Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2006, 21:12

Rzeczpospolita pisze: METRO
Wagony ze Wschodu

Rosyjski producent wygrał przetarg na dostawę 14 wagonów dla podziemnej kolejki. W ten sposób Metro Warszawskie chce do połowy 2007 r. wydłużyć siedem kursujących rosyjskich pociągów.

W grudniu firma JSC Metro wagon masz z Moskwy złożyła jedyną ofertę w przetargu. Za dostawę 14 wagonów producent zażyczył sobie 9,3 mln dolarów. Komisja przetargowa uznała, że oferta spełnia wymagania Metra Warszawskiego.

Przetarg sprawdzi teraz Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli w ciągu miesiąca umowa zostanie podpisana, pierwsze wagony przyjadą do stolicy w październiku. Wiosną metro planuje ogłosić przetarg na 16 kolejnych wagonów do przedłużenia rosyjskich pociągów.
kmaj


[ Dodano: 2006-02-18, 21:14 ]
GW pisze: Rosjanie wydłużą pociągi metra
Krzysztof Śmietana 18-02-2006 , ostatnia aktualizacja 18-02-2006 00:08

Fabryka z Moskwy dostarczy Warszawie 14 wagonów metra. Dzięki temu w tunelach ma kursować więcej długich i przez to mniej zatłoczonych składów

W piątek Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg w tej sprawie. Wyboru w zasadzie nie było żadnego. W terminie ofertę złożyła bowiem tylko jedna firma - JSC Metrowagonmasz z Moskwy. Pracownicy Metra ograniczyli się więc do sprawdzenia, czy dokumenty są zgodne z tym, czego oczekiwali. Moskiewska fabryka produkowała już wagony dla Warszawy - m.in. stamtąd pochodzą składy podarowane nam jeszcze przez Związek Radziecki w latach 80. Poza tym w Warszawie kursują jeszcze inne rosyjskie pociągi - z fabryki w Petersburgu.

Po zakończeniu dostawy uda się wydłużyć w sumie siedem rosyjskich składów - z czterech do sześciu wagonów. Dzięki temu długością i pojemnością nie będą się różnić od francuskich produkowanych przez Alstom.

Pierwsze wagony z rosyjskiej fabryki mają trafić do stolicy pod koniec tego roku, a ostatnie latem przyszłego. Wszystkie będą kosztować blisko 31 mln zł.

Metro Warszawskie zapowiada też, że w tym roku zacznie szukać firmy, która wydłuży pozostałe osiem rosyjskich składów. Szefowie miejskiej spółki liczą, że pod koniec 2007 r. nie będzie już żadnych krótkich pociągów. Na razie jednak blisko połowa jeżdżących składów to te złożone z czterech wagonów. W godzinach szczytu panuje w nich taki ścisk, że wielu pasażerów nie mieści się w środku i zostaje na stacjach.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2006, 16:18

wreszcie ;) teraz tylko czekamy na podpisanie umowy...

Obrazek
WARSZAWA
KRÓTKO

Dłuższe pociągi

Urząd Zamówień Publicznych wyraził zgodę na podpisanie z firmą JSC Metrowagonmash z Moskwy umowy wartej 9,3 mln dolarów na dostawę 14 dodatkowych wagonów do rosyjskich pociągów metra. Dzięki temu zamówieniu uda się wydłużyć o dwa wagony siedem składów metra warszawskiego. Pierwsze wagony mają dotrzeć do stolicy w ostatnim kwartale tego roku. Planowane zakończenie dostaw w połowie 2007 r.

kmaj
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 kwie 2006, 23:31

jutro, tj. we wtorek 24 kwietnia 2006 r., o godz. 12 nastąpi podpisanie umowy na dostawę 14 wagonów rosyjskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2006, 9:54

O, czyli jednak ZTM znajdzie pieniądze na brygady?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 kwie 2006, 10:11

:arrow: Może to już po prostu z myślą o wydłużeniu linii do kolejnych stacji przy zachowaniu obecnej częstotliwości. W końcu dłuższa trasa to konieczność zwiększenia liczby pociągów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2006, 11:16

Być może. Tyle, że to i tak oznacza wzrost liczby wagonokilometrów, którego brak jest prawdziwą przyczyną, dla której obecnie rosyjskie składy jeżdżą 4, a nie 5- wagonowe... stąd moja wątpliwość, czy przy dalszym istnieniu cudactw w rodzaju 520 czy 524 (o 128) nie wspominając, oraz blokowaniu przez radę miasta niezbędnej podwyżki cen biletów, ZTM znajdzie pieniądze na ten cel.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 25 kwie 2006, 14:33

MeWa pisze:jutro, tj. we wtorek 24 kwietnia 2006 r., o godz. 12 nastąpi podpisanie umowy na dostawę 14 wagonów rosyjskich.
Nie napisałeś gdzie to ma być, a miejsce ciekawe - Pałac Ślubów. ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 kwie 2006, 14:44

