Strona 1 z 102
: 20 gru 2005, 21:04
autor: MeWa
Jak wiadomo, rozpisany został przetarg na 14 wagonów w celu wydłużenia 7 pociągów do maksymalnej długości 6 wagonów. Otwarcie ofert przesunięto na koniec roku. Nie mniej jednak w dniu wczorajszym podjęto decyzję, iż należałoby dokupić jeszcze 16 wagonów, tak aby wszystkie pociągi były 6-wagonowe. Pierwsze wagony mogłyby pojawić się dopiero w 2007 r.
: 23 gru 2005, 17:27
autor: Tm
Rzeczpospolita pisze:METRO Podziemna kolejka inwestuje w używane składy
Wydłużone pociągi, przedłużony przetarg
Aż 30 wagonów planuje dokupić Metro Warszawskie. Dzięki temu wszystkie rosyjskie składy zostaną wydłużone.
Do tej pory szefowie metra planowali zakup 14 wagonów - do przedłużenia siedmiu z 15 pociągów serii 81 produkcji rosyjskiej. Ogłoszony w październiku przetarg nie może się jednak doczekać rozstrzygnięcia. Wczoraj metro znowu na życzenie zainteresowanych firm przesunęło termin otwarcia ofert - tym razem na 29 grudnia.
Na dodatek nieoczekiwanie zapadła decyzja o zwiększeniu zamówienia: fabrycznie nowych wagonów do używanych pociągów będzie aż 30.
W ten sposób przedłużone zostaną wszystkie rosyjskie składy. W godzinach szczytu pasażerowie nie będą już walczyli o miejsca jak w metrze japońskim.
- Zapewne ogłosimy drugi przetarg na 16 dodatkowych wagonów. Istnieje też możliwość wystąpienia do Urzędu Zamówień Publicznych o zgodę na zlecenie dostaw z wolnej ręki zwycięzcy pierwszego przetargu - przewiduje Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. - Dostawy muszą się zakończyć przed dociągnięciem pierwszej linii do Młocin, czyli w 2007 roku - twierdzi.
Oprócz 15 pociągów rosyjskich, warszawiaków wozi 18 składów francuskich (montowanych w Chorzowie). Pasażerowie wolą te drugie - są dłuższe o dwa wagony, a tłok w środku jest mniejszy.
kmaj
: 23 gru 2005, 22:00
autor: Mahony2109
Generalnie pasażerowie których znam wolą te pierwsze, atutem alzłomów z wiecznie zepsutymi drzwiami jest tylko długość, a w tej kwestii każdy inny typ może z nimi konkurować
Pzdr.
: 23 gru 2005, 22:40
autor: Bastian
Oraz poziom hałasu i przeciągu. Ale są mniej wygodne do przemieszczania się w środku.
: 23 gru 2005, 23:01
autor: Frencher
A ja jestem zdania, że składy Alstomu są bardzo dobre – gdyby (poza oczywiście kołami) dopracować mechanizm zamykania drzwi (pewnie poprzez zastąpienie mechanizmów, na lepsze gatunkowo) to byłyby one 100 razy lepsze niż te wynalazki zza wschodniej granicy.
: 24 gru 2005, 1:33
autor: hafilip84
a mnie w Alstomach denerwuja jedna rzecz: taniec na rurach jesli chce sie przejsc od jednych drzwi do innych...
: 24 gru 2005, 14:41
autor: Rosa
Z punktu widzenia pasażera zdecydowanie wolę Alzłomy.
Przede wszystkim są cichsze, nie ma wiatru w uszach no i tak jak jest napisane są 6wagonowe
: 27 gru 2005, 20:00
autor: MeWa
oba składy mają swoje zalety i wady, nie mniej jednak w chwili obecnej wydaje się najrozsądniejsze wydłużyć składy rosyjskie. A myślę, że pasażerowie będą zadowoleni, bo podróżować będą w mniejszym ścisku. Zaś komfort jazdy "nawet" składem rosyjskim jest o wiele wyższy niż środklami komunikacji naziemnej po dziurawych ulicach stolicy.
: 29 gru 2005, 13:05
autor: Andrzej
mogą jeździć nawet krótsze byleby częściej.
szczyt - co 1,5 minuty
międzyszczyt - co 3 minuty
sobota - co 4 minuty
niedziela i wieczory - 5 minut
Wtedy idea przesiadania się do metra z autobusów ma sens.
: 29 gru 2005, 18:31
autor: MeWa
nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
: 30 gru 2005, 10:56
autor: Glonojad
Dzięki tym tak krytykowanym rurom, jest się czego trzymać gdy się stoi w "przedsionku". W rosyjskich sztruclach bardzo tego udogodnienia brakuje.
: 30 gru 2005, 12:16
autor: Mahony2109
MeWa pisze:nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
Inaczej. Alzłomów się nie da rozczepić. Te z Wagonmasza z tego co wiem mogą jeździć w dowolnych konfiguracjach.
Pzdr.
: 01 sty 2006, 20:30
autor: xxl
Wagony rosyjskie mimo że trochę siermiężne jeszcze przez długi czas będą kursować w metrze. Natomiast dużo mlodsze składy Alstom sypią się na potęgę. Są po prostu tandetnie wykonane sciera się w nich podloga, rdzewieją metlaowe elementy. Nie nadają się do przewozu tak dużych mas ludzi - są na to za delikatne wykonane.
Mimo, że są dłuższe przez idiotyczne rury pośrodku składu sprawiają że pasażerowie zajmują miejsca przy drzwiach powodując tłok i trudnosci z wyjsciem dla innych.
wstawione znaki przestankowe
boh
: 06 sty 2006, 11:34
autor: Glonojad
A co z pomysłem, że PESA będzie testować prototyp pociągu metra we współpracy z MW, a potem wystartuje w przetargu na zakup nowych pociągów?h
: 10 sty 2006, 22:15
autor: MeWa
to jest pomysł PESY a nie Metra. Tutaj pytanie należy kierować do PESY, czy oni wyprodukują ten prototyp.