Komunikaty w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kukuryk12
Posty: 599
Rejestracja: 12 wrz 2010, 16:11
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: kukuryk12 » 28 cze 2015, 14:58

Nie wiedziałem gdzie to wrzucić :D
Ale bardzo fajna i tematyczna piosenka :)
https://www.youtube.com/watch?v=TZgBIbq ... e=youtu.be
eNki

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 30 cze 2015, 14:09

W TV i w necie mówili, że nazwy stacji i komunikaty będą ujednolicone. Miałem cichą nadzieję, że zmienią komunikat w Siemensach na M1 "proszę wysiąść na lewo/prawo".
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 lip 2015, 20:55

Bajzlu w metrze ciąg dalszy. Wraca "młody" Jasieński i Knapik. http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49954.html

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 12 lip 2015, 18:39

Ludzie zażądali Jasieńskiego to dostali, tylko w nowej i tak gównianej formie, że aż mi żal słuchać tych zapowiedzi jak jadę. Skoro jego głos musi być w takiej formie, to niech już go wywalą w cholerę i dadzą Knapika...
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 lip 2015, 18:48

Podejrzewam, że pan Jasieński nie jeździ metrem, ale na jego miejscu zakazałbym emisji komunikatów w tej formie. Ma do tego pełne prawo, bo nie sądzę aby udzielił MW zgody na przeróbkę swojego utworu.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 lip 2015, 19:58

Słuchałem wszystkich tych komunikatów i uważam, że najlepszym wobec tego rozwiązaniem byłoby wprowadzenie komunikatów czytanych przez Gudowskiego we wszystkich pociągach tak II, jak i I linii metra. Ewentualnie jeśli nie, to Jasieński stary + komunikaty o przesiadkach nowego Jasieńskiego.
Głos Gudowskiego odbieram jako spokojny i, co najważniejsze, profesjonalny. Taki w zasadzie właściwy człowiek na właściwym miejscu. Z całym szacunkiem do p. Jasieńskiego, jeżeli jego nowy głos nie jest dobrze odbierany - a komunikaty wyszły tak sobie - to czemu mamy się latami męczyć z komunikatami nagrywanymi przez dwóch lektorów, jeśli mamy możliwość wprowadzenia innego równie, albo bardziej profesjonalnego.
Na Knapika pewnie też bym się zgodził, ale gdyby nie było konkursu na lektora II linii. Dziwnie by wyglądało, jakby tramwaje, autobusy i I linię czytał Knapik, a samą II linię Gudowski, jeszcze gorzej - gdyby zignorowano wyniki tamtego konkursu i wprowadzono Knapika na obu liniach, choć dałoby to jednego lektora na wszystkich środkach komunikacji miejskiej. Prawie wszystkich, bo w SKM czyta ponoć... Gudowski. Zresztą, głos Gudowskiego jest nawet lepszy od głosu Knapika.
Wprowadzenie Gudowskiego do I linii daje nam system: Gudowski w środkach "kolejowych", natomiast Knapik w tramwajach i autobusach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2015, 20:53

Tyle, że byłby to kolejny kamyczek do ogródka "politykę transportową mamy w pupie". Przypominam, że na korytarzach pozbawionych metra (i kolei, ale to oczywiste, bo kolej prócz Alei Jerozlimskich z zasady omija korytarze miejskie) podstawową rolę pełni tramwaj. Podstawową, czyli taką, jak metro, a nie jak autobus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lip 2015, 21:00

michael112 pisze:Wprowadzenie Gudowskiego do I linii daje nam system: Gudowski w środkach "kolejowych", natomiast Knapik w tramwajach i autobusach.
Ale w WKD zapowiada Knapik. :p

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 lip 2015, 21:22

ashir pisze:
michael112 pisze:Wprowadzenie Gudowskiego do I linii daje nam system: Gudowski w środkach "kolejowych", natomiast Knapik w tramwajach i autobusach.
Ale w WKD zapowiada Knapik. :p
Tylko w EN97, bo w EN95 jakaś kobieta zapowiadała.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lip 2015, 21:30

EN95 to i tak nie ma co brać pod uwagę, bo nie wiadomo czy kiedykolwiek wróci do świata żywych, no ale to nie ten temat. :razz:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2015, 21:33

Wróci, jak będzie 3kV. Nie siej fermentu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 30 lip 2015, 22:36

michael112 pisze:jeszcze gorzej - gdyby zignorowano wyniki tamtego konkursu
Skoro dało się zignorować uchwałę Rady Warszawy uchwalającą że głosem II linii powinna być kobieta, to tym bardziej można zignorować ten absurdalny konkurs. Przestańmy traktować metro jak jakiś Specjalny i Wyjątkowy oddzielny system transportu i wprowadźmy w tym wszystkim w końcu porządek.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 lip 2015, 23:37

Glonojad pisze:Tyle, że byłby to kolejny kamyczek do ogródka "politykę transportową mamy w pupie". Przypominam, że na korytarzach pozbawionych metra (i kolei, ale to oczywiste, bo kolej prócz Alei Jerozlimskich z zasady omija korytarze miejskie) podstawową rolę pełni tramwaj. Podstawową, czyli taką, jak metro, a nie jak autobus.
Przepraszam bardzo, ale co ma funkcja miejska tramwaju do Knapika, Jasieńskiego i Gudowskiego?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 sie 2015, 20:34

To samo, co kolejowość linii S-x lub metrowość linii M-y.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 06 sty 2023, 0:05

Ostatnio zauważyłem, że na części stacji M1 (m.in. Politechnika i Służew) puszczane są komunikaty "Uwaga pociąg kierunek...", które wcześniej były używane tylko na stacji Centrum (na M1). Czy ma to związek z niedawnymi wypadkami? I skoro już w ogóle są, to dlaczego puszczają je tak nieregularnie, w sensie, że nie za każdym razem i nie na każdej stacji?

ODPOWIEDZ