Zakup planowany był od dawna - te wagony posłużą do wydłużenia 7 istniejących składów, zaś ZTM wraz z wydłużaniem metra musi znaleźć dodatkowe pieniądze na wagonokm. Bo widać, że wydłużenie pociągów jest konieczne... Zresztą wagony zakupione zostały ze środków własnych Metra oraz kredytów.
Natomiast w chwili obecnej metro uruchamia 24 pociągi z 33 posiadanych. Rozmawiałem z szefem taboru nt. uruchamiania dodatkowych składów - generalnie ciężko, istniałaby co prawda możliwość uruchomienia jeszcze jednego dodatkowego składu. Ale trzeba pamiętać, że w tym roku nie tylko rosyjskie wagony idą do remontu, ale i też trwa wymiana kół w alstomach, dwa składy alstomowskie będą miały naprawę R2 (w przyszłym roku naprawy R3), dodatkowo operacja wydłużania składów rosysjkich do 6-wagonów (kontrakt jest nie tylko na dostarczenie kompatybilnych wagonów, ale także ich włączenie do pociągu, tak aby wszystko ze sobą współgrało). Tego nie da się obejść. Przeglądy określane są przez UTK... metro nie ma tutaj zbyt dużego pola manewru.
Prawdopodobnie w maju będzie rozpisany przetarg na kolejne 16 wagonów w celu wydłużenia pozostałych pociągów rosyjskich. Podano także, że do obsługi całej linii potrzebne będą dodatkowe składy. Trwają właśnie analizy - czy 4 czy też 5 pociągów będzie potrzebnych do I linii. Co więcej, być może zakup tych pociągów wchodzić będzie w skład ogromnego zamówienia na 200 wagonów (z myślą o II linii metra). Szef taboru powiedział, że były rozważania, czy nie przebudować istniejących pociągów rosyjskich, tworząc 10 pociągów 6-wagonowych, ale byłoby za mało składów i dokupić trzeba byłoby jeszcze więcej.
Natomiast nie ma sensu w chwili obecnej zwiększać ilości pociągów w ruchu, w chwili gdy niedługo trzeba będzie trzeba ją zmniejszać. A problem zwie się Marymont...

[ Dodano: 2006-04-25, 14:46 ]
Plesim pisze:
MeWa pisze:jutro, tj. we wtorek 24 kwietnia 2006 r., o godz. 12 nastąpi podpisanie umowy na dostawę 14 wagonów rosyjskich.
Nie napisałeś gdzie to ma być, a miejsce ciekawe - Pałac Ślubów. ;-)
tam Kochalski miał najbliżej, ale było ciekawie ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2006, 20:39

MeWa pisze: Natomiast w chwili obecnej metro uruchamia 24 pociągi z 33 posiadanych. Rozmawiałem z szefem taboru nt. uruchamiania dodatkowych składów - generalnie ciężko, istniałaby co prawda możliwość uruchomienia jeszcze jednego dodatkowego składu.
:shock: :shock: ](*,) ](*,) ](*,) Istne PKP...

EDIT: Szkoda, że nie zapytałeś o możliwość uruchomienia dodatkowych 6 wagonów doczepnych przy założeniu odstawienia 6 wagonów rozrządczych. Może uwarunkowania byłyby inne?

EDIT2: 'A propos porównań zagranicznych, to taka Praga, przy dużo starszym taborze, ma uruchomienie na poziomie 78%, podczas gdy MW ma, przy nowitkim taborze, 72%
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 kwie 2006, 20:55

inż. Glonojad pisze: EDIT2: 'A propos porównań zagranicznych, to taka Praga, przy dużo starszym taborze, ma uruchomienie na poziomie 78%, podczas gdy MW ma, przy nowitkim taborze, 72%
No właśnie dlatego MW ma ma taki procent uruchomień :) Bo ma nowiutki tabor.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 kwie 2006, 23:18

inż. Glonojad pisze: EDIT: Szkoda, że nie zapytałeś o możliwość uruchomienia dodatkowych 6 wagonów doczepnych przy założeniu odstawienia 6 wagonów rozrządczych. Może uwarunkowania byłyby inne?
W tym roku dużo bałaganu jest z rosyjskimi składami - naprawy główne, potem wydłużanie składów... Ale w sytuacji gdy kilka alstomów będzie albo remontowanych albo będzie miało koła wymieniane, nie można sobie pozwolić na odstawianie 3 pociągów...
Glon pisze:EDIT2: 'A propos porównań zagranicznych, to taka Praga, przy dużo starszym taborze, ma uruchomienie na poziomie 78%, podczas gdy MW ma, przy nowitkim taborze, 72%
Praga ma dużą część składów zmodernizowanych już, poza tym Siemensy nie są w okresie przeglądowym ani też nie mają problemów z wymianą kół...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 25 kwie 2006, 23:46

Dzisiaj w tv przewinęła czyjaś wypowiedź o rozglądaniu się za nowymi propozycjami producentów. Tylko czekać na oferte PESY-zarówno modernizacji rosyjskich składów (mogą ją skierować nie tylko do MW, ale także np. przedsiębiorstw ze wschodu, choćby z Ukrainy) jak i produkcji nowego taboru.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 kwie 2006, 23:49

Tak, jeśli Metro mówi o 200 wagonach, to głupio byłoby, gdyby polski rynek tym się nie zainteresował... A PESA przecież już zaczęła myśleć o pociągu metra, zaczęli robić przymiarki... Zaś PESA trochę ogółem produktów na Ukrainę sprzedała, nie wiem jednak, czy wygraliby z Wagonmashem ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 25 kwie 2006, 23:59

Wagonmasz ma się nieźle. Sprzedawali swoje wagony motorowe m.in. na Węgry. Ale właśnie z tymi wagonami wygrało na Ukrainie 620M z PESY.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 kwie 2006, 0:03

Zaletą JSC Metrowagonmasha jest przede wszystkim czas dostawy... Szczerze mówiąc, to u nas widziałbym właśnie wagony tej produkcji, bo wiadomo, że nowy producent, to kolejność przeszkoleń, inne procedury postępowania, a Wagonmasz ma przynajmniej sprawdzone produkty, a niestety w Metrze to teraz prototypy głównie królują - dla każdej sieci co innego...

[ Dodano: 2006-04-26, 00:06 ]
Choć PESIE z metrem trudniej będzie zdobyć rynek, bo właściwie przecież nie ma doświadczenia w tej dziedzinie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