Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
No tak, ale metro się będzie rozbudowywało a tabor kupiono na zapas i dobrze bo to by było bez sensu ogłaszać kolejny przetarg za 2 lata dla nowych pociągów do obsługi 3+3. Im mniej rodzaju taboru tym lepiej ze względów ekonomicznych. SKM niby też się ma rozwijać ale 3 spróchniałe składy 14WE raczej nie wiele mają w tej materii do powiedzenia
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Dziś trochę napisali o zakupach:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 62909.html
Nie wiem po co tyle tego chcą jak już jest zapas. Powinni kupić 100 przegubowców i wywalić z W-wy Grodzia.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 62909.html
Nie wiem po co tyle tego chcą jak już jest zapas. Powinni kupić 100 przegubowców i wywalić z W-wy Grodzia.
A nie zapominacie przypadkiem o czymś takim jak konieczność wykonania przeglądów? Nie mam pojęcia jaki jest czas międzyprzeglądowy dla Inspiro, ale przyjmując, że dla 35 składów P1 wypada co 7 dni, mamy wyłączone każdego dnia 5 składów na kilka godzin, a w przypadku P1 co 5 dni - po 7 składów dziennie na parę godzin. Nie wspominając o konieczności dokonywania także P2, NB, NA itp.ashir pisze:No to w przypadku metra też masz teoretycznie w rezerwie minimalnie 9 składów, nie wysyłając na miasto w ogóle składów rosyjskich. Jak już chcesz robić takie porównania do SKM.Czotyk pisze:W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi.
Nie, bo to tylko sytuacja teoretyczna, a Inspiro ma przegląd raz na 2 miesiące.
Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów. Pozbywać się na razie nie opłaca, pociągi tanie nie są ale w dłuższej perspektywie czasowej 5-10 lat należałoby chociaż zacząć je wywalać. A te najnowsze ruski to jakieś kuriozum, zamiast kupić nowy porządny tabor to zaopatrzyliśmy się w taki chłam, jeszcze gorsze od tych starych gratów, a brzydkie jak cholera, te starsze przynajmniej są ładne.Czotyk pisze:Jacek Z. pisze:W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
Z resztą inspiro też mi się nie podobają, szkoda, że metropolisów tak mało kupili.
Ostatnio jechałem Alstomem w tłoku i przypomniał mi się ten post.
Faktycznie pozioma poręcz tuż nad głową pośrodku wagonu uniemożliwiająca wygodne stanie dla ciut wyższej osoby to wzór ergonomii, tak samo zresztą jak słupki przy samych drzwiach które sprawiają że większość osób stoi właśnie w okolicach drzwi skutecznie blokując możliwość przejścia dalej
Częściej nic a nic, poważnie? Ani jakiegoś malutkiego P1-1 czy coś?... Aż to robocopy jedne...ashir pisze:Nie, bo to tylko sytuacja teoretyczna, a Inspiro ma przegląd raz na 2 miesiące.
-
- Posty: 5805
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Czy kiedyś nie zwalniano mechaników z MZA, bo "panie, many to bezobsługowe som"?
miłośnik 13N
Jest spory problem z Inspiro: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50407.html
Właściwie nic tu o tym nie było, więc linkuję artykuł o 45 składach:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54642.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54642.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No proszę, nawet nie zaznali produktów bydgoskiego producenta, a już chcą go wykluczyć.zxcvbnm pisze:Właściwie nic tu o tym nie było, więc linkuję artykuł o 45 składach:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54642.html
Jest przetarg. Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą. Byleby tylko nie paliły się jak Inspiro.alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Mogliby szkolić się w kooperacji z doświadczonym partnerem. Dlaczego skazujesz Polaków na korzystanie z prototypów, które zazwyczaj nie są wolne od wad?zxcvbnm pisze:No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą.alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać
Akurat w tym wypadku nie podoba mi się, że polskich producentów traktuje się jak małe dzieci, którym trzeba dać wygrać. Piętrusy od Pesy vs piętrusy od Bombardiera to dwa odległe światy co do jakości i komfortu. Dostaniemy więc sprzęt awaryjny, bardziej przaśny i niewygodny - no ale ktoś tam będzie mógł otrąbić, że mamy w pełni polskie, narodowe metro.
zxcvbnm pisze:No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą. Byleby tylko nie paliły się jak Inspiro.alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać