Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35652
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2005, 0:18

Obrazek
Czy unikniemy handlowego molocha przy pl. Zawiszy?


Michał Wojtczuk 13-12-2005 , ostatnia aktualizacja 12-12-2005 22:20

Na miejscu Dworca Głównego przy placu Zawiszy inwestor chciał budować potężne centrum handlowe. Miejscy urzędnicy obawiali się olbrzymich korków. Jednak Polskie Koleje Państwowe, które dotąd ignorowały te obawy, zmieniły zdanie i teraz zapowiadają ścisłą współpracę z ratuszem

Dworzec Główny kupiła od Polskich Kolei Państwowych spółka Polma. Zamierzała tu wznieść centrum handlowe o powierzchni 180 tys. m kw. (dla porównania Galeria Mokotów ma ok. 30 tys. mniej). Miało się w nim znaleźć wielosalowe kino, parkingi na 2 tys. aut i kilkunastopiętrowy biurowiec. Miejscy urzędnicy byli przeciwni tej inwestycji. Przekonywali, że tak potężne centrum handlowe w samym środku miasta wywoła komunikacyjny paraliż na skalę znacznie większą niż ten, który spowodowało otwarcie centrum handlowego Arkadia.

Przez lata inwestor nie mógł zabrać się do budowy, bo gruntem kupionym od PKP dysponował tylko na podstawie odnawianych co rok umów dzierżawy. Poważną inwestycję mógłby zrealizować, mając prawa do gruntu na co najmniej 30 lat. A podpisanie takiej umowy dzierżawy z PKP jest możliwe tylko za zgodą Ministerstwa Infrastruktury. Resort wydał ją dopiero niedawno, stawiając warunek, że oprócz galerii handlowej inwestor ma wybudować nową stację kolejową. Spółka zaplanowała budowę małego, dwuperonowego dworca pod ziemią. Ale z budowy dużego, komercyjnego obiektu na powierzchni nie chciała zrezygnować.

Teraz chyba będzie musiała. - Nie podpiszemy z Polmą 30-letniej umowy dzierżawy, jeżeli planów jej inwestycji nie zaakceptują władze miasta - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Tłumaczy, że to przejaw zmiany strategii zarządzania nieruchomościami przez kolej. PKP uważają, że będzie je można wykorzystywać lepiej, gdy poprawi się współpraca z lokalnymi samorządami nie tylko w Warszawie.


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-01-31, 02:58 ]
Zmiana tytułu zgodnie z ogłoszeniem. MeWa

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 14 gru 2005, 21:47

tam na tym dworcu miałyby znajdować się pociągi z Radomia, lotniska i z linii Wola - Gdańska. Ponadto rozważane jest przesunięcie stacji Ochoty na drugą stronę :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2005, 22:37

MeWa pisze:tam na tym dworcu miałyby znajdować się pociągi z Radomia, lotniska i z linii Wola - Gdańska.
Znaczy, żeby nie jechały na Śródmieście? Nie ma po co, już tak było i na szczęście nie jest. Z linii Wola - Gdańska jeszcze trzebaby wy(od)budować łącznik...

MeWa pisze:Ponadto rozważane jest przesunięcie stacji Ochoty na drugą stronę :)
To tak, aby przypadkiem przesiadka w stronę centrum nie była zbyt dogodna, jak rozumiem ;)
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 14 gru 2005, 22:40

Fikander pisze:
MeWa pisze:tam na tym dworcu miałyby znajdować się pociągi z Radomia, lotniska i z linii Wola - Gdańska.
Znaczy, żeby nie jechały na Śródmieście? Nie ma po co, już tak było i na szczęście nie jest. Z linii Wola - Gdańska jeszcze trzebaby wy(od)budować łącznik...
takie były wstępne plany - stacji nadaremno nie wybudują przecież :)
Fikander pisze:
MeWa pisze:Ponadto rozważane jest przesunięcie stacji Ochoty na drugą stronę :)
To tak, aby przypadkiem przesiadka w stronę centrum nie była zbyt dogodna, jak rozumiem ;)
bo w ogóle planują przykrycie linii, co umożliwi wystawienie atrakcyjnych terenów nad średnicą. Ale plany planami - co z tego wyjdzie, zobaczymy.
Teraz trochę zmian w PLK będzie, jak przezes Metra Celiński został prezesem PLK-i :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2005, 22:43

MeWa pisze:takie były wstępne plany - stacji nadaremno nie wybudują przecież
Miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie zatem... :roll:

MeWa pisze:bo w ogóle planują przykrycie linii, co umożliwi wystawienie atrakcyjnych terenów nad średnicą.
No dobrze, ale po co przesuwać perony, które są na dole i tak? :)
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 14 gru 2005, 22:44

Fikander pisze:
MeWa pisze:bo w ogóle planują przykrycie linii, co umożliwi wystawienie atrakcyjnych terenów nad średnicą.
No dobrze, ale po co przesuwać perony, które są na dole i tak? :)
zapewne żeby była łatwiejsza przesiadka na stację na Głównym :) a tak poza tym łatwiej oddać i przykryć teren bez stacji :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2005, 22:45

MeWa pisze: zapewne żeby była łatwiejsza przesiadka na stację na Głównym
Przecież ta przesiadka będzie realizowana na Zachodnim raczej...
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 14 gru 2005, 22:50

jak wspomniałem - tutaj chodzi także o zamknięcie tej wewnętrznej pętli. Zresztą co wyjdzie z tych koncepcji to zobaczymy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 15 gru 2005, 13:08

skierowanie Radomia na Główny nie jest takie głupie ze względów technicznych, Radom nie blokował by za każdym razem na kilka minut wjazdów na Zachodni. Z drugiej strony prędzej bym je wpuścił na Centralny niż na Główny, efekt był by ten sam. Linia okólna nie ma racji bytu.

