Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2019, 17:49

Kufa, w Berlinie też chyba mają niewydajny układ torowy, że sobie walnęli drugą średnicę, nie licząc kolei obwodowej, a I TAK z wielu kierunków pociągi nawet nie zbliżają się do Hbf.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 sty 2019, 18:36

fik pisze:
03 sty 2019, 17:49
Kufa, w Berlinie też chyba mają niewydajny układ torowy, że sobie walnęli drugą średnicę, nie licząc kolei obwodowej
S-Bahn jest sobie oddzielny i nie wpieprza się na niego pochodny kolei mazowieckich, to też mógłbyś wspomnieć
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8303
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 sty 2019, 8:58

zxcvbnm pisze:
03 sty 2019, 17:45
Choć można by się było pokusić o tak 90 sekundowy.
Kłania się przepustowość Warszawy Śródmieście.

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 sty 2019, 11:39

No tak, tylko na razie jest chyba 3:20. 90 sekund to jest trudne do ogarnięcia i w metrze, ale 2:30 powinno być ok. Trzeba by policzyć, ile pociągów się mieści, jak jest jakaś awaria i potem nadrabianie opóźnień, ale raczej więcej niż 18.

Przy 3:20 jest 18 kursów, przy 3:00 jest 20, przy 2:30 - 24. 2 minuty na wymianę i 30 sekund na wyjazd jest wystarczające.

A tak naprawdę to głównie chyba Zachodnia już przy obecnym układzie nie daje rady. Tam jest za dużo p*nia się z kończeniem trasy, a pociągi przyjmowane są głównie na 3 peron i czasem na lewy tor przy 4.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26819
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2019, 15:50

Jak na podmiejska wyjadą pietrusy w szczycie to 3:20 będzie niewykonalne a co dopiero 2:30..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sty 2019, 17:12

fik pisze:
03 sty 2019, 17:36
Nie da się obronić wciskania wszystkich pociągów na jedną linię przy tak gigantycznym węźle.
To inna bajka. Tyle, że niewielkim nakładem środków można odciążyć (łącząc relacje) albo nieco zdywersyfikować trasowanie pociągów (np. Sochaczew i Łowicz oraz linię radomską przekierować na Gdański - i w miarę potrzeb np. dalej via Rembertów na Mińsk), przy czym to drugie rozwiązanie z pewnością się spotka z dużym oporem pasażerów.
KwZ pisze:
03 sty 2019, 17:01
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Obawiam się, że żaden pasażerski tranzyt tamtędy się nie obroni ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 04 sty 2019, 18:11

Dzisiaj w Wyborczej był artykuł, że na przez Śródmieście znowu przejeżdża jakiś InterRegio z Łodzi. W artykule było, że staje na Śródmieściu na dwie minuty.

Do dwóch minut nie piję, widocznie tyle musi. Ale w takim razie ta opcja ze zrobieniem czterech krawędzi po przebudowie średnicy ma bardzo dużo sensu i wiele by pomogła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2019, 18:29

Wolfchen pisze:
04 sty 2019, 17:12
KwZ pisze:
03 sty 2019, 17:01
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Obawiam się, że żaden pasażerski tranzyt tamtędy się nie obroni ;)
W końcu ta linia była budowana do tranzytu żołnierzy :term:

Wydaje mi się, że zxcvbnm miał na myśli południową obwodnicę kolejową pasażerską, podobną do propozycji Razem (czy Śpiewaka czy MJN) z ostatnich wyborów samorządowych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krokiet
Posty: 33
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 04 sty 2019, 19:29

plunio7 pisze:
04 sty 2019, 18:11
Dzisiaj w Wyborczej był artykuł, że na przez Śródmieście znowu przejeżdża jakiś InterRegio z Łodzi. W artykule było, że staje na Śródmieściu na dwie minuty.

Do dwóch minut nie piję, widocznie tyle musi. Ale w takim razie ta opcja ze zrobieniem czterech krawędzi po przebudowie średnicy ma bardzo dużo sensu i wiele by pomogła.

Na co dzień nie zauważamy tego, ale sporo SKM czy KM też ma planowo na Śródmieściu 2 minuty postoju. A w praktyce to wychodzi, jak wychodzi :>

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 sty 2019, 20:33

KwZ pisze:
04 sty 2019, 18:29
Wydaje mi się, że zxcvbnm miał na myśli południową obwodnicę kolejową pasażerską, podobną do propozycji Razem (czy Śpiewaka czy MJN) z ostatnich wyborów samorządowych.
Otóż to. 3 linie średnicowe - a właściwie 2 obwodówki i jedna średnicówka z krwi i kości w zupełności by wystarczyło.
Tylko czy PLK będzie chciało? Inwestycja przydatna, ale kosztowna. Ta propozycja od MJN nawet mi się podobała, ale jest jedno ALE: czy miasto może to zrobić, czy PLK tylko i wyłącznie? Zresztą, nikt o tym chyba nie myśli poważnie z władz.
Krokiet pisze:
04 sty 2019, 19:29
plunio7 pisze:
04 sty 2019, 18:11
Dzisiaj w Wyborczej był artykuł, że na przez Śródmieście znowu przejeżdża jakiś InterRegio z Łodzi. W artykule było, że staje na Śródmieściu na dwie minuty.

