Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 paź 2019, 13:02

KwZ pisze:Czy będą do niego dowiązane przystanki linii autobusowych, np. Duchnicka? Ile będzie dojścia do peronów?
Dojścia miały być ze wszystkich stron i nową kładką.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 paź 2019, 18:05

Chodziło mi o to, ile będzie dojścia, tj. o jego długość.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2019, 10:58

Długość dojścia można sobie samemu zmierzyć - na Google Earth lub na mapa.um.warszawa.pl.
Przystanki autobusowe nie zmienią lokalizacji, a umiejscowienie peronu jest chyba oczywiste...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2019, 11:36

Miasto znowu jest zdziwione, że ktoś wybudował na jego terenie jakiś przystanek? Ciągi poprzeczne są skandalicznie słabo dowiązane do linii obwodowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2019, 13:54

Mnie bardziej smuci, że miasto podobno (bo tak napisał WU na FB onegdaj) nie było zainteresowane bezpośrednim przejściem pod wiaduktem na przystanek w kierunku Okopowej.
Cóż.
Chciałbyś umieścić przystanki autobusowe na wiadukcie bezpośrednio nad torami? Ja też. Ale trzeba byłoby zdjąć bariery energochłonne (czy to w ogóle bezpieczne, lol?), wbić słupek... okazałoby się, że chodniki są tam skandalicznie za wąskie (nawet obecnie - czy to w ogóle ma 1,5 metra szerokości? Śmiem wątpić)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 paź 2019, 9:29

Albo po prostu zwężyć Powązkowską z makabrycznego przekroju 1x4, zwłaszcza na wysokości cmentarza - takie sąsiedztwo wcale nie świadczy o tym, że droga powinna być śmiertelnie niebezpieczna. Tak, wiem, że w tym mieście to niewykonalne, właśnie dlatego marudzę.

A niedostosowanie infrastruktury miejskiej do inwestycji kolejowych ma bogatą historię, zaczynając chociażby od przystanki Żwirki i Wigury :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 paź 2019, 9:36

fik pisze:
29 paź 2019, 9:29
Albo po prostu zwężyć Powązkowską z makabrycznego przekroju 1x4, zwłaszcza na wysokości cmentarza - takie sąsiedztwo wcale nie świadczy o tym, że droga powinna być śmiertelnie niebezpieczna. Tak, wiem, że w tym mieście to niewykonalne, właśnie dlatego marudzę.

A niedostosowanie infrastruktury miejskiej do inwestycji kolejowych ma bogatą historię, zaczynając chociażby od przystanki Żwirki i Wigury :P
Na Żwirkach to przydałyby się pasy przez ulicę, a nie ta śmieszna kładka.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 paź 2019, 10:55

fik pisze:
29 paź 2019, 9:29


A niedostosowanie infrastruktury miejskiej do inwestycji kolejowych ma bogatą historię, zaczynając chociażby od przystanki Żwirki i Wigury :P
Drugą kwestią jest niedostosowanie inwestycji miejskich do infrastruktury miejskiej :roll:

Natomiast ogólnie trudno się z Tobą nie zgodzić. Z tej samej linii - PKP/WKD Aleje Jerozolimskie i przystanki na podjazdach wiaduktu, a nie na jego szczycie (-X
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 paź 2019, 9:59

A mnie się coś kojarzy, że wiadukt na Powązkowskiej był ostatnio (~kilka lat temu) zburzony i postawiony od nowa. (Ktoś potwierdzi?). Nie planowano wtedy tego przystanku? Nikt nie wpadł na pomysł przystanków na wiadukcie z maksymalnie wygodnym dojściem autobus<>pociąg? Nie skoordynowano planów? Polska, mieszkam w Polsce, mieszkam tu tu tu tu.

Wyciągnąć wnioski przed Zawiszy/Towarową.
<wybaczcie marudzenie>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 paź 2019, 10:02

Przystanku kolejowego Warszawa Powązki nie planowano od jakichś 12 lat przypadkiem?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 01 lis 2019, 17:55

KwZ pisze:
31 paź 2019, 9:59
Wyciągnąć wnioski przed Zawiszy/Towarową.
<wybaczcie marudzenie>
Spokojnie, już PKP PLK na swoich wizualizacjach pokazało brak wyjść z przejścia pod Towarową na przystanki tramwajowe. Możemy być bezpieczni o obecny status-quo i dumni z tradycji.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 lis 2019, 18:15

Pytanie co za tym stoi (ogółem we wszelakich projektach PKP PLK)?
A). Niekompetencja, niechęć do planowania długofalowego
B). Maksymalne oszczędzanie kasy
C). Celowe działanie - chęć zaorania kolei w przyszłości
D). Wszystkie z pozostałych po trochu
?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lis 2019, 9:46

#OstreCięcie

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 07 lip 2020, 14:54

Podpisano umowę na wielki remont Dworca Zachodniego. Według zapowiedzi przedstawicieli rządu oraz PKP PLK, prace rozpoczną się pod koniec sierpnia i potrwają do 2023 roku. Należy spodziewać się utrudnień, jednak - jak zapewniają kolejarze - ruch pociągów zostanie utrzymany.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ce-4631063

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 sie 2020, 20:15

Kolejne opóźnienie w budowie przystanku Warszawa Targówek. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65678.html

Nawet szkoda słów, ciągle 1000 powodów by tego przystanku nie robić.

ODPOWIEDZ