładnie.
Załączniki
20191129_140032_compress48.jpg

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 gru 2019, 16:49

Metro przygotowuje się do wymiany schodów na Centrum. Spore utrudnienia
Metro Warszawskie przygotowuje się do skomplikowanej operacji, jaką będzie wymiana sześciu ciągów schodów ruchomych w południowej głowicy stacji Centrum. W tej chwili nie wiadomo jeszcze, czy utrudnienia ograniczą się wyłącznie do zamknięcia wejść od strony patelni. Spółka musi uzyskać opinię strażaków, czy w czasie prac zachowane zostaną wymagane prawem długości dróg ewakuacyjnych. Jeśli nie – konieczne będzie zamknięcie jednego peronu bądź całej stacji.

Metro Warszawskie niedawno zleciło wykonanie analizy w sprawie wymiany sześciu ciągów schodów ruchomych w południowej głowicy stacji metra Centrum, prowadzących na tzw. patelnię. Opracowanie wykazało zasadność takiej operacji: to najbardziej oblegane schody w metrze (niewykluczone, że i w całej Polsce). Są eksploatowane od ponad 20 lat. Występuje już spory problem z dostępnością części zamiennych. Zdarza się, że trzeba je specjalnie dorabiać, co wydłuża czas napraw.

– Rozpatrywane są dwa warianty: wymiany samych urządzeń bądź wymiany schodów wraz z ostoją (stalową konstrukcją, na której opierają się schody – wspólną dla wszystkich schodów w jednej głowicy). Wybór wariantu zależy od stanu ostoi, a ten poznamy dopiero wtedy, gdy rozbierzemy schody – mówi Marek Sokołowski, członek zarządu Metra Warszawskiego.

Operacja będzie wymuszała ograniczenia w funkcjonowaniu stacji, gdyż zakres prac wymusza zamknięcie jednocześnie wszystkich schodów w danej głowicy. – Wymiana będzie wymagała zamknięcia danego wyjścia w całości. Potrzebujemy co najmniej trzy miesiące dla jednej głowicy. Rozpatrywane są dwa warianty realizacyjne: prace oddzielnie na jednej, a potem drugiej głowicy stacji albo dwie głowice na raz – wskazuje Sokołowski. Okres utrudnień będzie determinowany przez zakres prac.

W tej chwili nie jest też wykluczony scenariusz, zgodnie z którym z ruchu będą musiały zostać wyłączone dany peron bądź cała stacja. – Musimy wykonać analizę strażacką w sprawie warunków użytkowania stacji i zachowania wymaganej długości dróg ewakuacyjnych w momencie zamknięcia południowych wejść – mówi Marek Sokołowski. Jeśli analiza wykaże, że możliwe jest bezpieczne funkcjonowanie stacji, obsługa pasażerów będzie odbywać się przez głowicę północną – na patelnię pasażerowie dostaną się przez antresolę nad peronami, prowadzącą do środkowego pawilonu wejściowego.

Jak dodaje Metro, wymiana – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – miałaby zostać wykonana w 2021 r. – Musimy przeprowadzić uzgodnienia z jednostkami miejskimi, potrzebny też jest czas na przeprowadzenie postępowania przetargowego – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Operacja wymaga też szeregu ustaleń logistycznych, w tym m.in. sposobu dostawy nowych elementów o sporych gabarytach – niewykluczone, że konieczne będzie np. częściowe zdemontowanie pawilonów wejściowych.

– Prace chcielibyśmy przeprowadzić w okresie wakacyjnym, kiedy liczba pasażerów jest mniejsza – dodaje Marek Sokołowski. – Mamy nadzieję, że schody po wymianie będą nam dobrze służyć przez co najmniej 25-30 lat – mówi członek zarządu.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63247.html

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 09 gru 2019, 9:47

W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 gru 2019, 22:46

Krzysztof_J pisze:
09 gru 2019, 9:47
W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
:arrow: A dziś podobno już postawili tam solidne betonowe zapory. Niedługo w Polsce trzeba będzie zagrodzić wszystko, co się tylko da, bo kierowcy za wszelką cenę chcą udowadniać, że jednak da się wjechać w każde miejsce, które nie jest przeznaczone dla samochodów - czy to droga rowerowa, czy trawnik, czy alejka w parku, czy plac zabaw dla dzieci, czy wreszcie teraz wejście do metra...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 gru 2019, 9:07

Krzysztof_J pisze:
09 gru 2019, 9:47
W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
Choćby dlatego są bramki w metrze - by właściciel auta nie poszedł krok dalej i nie wjechał na peron. Przynajmniej bez biletu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 10 gru 2019, 9:22

zxcvbnm pisze:
10 gru 2019, 9:07
Krzysztof_J pisze:
09 gru 2019, 9:47
W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
Choćby dlatego są bramki w metrze - by właściciel auta nie poszedł krok dalej i nie wjechał na peron. Przynajmniej bez biletu.
Say what
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 10 gru 2019, 23:10

MZ pisze:
09 gru 2019, 22:46
:arrow: A dziś podobno już postawili tam solidne betonowe zapory. Niedługo w Polsce trzeba będzie zagrodzić wszystko, co się tylko da, bo kierowcy za wszelką cenę chcą udowadniać, że jednak da się wjechać w każde miejsce, które nie jest przeznaczone dla samochodów - czy to droga rowerowa, czy trawnik, czy alejka w parku, czy plac zabaw dla dzieci, czy wreszcie teraz wejście do metra...
Na Cywilizowanym Zachodzie to norma. Tylko, że tam wjeżdżający nielegalnie kierowca rozjedzie celowo ileś osób. U nas na razie beton jest tylko u władzy i niech nie zwiększa się.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 gru 2019, 21:00

U nas kierowcy w świetle prawa masakrują tysiące pieszych rocznie. Słaby trolling. Statystycznie łatwiej zginać na pasach w PL niż pod kołami zamachowca w DE. No ale to trzeba do tego DE pojechać, zobaczyć, jak wygląda tam ruch, a nie czerpać wiedzę z prawicowych gadzinówek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 gru 2019, 21:13

Glonojad pisze:U nas kierowcy w świetle prawa masakrują tysiące pieszych rocznie. Słaby trolling. Statystycznie łatwiej zginać na pasach w PL niż pod kołami zamachowca w DE. No ale to trzeba do tego DE pojechać, zobaczyć, jak wygląda tam ruch, a nie czerpać wiedzę z prawicowych gadzinówek.
W Warszawie jest pod tym względem naprawdę dobrze, ale pojedziesz trochę dalej i jeżdżą po nogach. A to niby w W-wie wszyscy się spieszą.

Ale to tylko prywatne obserwacje.
ŁK

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 11 gru 2019, 22:45

Ktoś wie jak mniej więcej kursuje ten "świąteczny" rusek na M1?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 13 gru 2019, 13:50

Tak jak każdy inny pociąg, ino o wiele dostojniej na stację wjeżdża. :D (dziś jechałem)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 gru 2019, 23:46

Ja na M2 na świąteczny trafiłem już 2 razy wracając z pracy. Ale raczej nie ma stałego obiegu (a nawet gdyby miał, to przecież rozkład minutowy metra jest ściśle tajny). ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