A może zamiast Centrum Handlowego zrobić tam Muzeum z prawdziwego zdarzenia? Mrzonka...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2005, 14:36

To nalezaloby moze przebudowac wjazd z Radomia na Zachodni, a nie wypychac pociagi stamtad na Glowny -> bo w takiej sytuacji ten wjazd stanie sie zupelnie niepotrzebny, bo nikt nie bedzie jezdzil pociagami ;)
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 15 gru 2005, 17:38

Fikander pisze:To nalezaloby moze przebudowac wjazd z Radomia na Zachodni, a nie wypychac pociagi stamtad na Glowny -> bo w takiej sytuacji ten wjazd stanie sie zupelnie niepotrzebny, bo nikt nie bedzie jezdzil pociagami ;)
a znasz "niedasie"?
Oczywiście, ze by należało, ale 'podobno' jest za mało miejsca... Dość szybko tory na Radom skręcają. Natomiast można pomyśleć by o puszczeniu torów dla KMki wzdłuż WKDki jeśli by się dało :) no ale "niedasie"...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2005, 22:58

bohun pisze: Oczywiście, ze by należało, ale 'podobno' jest za mało miejsca...
Tego miejsca, które jest pod tą inwestycję również podobno pozostawione...? ;)

Kurka, ze trzy tygodnie temu było o tym na pmk, MJ nawet rysował, jak to sobie wyobraża... jak znajdę, podlinkuję.
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 16 gru 2005, 20:10

PKP zerwało z Polmą, więc na razie jest po stacji, po problemie. Na kolei niczego nie można być pewnym. Ciekawe, czy w tym roku uda im się przeprowadzić remont tunelu średnicowego?


Usunięcie części postu odnoszącej się do nieistniejącej wiadomości. MeWa
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35652
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 gru 2005, 1:01

Obrazek
Miasto wspólnie z PKP chce przebudować warszawskie dworce

Krzysztof Śmietana 22-12-2005 , ostatnia aktualizacja 22-12-2005 23:16

Czy warszawskie dworce kolejowe wreszcie przestaną straszyć podróżnych? Szefowie PKP wspólnie z władzami Warszawy zapowiadają inwestycje na zaniedbanych terenach kolejowych

Stołeczne dworce to zakała miasta. Wreszcie pojawiła się szansa, że to się zmieni. Podpisaliśmy przełomowe porozumienie z koleją - obwieścił Michał Borowski, naczelny architekt Warszawy. Wczorajsza umowa między PKP a stolicą zakłada ścisłą współpracę przy zagospodarowaniu stołecznych dworców i terenów wokół kolei. - To stwarza szansę na to, że w formule partnerstwa publiczno-prywatnego uda się znaleźć szybko inwestora, który przebuduje np. Dworzec Zachodni czy Śródmieście. Dzięki temu porozumieniu nie powinno być także problemów z zabudową północnej pierzei Al. Jerozolimskich od Emilii Plater do Marszałkowskiej - dodaje Borowski.

Michał Wrzosek, rzecznik PKP, zapewnia, że dzięki podpisanej umowie uda się uniknąć wszelkich sporów między obiema stronami np. dotyczących gruntów.

Kolejarze wspólnie z miastem mają się także zastanawiać, co ma powstać na miejscu dawnego Dworca Głównego przy ul. Towarowej. Wiadomo już na pewno, że nie będzie tam kolejnego, gigantycznego centrum handlowego, choć takie plany snuto jeszcze kilka miesięcy temu. Jak niedawno informowaliśmy, władze PKP postanowiły w tej sprawie ściśle współpracować z ratuszem. I dlatego kolej zwleka z podpisaniem umowy ze spółką Polma, która miała wznosić tam ogromny obiekt handlowy. Wielkością miał przebić nawet Galerię Mokotów. Władze miasta ostrzegały jednak, że budowa tak dużego centrum handlowego kompletnie sparaliżuje okolicę. Teraz PKP zapowiada, że umowę z Polmą podpisze tylko wtedy, gdy firma przedstawi plany inwestycji, które zaakceptują władze stolicy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 23 gru 2005, 1:08

Może coś się nareszcie ruszy...
Mi w tej chwili na warszawskich 'dworcach' linii średnicowej (Powiśle, Ochota, Stadion) a także na dworcu Zachodnim brakuje wyświetlaczy (klapek). Nie każdy ma dobre oczy, zeby widziec mały napis na czole pociągu... A montują klapki juz na stacjach o znacznie mniejszym ruchu...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