Trójmiasto i linia PKM się kłania. PLK nie jest niezbędne.zxcvbnm pisze: ↑04 sty 2019, 20:33Otóż to. 3 linie średnicowe - a właściwie 2 obwodówki i jedna średnicówka z krwi i kości w zupełności by wystarczyło.
Tylko czy PLK będzie chciało? Inwestycja przydatna, ale kosztowna. Ta propozycja od MJN nawet mi się podobała, ale jest jedno ALE: czy miasto może to zrobić, czy PLK tylko i wyłącznie? Zresztą, nikt o tym chyba nie myśli poważnie z władz.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Po co tak daleko szukać? WKD samo własną infrą zarządza i jest najbardziej punktualnym przewoźnikiem w kraju, OIDP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Szczerze mówiąc wątpię. Może i dworzec w Mszczonowie nie jest na jakimś wybitnym zadupiu, ale jednak do dogodnej lokalizacji mu daleko. No i przez Czachówek to jest bardzo duże nadrabianie trasy, zaś S8 już prawie gotowa.Autobus Czerwon pisze: ↑05 sty 2019, 10:43Tranzyt może nie, ale pociągi osobowe choćby z Mszczonowa do Warszawy, przez Czachówek i/lub CMK miałyby chyba jakąś szansę.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A metro?Glonojad pisze:Po co tak daleko szukać? WKD samo własną infrą zarządza i jest najbardziej punktualnym przewoźnikiem w kraju, OIDP.
No jeśli miałbym swoje tory, gdzie nie wpuszczałbym nikogo innego i nie wyjeżdżał nigdzie poza, to mógłbym się pokusić o coś takiego.
O ile jestem za tym, żeby średnicą podmiejską zarządzał ZTM czy jakieś KM, to jednak odrobina niechęci od wschodu czy zachodu mogłaby spowodować relację co najwyżej Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia, więc musiałoby to być przemyślane. Skm 3city jednak jest bardziej odporne na obrażenie się kogokolwiek, bo najwyżej przestanie jeździć do Słupska czy Tczewa, ale jednak całe Trójmiasto będzie obsłużone.
Chyba że mówimy tylko o budowie. Ale kto na to pójdzie?
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Metro ma niekolejowe systemy sterowania i jest calkowicie wydzielona z ruchu - WKD ma prxejazdy jednak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ale cały czas nie ma styku z PLK.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Całe WWK powinno być w rękach Warszawy. Na dobre by to wyszło.
Jednak nie wiem czy się kiedykolwiek doczekamy tego, lub średnicy-dubla.
Do idealności jeszcze dużo brakuje - po modernizacjach linii, na każdej wylotówce powinny być po 4 tory. Obsługa powinna się przedstawiać tak: w zależności od zapełnienia na danej linii pociąg aglo/regio na krótszej trasie powinien kursować co 10/15 min. Na dalszej, pociąg przyśpieszony, z pominięciem większości przystanków WWK. Przykłady na liniach LK1, LK2, LK7:
LK1: SKM Pruszków/Grodzisk Maz - co 20 min/30min (Trasa do dyskusji)
KM Grodzisk Maz/Żyrardów - co 20 min (dodatkowe kursy by również po za szczytem pociąg by co 10min)/30 min
Oba zatrzymują się na wszystkich przystankach i stacjach na trasie
KME Skierniewice - co 60 min (pociągi piętrowe od 2025 roku w planach KM) - WWO-WC/S-WZ-Pruszków-Grodzisk na każdym kolejnym przystanku zatrzymanie
LK2: SKM Sulejówek Miłosna - co 20 min/30 min
KM Mińsk Mazowiecki/Mrozy - co 20 min/30 min
KME Siedlce/Łuków - co 60 min (tu również piętrusy) - WZ-WC/S-WWO-Rembertów-Sulejówek-Mińsk Maz na każdym kolejnym przystanku zatrzymanie
LK7: SKM Otwock - co 20 min/30 min
KM Celestynów/Pilawa - co 20min/30min (Raz na godzinę do Pilawy)
KME Dęblin - co 60 min (i tak samo - piętrusy) od Pilawy zatrzymanie na każdym kolejnym.
Ktoś powie irracjonalne, bo kurs przyśpieszony nie zabiera potoków jakie na WWK się zgromadziły, no ale trzeba oddzielić ruch miejśki i podmiejśki od regionalnego. Mieszkańcy "dalszego" Mazowsza otrzymują szybszy pociąg z przyzwoitą częstotliwością - tylko jest jeden warunek: modernizacja i rozbudowa torowiska, by istniał podział na tory podmiejskie i dalekobieżne. Jeśli się mylę, to mówcie, mi się to wydawać może dobre, ale jednak na kolei nie pracuję, więc nie znam wszystkich realiów.
Czy ETCS2 nie pozwolił by na przepustowość 90 sekund na Średnicy?
#EDIT
W swojej utopijnej wizji mam jeszcze prędkości: 120km/h na WWK, 160km/h dla Regio, 200km/h dla ExpressRegio
Jednak nie wiem czy się kiedykolwiek doczekamy tego, lub średnicy-dubla.
