Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 30 mar 2015, 20:46

No tak, ale metro się będzie rozbudowywało a tabor kupiono na zapas i dobrze bo to by było bez sensu ogłaszać kolejny przetarg za 2 lata dla nowych pociągów do obsługi 3+3. Im mniej rodzaju taboru tym lepiej ze względów ekonomicznych. SKM niby też się ma rozwijać ale 3 spróchniałe składy 14WE raczej nie wiele mają w tej materii do powiedzenia :P
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 30 mar 2015, 21:28

Dziś trochę napisali o zakupach:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 62909.html
Nie wiem po co tyle tego chcą jak już jest zapas. Powinni kupić 100 przegubowców i wywalić z W-wy Grodzia. :-D

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 31 mar 2015, 16:30

ashir pisze:
Czotyk pisze:W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi.
No to w przypadku metra też masz teoretycznie w rezerwie minimalnie 9 składów, nie wysyłając na miasto w ogóle składów rosyjskich. Jak już chcesz robić takie porównania do SKM. :)
A nie zapominacie przypadkiem o czymś takim jak konieczność wykonania przeglądów? :wink: Nie mam pojęcia jaki jest czas międzyprzeglądowy dla Inspiro, ale przyjmując, że dla 35 składów P1 wypada co 7 dni, mamy wyłączone każdego dnia 5 składów na kilka godzin, a w przypadku P1 co 5 dni - po 7 składów dziennie na parę godzin. Nie wspominając o konieczności dokonywania także P2, NB, NA itp.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 mar 2015, 16:40

Nie, bo to tylko sytuacja teoretyczna, a Inspiro ma przegląd raz na 2 miesiące. ;)

metron

Post autor: metron » 31 mar 2015, 18:20

Czotyk pisze:
Jacek Z. pisze:W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów. Pozbywać się na razie nie opłaca, pociągi tanie nie są ale w dłuższej perspektywie czasowej 5-10 lat należałoby chociaż zacząć je wywalać. A te najnowsze ruski to jakieś kuriozum, zamiast kupić nowy porządny tabor to zaopatrzyliśmy się w taki chłam, jeszcze gorsze od tych starych gratów, a brzydkie jak cholera, te starsze przynajmniej są ładne.

Z resztą inspiro też mi się nie podobają, szkoda, że metropolisów tak mało kupili.


Ostatnio jechałem Alstomem w tłoku i przypomniał mi się ten post.
Faktycznie pozioma poręcz tuż nad głową pośrodku wagonu uniemożliwiająca wygodne stanie dla ciut wyższej osoby to wzór ergonomii, tak samo zresztą jak słupki przy samych drzwiach które sprawiają że większość osób stoi właśnie w okolicach drzwi skutecznie blokując możliwość przejścia dalej

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 01 kwie 2015, 0:01

ashir pisze:Nie, bo to tylko sytuacja teoretyczna, a Inspiro ma przegląd raz na 2 miesiące. ;)
Częściej nic a nic, poważnie? :-D Ani jakiegoś malutkiego P1-1 czy coś?... Aż to robocopy jedne...

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 kwie 2015, 10:55

Czy kiedyś nie zwalniano mechaników z MZA, bo "panie, many to bezobsługowe som"?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 wrz 2015, 23:16

Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 kwie 2017, 22:44

Właściwie nic tu o tym nie było, więc linkuję artykuł o 45 składach:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54642.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 01 maja 2017, 1:23

zxcvbnm pisze:Właściwie nic tu o tym nie było, więc linkuję artykuł o 45 składach:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54642.html
No proszę, nawet nie zaznali produktów bydgoskiego producenta, a już chcą go wykluczyć. :D

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 maja 2017, 9:10

Jest przetarg. Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać ;)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 maja 2017, 9:17

alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać ;)
No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą. Byleby tylko nie paliły się jak Inspiro.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 maja 2017, 9:19

zxcvbnm pisze:
alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać ;)
No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą.
Mogliby szkolić się w kooperacji z doświadczonym partnerem. Dlaczego skazujesz Polaków na korzystanie z prototypów, które zazwyczaj nie są wolne od wad?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 17 maja 2017, 9:44

Akurat w tym wypadku nie podoba mi się, że polskich producentów traktuje się jak małe dzieci, którym trzeba dać wygrać. Piętrusy od Pesy vs piętrusy od Bombardiera to dwa odległe światy co do jakości i komfortu. Dostaniemy więc sprzęt awaryjny, bardziej przaśny i niewygodny - no ale ktoś tam będzie mógł otrąbić, że mamy w pełni polskie, narodowe metro.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 17 maja 2017, 19:29

zxcvbnm pisze:
alojz pisze:Nie jest wymagane doświadczenie w produkcji wagonów metra, czyli wiadomo kto ma wygrać ;)
No i dobrze. Niech się nasi producenci szkolą. Byleby tylko nie paliły się jak Inspiro.
#-o
Obrazek

ODPOWIEDZ