Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 cze 2018, 11:33

zxcvbnm pisze:
20 cze 2018, 21:41
Technicznie nie umiem ocenić bo się nie znam, ale design to taki krok w tył w porównaniu do Siemensa... Lepsze by było metro od Stadlera, ale jak zwykle cena musi wszystko zniszczyć.
Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 cze 2018, 11:56

kveld pisze:
21 cze 2018, 10:36
kajo pisze:
21 cze 2018, 10:31
Czyżby kolejne odwołanie na nierealne wartości zaproponowane przez Skodę?
Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 cze 2018, 12:57

Autobus Czerwon pisze:
21 cze 2018, 11:56
kveld pisze:
21 cze 2018, 10:36


Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.
Skoda sama na swojej stronie pisze o pociągach NěVa, że "Škoda Transportation je vyrábí ve spolupráci s ruskou společností Vagonmaš v Petrohradu"...

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 21 cze 2018, 13:26

Szeregowy_Równoległy pisze:
21 cze 2018, 11:33
zxcvbnm pisze:
20 cze 2018, 21:41
Technicznie nie umiem ocenić bo się nie znam, ale design to taki krok w tył w porównaniu do Siemensa... Lepsze by było metro od Stadlera, ale jak zwykle cena musi wszystko zniszczyć.
Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
Tak, lepiej wydać więcej monet na coś, co ładnie wygląda. To te głupie oszczędności sprawiają, że za granicą da się jakoś ładnie i miło żyć w mieście, a w Polsce wszystko byle jak, byle działało.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 cze 2018, 13:40

Dlatego właśnie w Berlinie jeździ seria IK :> londyńskie S7 czy S8 też piękne nie są (to say the least).

I tak, estetyka jest ważna, ale nie może być jedynym kryterium. Zresztą, umówmy się, w kontraście do stacji M2C wszystko będzie wyglądało pięknie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 cze 2018, 13:51

O, a mnie IK się bardzo podoba (dlatego m. in. kibicuję Stadlerowi), ale gusta są różne - moja żona do dziś nie może zaakceptować tego, że jem kopytka z musztardą...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 cze 2018, 14:43

Ej, IK fajny jest, taki minimalistyczny.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 cze 2018, 15:47

kveld pisze:
21 cze 2018, 12:57
Skoda sama na swojej stronie pisze o pociągach NěVa, że "Škoda Transportation je vyrábí ve spolupráci s ruskou společností Vagonmaš v Petrohradu"...
Żadne zaskoczenie, skoro pociągi NěVa były robione specjalnie dla Petersburga. Dla Warszawy Skoda nie zaproponowała pociągów tej serii, jak i nie zgłosiło się razem z Wagonmaszem.
zxcvbnm pisze:
20 cze 2018, 22:24
A to: http://www.metro2.ztm.waw.pl/download/n ... odawiz.jpg

Oczywiście, w innych kryteriach Skoda wypadła dobrze, ale widać, że najtańszy wygrał (100 punktów za cenę).
@Wiliam
Ta wizualka wprawdzie jest od Skody i dla naszego metra, z tym zastrzeżeniem, że ona ma już.... 8 lat, więc nie musi być aktualna.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 cze 2018, 15:53

Matt Cubis pisze:
21 cze 2018, 15:47
Dla Warszawy Skoda nie zaproponowała pociągów tej serii
To co zaproponowała Skoda dla Warszawy? Wiemy cośkolwiek? Prototyp?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 cze 2018, 10:01

Tak bym się spodziewał.

IK też mi sie podoba.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 cze 2018, 19:04

Nie wiem, jak dla mnie Alstom Metropolis 98B to jest przykład, i solidnego, i ładnego pociągu metra. To też w sumie byłoby dobre: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 54950.html Ale te Skody to straszą: https://i.pinimg.com/originals/e0/fe/c1 ... 8a6188.jpg. Chyba, ze to będzie całkowicie inny model, coś nowego od Skody. No ale wiadomo, gusta są różne. :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 cze 2018, 14:12

To będzie zupełnie inny model. Żadna wariacja na temat serii 81 nie miałaby prawa spełniać SIWZ.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 23 lip 2018, 18:04

https://www.uzp.gov.pl/kio/wokanda/dzisiejsza
Wokanda na dzień 23.07.2018


Sala rozpraw: 501

Godzina: 10:00

Sygn. akt: 1287/18

Odwołujący: Alstom Konstal S.A. - Chorzów

Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa


Sala rozpraw: 501

Godzina: 10:00

Sygn. akt: 1290/18

Odwołujący: Konsorcjum: Siemens Sp. z o.o., Siemens Aktiengesellschaft Ӧsterreich, Newag S.A. - Warszawa

Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa


Sala rozpraw: 501

Godzina: 10:00

Sygn. akt: 1297/18

Odwołujący: Konsorcjum: Skoda Transportation a.s., Skoda Vagonka a.s. - Pilzno

Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa


Sala rozpraw: 501

Godzina: 10:00

Sygn. akt: 1301/18

Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. - Siedlce

Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 25 lip 2018, 22:03

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59186.html
Warszawa: KIO powoła biegłego ws. pociągów metra Skody

Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała o konieczności powołania biegłego ws. zwycięskiej oferty Skody w przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów dla warszawskiego metra. Zdaniem konkurencji czeski producent zaoferował nierealne parametry związane ze zużyciem energii i okresami międzyprzeglądowymi.


...

Od wyniku odwołali się niemal wszyscy producenci pojazdów. Alstom oraz konsorcjum Siemens i Newag w swoich pismach podważają okresy międzyprzeglądowe w dwóch najlepiej ocenionych ofertach, złożonych przez Skodę oraz Stadlera. Jak podkreślają, są one nierealne i niespotykane, a ich wysokość została ustawiona na takim poziomie, by zdobyć wyłącznie jak największą liczbę punktów. Siemens i Newag mają też poważne zastrzeżenia odnośnie do zużycia energii względem zadeklarowanej masy pojazdów w ofertach Skody, Stadlera, jak i Alstomu. Szczegółowo zarzuty opisaliśmy tutaj. Również Stadler domaga się wykluczenia Skody, wskazując na niezgodny ze specyfikacją zamówienia cykl przeglądowo-naprawczy, który uniemożliwia właściwą, bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Stadler ma również zastrzeżenia do poprawienia cen za zestaw części zamiennych czy oprogramowania w ofercie Skody. Odwołać się postanowiła również Skoda, która domaga się wyrzucenia innych uczestników postępowania, podkreślając, że zaoferowali oni… niemożliwe do spełnienia parametry zużycia energii i okresów międzyprzeglądowych (choć sama ich w tych wartościach przebiła).
...

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 10 paź 2019, 12:34

Škoda zaprezentowała koncepcję pociągów metra: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62840.html

ODPOWIEDZ