[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
Jeśli istotnie kogoś to interesuje, to wystarczy wejść na stronę "SE". Na filmiku tam zamieszczonym widać rude robaki łażące po siedzeniu.
Skład Siemensa z końcówką 12 po kilku latach przerwy pojawił się na M1.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Od niedawna Metro ma swoje pszczoły. Pasieka została stworzona na terenie STP Kabaty. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62965.html
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Na stacji Ratusz Arsenał na ścianach zatorowych pojawiły się wielkie reklamy pewnego serialu. Według mnie nie wygląda to zbyt ładnie.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63247.htmlMetro przygotowuje się do wymiany schodów na Centrum. Spore utrudnienia
Metro Warszawskie przygotowuje się do skomplikowanej operacji, jaką będzie wymiana sześciu ciągów schodów ruchomych w południowej głowicy stacji Centrum. W tej chwili nie wiadomo jeszcze, czy utrudnienia ograniczą się wyłącznie do zamknięcia wejść od strony patelni. Spółka musi uzyskać opinię strażaków, czy w czasie prac zachowane zostaną wymagane prawem długości dróg ewakuacyjnych. Jeśli nie – konieczne będzie zamknięcie jednego peronu bądź całej stacji.
Metro Warszawskie niedawno zleciło wykonanie analizy w sprawie wymiany sześciu ciągów schodów ruchomych w południowej głowicy stacji metra Centrum, prowadzących na tzw. patelnię. Opracowanie wykazało zasadność takiej operacji: to najbardziej oblegane schody w metrze (niewykluczone, że i w całej Polsce). Są eksploatowane od ponad 20 lat. Występuje już spory problem z dostępnością części zamiennych. Zdarza się, że trzeba je specjalnie dorabiać, co wydłuża czas napraw.
– Rozpatrywane są dwa warianty: wymiany samych urządzeń bądź wymiany schodów wraz z ostoją (stalową konstrukcją, na której opierają się schody – wspólną dla wszystkich schodów w jednej głowicy). Wybór wariantu zależy od stanu ostoi, a ten poznamy dopiero wtedy, gdy rozbierzemy schody – mówi Marek Sokołowski, członek zarządu Metra Warszawskiego.
Operacja będzie wymuszała ograniczenia w funkcjonowaniu stacji, gdyż zakres prac wymusza zamknięcie jednocześnie wszystkich schodów w danej głowicy. – Wymiana będzie wymagała zamknięcia danego wyjścia w całości. Potrzebujemy co najmniej trzy miesiące dla jednej głowicy. Rozpatrywane są dwa warianty realizacyjne: prace oddzielnie na jednej, a potem drugiej głowicy stacji albo dwie głowice na raz – wskazuje Sokołowski. Okres utrudnień będzie determinowany przez zakres prac.
W tej chwili nie jest też wykluczony scenariusz, zgodnie z którym z ruchu będą musiały zostać wyłączone dany peron bądź cała stacja. – Musimy wykonać analizę strażacką w sprawie warunków użytkowania stacji i zachowania wymaganej długości dróg ewakuacyjnych w momencie zamknięcia południowych wejść – mówi Marek Sokołowski. Jeśli analiza wykaże, że możliwe jest bezpieczne funkcjonowanie stacji, obsługa pasażerów będzie odbywać się przez głowicę północną – na patelnię pasażerowie dostaną się przez antresolę nad peronami, prowadzącą do środkowego pawilonu wejściowego.
Jak dodaje Metro, wymiana – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – miałaby zostać wykonana w 2021 r. – Musimy przeprowadzić uzgodnienia z jednostkami miejskimi, potrzebny też jest czas na przeprowadzenie postępowania przetargowego – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Operacja wymaga też szeregu ustaleń logistycznych, w tym m.in. sposobu dostawy nowych elementów o sporych gabarytach – niewykluczone, że konieczne będzie np. częściowe zdemontowanie pawilonów wejściowych.
– Prace chcielibyśmy przeprowadzić w okresie wakacyjnym, kiedy liczba pasażerów jest mniejsza – dodaje Marek Sokołowski. – Mamy nadzieję, że schody po wymianie będą nam dobrze służyć przez co najmniej 25-30 lat – mówi członek zarządu.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
A dziś podobno już postawili tam solidne betonowe zapory. Niedługo w Polsce trzeba będzie zagrodzić wszystko, co się tylko da, bo kierowcy za wszelką cenę chcą udowadniać, że jednak da się wjechać w każde miejsce, które nie jest przeznaczone dla samochodów - czy to droga rowerowa, czy trawnik, czy alejka w parku, czy plac zabaw dla dzieci, czy wreszcie teraz wejście do metra...Krzysztof_J pisze: ↑09 gru 2019, 9:47W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
Choćby dlatego są bramki w metrze - by właściciel auta nie poszedł krok dalej i nie wjechał na peron. Przynajmniej bez biletu.Krzysztof_J pisze: ↑09 gru 2019, 9:47W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Say whatzxcvbnm pisze: ↑10 gru 2019, 9:07Choćby dlatego są bramki w metrze - by właściciel auta nie poszedł krok dalej i nie wjechał na peron. Przynajmniej bez biletu.Krzysztof_J pisze: ↑09 gru 2019, 9:47W ostatnią sobotę do przejścia podziemnego stacji Stokłosy wjechał samochód. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... sy-2564031
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Na Cywilizowanym Zachodzie to norma. Tylko, że tam wjeżdżający nielegalnie kierowca rozjedzie celowo ileś osób. U nas na razie beton jest tylko u władzy i niech nie zwiększa się.MZ pisze: ↑09 gru 2019, 22:46A dziś podobno już postawili tam solidne betonowe zapory. Niedługo w Polsce trzeba będzie zagrodzić wszystko, co się tylko da, bo kierowcy za wszelką cenę chcą udowadniać, że jednak da się wjechać w każde miejsce, które nie jest przeznaczone dla samochodów - czy to droga rowerowa, czy trawnik, czy alejka w parku, czy plac zabaw dla dzieci, czy wreszcie teraz wejście do metra...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
U nas kierowcy w świetle prawa masakrują tysiące pieszych rocznie. Słaby trolling. Statystycznie łatwiej zginać na pasach w PL niż pod kołami zamachowca w DE. No ale to trzeba do tego DE pojechać, zobaczyć, jak wygląda tam ruch, a nie czerpać wiedzę z prawicowych gadzinówek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W Warszawie jest pod tym względem naprawdę dobrze, ale pojedziesz trochę dalej i jeżdżą po nogach. A to niby w W-wie wszyscy się spieszą.Glonojad pisze:U nas kierowcy w świetle prawa masakrują tysiące pieszych rocznie. Słaby trolling. Statystycznie łatwiej zginać na pasach w PL niż pod kołami zamachowca w DE. No ale to trzeba do tego DE pojechać, zobaczyć, jak wygląda tam ruch, a nie czerpać wiedzę z prawicowych gadzinówek.
Ale to tylko prywatne obserwacje.
ŁK
Ktoś wie jak mniej więcej kursuje ten "świąteczny" rusek na M1?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Tak jak każdy inny pociąg, ino o wiele dostojniej na stację wjeżdża. (dziś jechałem)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Ja na M2 na świąteczny trafiłem już 2 razy wracając z pracy. Ale raczej nie ma stałego obiegu (a nawet gdyby miał, to przecież rozkład minutowy metra jest ściśle tajny).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43