Do dwóch minut nie piję, widocznie tyle musi. Ale w takim razie ta opcja ze zrobieniem czterech krawędzi po przebudowie średnicy ma bardzo dużo sensu i wiele by pomogła.
Na co dzień nie zauważamy tego, ale sporo SKM czy KM też ma planowo na Śródmieściu 2 minuty postoju. A w praktyce to wychodzi, jak wychodzi :>
PR też będzie odjeżdżać po 30 sekundach :D
KwZ pisze:
03 sty 2019, 17:01
Wolfchen pisze:
03 sty 2019, 15:47
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Ma ktoś plany linii przez Czachówek? :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1619
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 04 sty 2019, 20:56

Hmmmm. A połączenie z Głównej na zachodnią na ile torów?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sty 2019, 1:06

zxcvbnm pisze:
04 sty 2019, 20:33
KwZ pisze:
04 sty 2019, 18:29
Wydaje mi się, że zxcvbnm miał na myśli południową obwodnicę kolejową pasażerską, podobną do propozycji Razem (czy Śpiewaka czy MJN) z ostatnich wyborów samorządowych.
Otóż to. 3 linie średnicowe - a właściwie 2 obwodówki i jedna średnicówka z krwi i kości w zupełności by wystarczyło.
Tylko czy PLK będzie chciało? Inwestycja przydatna, ale kosztowna. Ta propozycja od MJN nawet mi się podobała, ale jest jedno ALE: czy miasto może to zrobić, czy PLK tylko i wyłącznie? Zresztą, nikt o tym chyba nie myśli poważnie z władz.
Takie pieniądze ma w Polsce praktycznie tylko rząd. Może jeszcze Warszawa zamiast III linii metra, ale w to bardzo wątpię.
KwZ pisze:
03 sty 2019, 17:01

Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Ma ktoś plany linii przez Czachówek? :)
Ale chodzi ci o układ torowy? Semaforek służy: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/ima ... wy_new.png
(Południowy, Wschodni, Górny, Środkowy). Z kolei Railmap powiada, że ruch pasażerski jest między Czachówkiem (Czachówkami?) a Pilawą, natomiast reszta tej linii używana jest tylko towarowo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3074
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 05 sty 2019, 3:07

Ruch pasażerski jest tylko między Czachówkiem, a Górą Kalwarią. Parę lat temu jeździły pociągi z Warszawy do Pilawy przez Górę Kalwarię.
Tak przy okazji do czego służą te ślepe tory na stacji Czachówek Południowy?
https://www.youtube.com/watch?v=99Rhu7kbA2M&t=5805s 29:07
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Autobus Czerwon
Posty: 4092
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 sty 2019, 10:43

Wolfchen pisze:
04 sty 2019, 17:12
KwZ pisze:
03 sty 2019, 17:01
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Obawiam się, że żaden pasażerski tranzyt tamtędy się nie obroni ;)
Tranzyt może nie, ale pociągi osobowe choćby z Mszczonowa do Warszawy, przez Czachówek i/lub CMK miałyby chyba jakąś szansę. Pociągi z Góry Kalwarii można by przedłużyć do Pilawy, a i między Łukowem a Pilawą coś by się przydało...
KwZ pisze:
04 sty 2019, 18:29
Wolfchen pisze:
04 sty 2019, 17:12
Obawiam się, że żaden pasażerski tranzyt tamtędy się nie obroni ;)
W końcu ta linia była budowana do tranzytu żołnierzy :term:
Decyzję o budowie tej linii kolejowej podjął sejm II RP V kadencji w formie ustawy z dnia 23 lutego 1939 roku (Dz.U. z 1939 r. nr 17, poz 98). http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9390170098

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 sty 2019, 10:47

vernalisadonis pisze:
05 sty 2019, 3:07
Ruch pasażerski jest tylko między Czachówkiem, a Górą Kalwarią. Parę lat temu jeździły pociągi z Warszawy do Pilawy przez Górę Kalwarię.
Tak przy okazji do czego służą te ślepe tory na stacji Czachówek Południowy?
https://www.youtube.com/watch?v=99Rhu7kbA2M&t=5805s 29:07
Zapewne do odstawienia pociągów kursujących tylko do Czachówka. Peronu 3 już nie ma, tak więc...

ODPOWIEDZ