Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.kveld pisze: ↑21 cze 2018, 10:36Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Skoda sama na swojej stronie pisze o pociągach NěVa, że "Škoda Transportation je vyrábí ve spolupráci s ruskou společností Vagonmaš v Petrohradu"...Autobus Czerwon pisze: ↑21 cze 2018, 11:56Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.kveld pisze: ↑21 cze 2018, 10:36
Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Tak, lepiej wydać więcej monet na coś, co ładnie wygląda. To te głupie oszczędności sprawiają, że za granicą da się jakoś ładnie i miło żyć w mieście, a w Polsce wszystko byle jak, byle działało.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑21 cze 2018, 11:33Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27355
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dlatego właśnie w Berlinie jeździ seria IK londyńskie S7 czy S8 też piękne nie są (to say the least).
I tak, estetyka jest ważna, ale nie może być jedynym kryterium. Zresztą, umówmy się, w kontraście do stacji M2C wszystko będzie wyglądało pięknie.
I tak, estetyka jest ważna, ale nie może być jedynym kryterium. Zresztą, umówmy się, w kontraście do stacji M2C wszystko będzie wyglądało pięknie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
O, a mnie IK się bardzo podoba (dlatego m. in. kibicuję Stadlerowi), ale gusta są różne - moja żona do dziś nie może zaakceptować tego, że jem kopytka z musztardą...
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Żadne zaskoczenie, skoro pociągi NěVa były robione specjalnie dla Petersburga. Dla Warszawy Skoda nie zaproponowała pociągów tej serii, jak i nie zgłosiło się razem z Wagonmaszem.
@Wiliamzxcvbnm pisze: ↑20 cze 2018, 22:24A to: http://www.metro2.ztm.waw.pl/download/n ... odawiz.jpg
Oczywiście, w innych kryteriach Skoda wypadła dobrze, ale widać, że najtańszy wygrał (100 punktów za cenę).
Ta wizualka wprawdzie jest od Skody i dla naszego metra, z tym zastrzeżeniem, że ona ma już.... 8 lat, więc nie musi być aktualna.
To co zaproponowała Skoda dla Warszawy? Wiemy cośkolwiek? Prototyp?
Tak bym się spodziewał.
IK też mi sie podoba.
IK też mi sie podoba.
Nie wiem, jak dla mnie Alstom Metropolis 98B to jest przykład, i solidnego, i ładnego pociągu metra. To też w sumie byłoby dobre: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 54950.html Ale te Skody to straszą: https://i.pinimg.com/originals/e0/fe/c1 ... 8a6188.jpg. Chyba, ze to będzie całkowicie inny model, coś nowego od Skody. No ale wiadomo, gusta są różne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To będzie zupełnie inny model. Żadna wariacja na temat serii 81 nie miałaby prawa spełniać SIWZ.
https://www.uzp.gov.pl/kio/wokanda/dzisiejsza
Wokanda na dzień 23.07.2018
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1287/18
Odwołujący: Alstom Konstal S.A. - Chorzów
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1290/18
Odwołujący: Konsorcjum: Siemens Sp. z o.o., Siemens Aktiengesellschaft Ӧsterreich, Newag S.A. - Warszawa
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1297/18
Odwołujący: Konsorcjum: Skoda Transportation a.s., Skoda Vagonka a.s. - Pilzno
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1301/18
Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. - Siedlce
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59186.html
Warszawa: KIO powoła biegłego ws. pociągów metra Skody
Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała o konieczności powołania biegłego ws. zwycięskiej oferty Skody w przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów dla warszawskiego metra. Zdaniem konkurencji czeski producent zaoferował nierealne parametry związane ze zużyciem energii i okresami międzyprzeglądowymi.
...
Od wyniku odwołali się niemal wszyscy producenci pojazdów. Alstom oraz konsorcjum Siemens i Newag w swoich pismach podważają okresy międzyprzeglądowe w dwóch najlepiej ocenionych ofertach, złożonych przez Skodę oraz Stadlera. Jak podkreślają, są one nierealne i niespotykane, a ich wysokość została ustawiona na takim poziomie, by zdobyć wyłącznie jak największą liczbę punktów. Siemens i Newag mają też poważne zastrzeżenia odnośnie do zużycia energii względem zadeklarowanej masy pojazdów w ofertach Skody, Stadlera, jak i Alstomu. Szczegółowo zarzuty opisaliśmy tutaj. Również Stadler domaga się wykluczenia Skody, wskazując na niezgodny ze specyfikacją zamówienia cykl przeglądowo-naprawczy, który uniemożliwia właściwą, bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Stadler ma również zastrzeżenia do poprawienia cen za zestaw części zamiennych czy oprogramowania w ofercie Skody. Odwołać się postanowiła również Skoda, która domaga się wyrzucenia innych uczestników postępowania, podkreślając, że zaoferowali oni… niemożliwe do spełnienia parametry zużycia energii i okresów międzyprzeglądowych (choć sama ich w tych wartościach przebiła).
...
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Škoda zaprezentowała koncepcję pociągów metra: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62840.html