Do idealności jeszcze dużo brakuje - po modernizacjach linii, na każdej wylotówce powinny być po 4 tory. Obsługa powinna się przedstawiać tak: w zależności od zapełnienia na danej linii pociąg aglo/regio na krótszej trasie powinien kursować co 10/15 min. Na dalszej, pociąg przyśpieszony, z pominięciem większości przystanków WWK. Przykłady na liniach LK1, LK2, LK7:
LK1: SKM Pruszków/Grodzisk Maz - co 20 min/30min (Trasa do dyskusji)
KM Grodzisk Maz/Żyrardów - co 20 min (dodatkowe kursy by również po za szczytem pociąg by co 10min)/30 min
Oba zatrzymują się na wszystkich przystankach i stacjach na trasie
KME Skierniewice - co 60 min (pociągi piętrowe od 2025 roku w planach KM) - WWO-WC/S-WZ-Pruszków-Grodzisk na każdym kolejnym przystanku zatrzymanie
LK2: SKM Sulejówek Miłosna - co 20 min/30 min
KM Mińsk Mazowiecki/Mrozy - co 20 min/30 min
KME Siedlce/Łuków - co 60 min (tu również piętrusy) - WZ-WC/S-WWO-Rembertów-Sulejówek-Mińsk Maz na każdym kolejnym przystanku zatrzymanie
LK7: SKM Otwock - co 20 min/30 min
KM Celestynów/Pilawa - co 20min/30min (Raz na godzinę do Pilawy)
KME Dęblin - co 60 min (i tak samo - piętrusy) od Pilawy zatrzymanie na każdym kolejnym.
Ktoś powie irracjonalne, bo kurs przyśpieszony nie zabiera potoków jakie na WWK się zgromadziły, no ale trzeba oddzielić ruch miejśki i podmiejśki od regionalnego. Mieszkańcy "dalszego" Mazowsza otrzymują szybszy pociąg z przyzwoitą częstotliwością - tylko jest jeden warunek: modernizacja i rozbudowa torowiska, by istniał podział na tory podmiejskie i dalekobieżne. Jeśli się mylę, to mówcie, mi się to wydawać może dobre, ale jednak na kolei nie pracuję, więc nie znam wszystkich realiów.
Czy ETCS2 nie pozwolił by na przepustowość 90 sekund na Średnicy?
#EDIT
W swojej utopijnej wizji mam jeszcze prędkości: 120km/h na WWK, 160km/h dla Regio, 200km/h dla ExpressRegio
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
200 to nie jest potrzebne. Na 160 kilometrach zyskujesz 12 minut na godzinę przy ciągłej jeździe w stosunku do 160, a tu kilometrów masz 80 i pare zatrzymań.
A ogólnie wizja dobra, ale wyglada, że przegra czasowo z wynalezieniem teleportacji.
A ogólnie wizja dobra, ale wyglada, że przegra czasowo z wynalezieniem teleportacji.
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja bym jej dał szansę, teleportacja wydaje się na dziś koszmarnie kosztowna energetycznie. nawet w Star Treku pomiędzy pokładami jeżdżą windą.
No chyba, że mówimy o wynalezieniu, a nie wdrożeniu w dojazdach podmiejskich
No chyba, że mówimy o wynalezieniu, a nie wdrożeniu w dojazdach podmiejskich
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Co z kierunkiem Radom/Czachówek? Wszystkie sloty zabrało lotnisko?
miłośnik 13N
Jak by były potoki to czemu nie? Tylko to by chyba oznaczało, że KM-y musiały by dokupić drugie tyle taboru co mają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja tsm uważam, ze wszystkie kursy KM zza Pruszkowa (jeśli nie Grodziska) , Legionowa czy Otwocka powinny być przyspieszone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja bym podzielił pociągi obsługujące województwo mazowieckie na trzy szczeble, których oznaczenia pozwolę sobie podjumać kolegom z zachodu:
a. SBahn - pociągi obsługujące wyłącznie Warszawę oraz stosunkowo bliski wianuszek. Wszystkie postoje, tabor aglomeracyjny, dużo drzwi, mało siedzeń, wysokie przyspieszenie. Granice obszaru (powiedzmy, nie upieram się): Grodzisk, Błonie, Modlin (Pomiechówek?), Zegrze, Radzymin, Wołomin, Mińsk, Otwock (Celestynów???), Piaseczno (Zalesie?? Góra K.?????).
b. RB - pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach poza odcinkami obsługiwanymi przez SBahn, gdzie zatrzymują się wyłącznie w ważnych punkach docelowych i węzłach przesiadkowych. Wszystko, co jedzie zza Modlina, powinno od Modlina zatrzymywać się wyłącznie NDM, Legionowo, Toruńska, ZOO.
c. RE - pociągi bardzo szybkie, łączące Warszawę z największymi miastami wianuszka z minimalną liczbą postojów w głównych miejscowościach po drodze. W kierunku siedleckim: Rembertów, Halinów, Mińsk, Anielina, Mrozy, Siedlce Zachodnie. Obecnie takich pociągów praktycznie brak z wyjątkiem właśnie linii siedleckiej; na linii skierniewickiej wbrew prawu, logice, zdrowemu rozsądkowi itd ich rolę pełnią pociągi TLK/IC.
Na żadnej linii obecnie nie ma podobnej segmentyzacji połączeń, elementy występują na linii siedleckiej oraz ciechanowskiej (gdzie, z kolei, gigantycznie wszystko psuje alogiczny podział połączeń pomiędzy dworce w Warszawie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tylko kto zapłaci za te dodatkowe pociągu z punktu c?