Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 22 cze 2006, 16:07

MeWa pisze:oczywiście, można byłoby połączyć przebudowę tramwajów z przebudową średnicówki, przedłużeniem WKD do metra itd. itp. Natomiast te obecne prace w okolicach dworca Śródmieście to będzie robota głupiego - jeszcze rok temu PKP twierdziło, że im nie opłaca się robić jakichkolwiek prac na samym dworcu, bo plan zabudowy okolic PKiN-u przewiduje postawienie budynków nad stacją i tunelem, a to z kolei wymusza zmianę płyty przykrywającej tunel wraz z nową siatką słupów ją podtrzymujących albo dokonania perforacji w istniejącej płycie wraz z nowymi słupami stanowiącymi podporę dla przyszłych budynków.
Zresztą zobacz jak wygląda organizacja pracy na PKP - w zeszłym roku odwołano remont tunelu średnicowego, bo chciano rzekomo skorelować prace z przykryciem linii od Żelaznej do Towarowej. Jakoś nie zanosi się, żeby te prace miały zostać przeprowadzone, a jednak remont tunelu odbędzie się w tym roku.
W świetle tego wszystkiego należy się cieszyć z remontu średnicy, choćby był on robotą najgłupszego :P Natomiast co do samego pomysłu zabudowywania średnicy, uważam go za absurdalny. Chyba, że postawiliby budynki stylistycznie odpowiadające tym stojącym vis-a-vis, w co jednak szczerze wątpię. Może PKP też tak uważa i podejrzewa, że miasto będzie to realizowało (jeśli wogóle) mniej więcej w takim tempie, jak samo PKP będzie przykrywać średnicę od Żelaznej do Towarowej :mrgreen: Nie mówiąc już o działaniu zintegrowanym, jakim jest generalna przebudowa dworcowiska. Dlatego może zdecydowali się jednak teraz na remont tej średnicy :-k ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 cze 2006, 16:18

nie liczyłbym na jakiekolwiek zintegrowane działąnia, więc przebudowa układu dworcowego pozostać chyba musi w sferze marzeń.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 cze 2006, 19:54

Obrazek
WARSZAWA
KRÓTKO

ABC na stacjach

Przedstawiciele pięciu spółek kolejowych korzystających z warszawskich dworców powołali nieformalną grupę inicjatywną. Jej zadaniem jest wdrożenie programu ABC, czyli Kolej Atrakcyjna, Bezpieczna i Czysta. Dzięki niej już odmalowano część stacji Powiśle i Ochota.

hal
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 cze 2006, 23:22

MeWa pisze:Obrazek
WARSZAWA
KRÓTKO

ABC na stacjach

Przedstawiciele pięciu spółek kolejowych korzystających z warszawskich dworców powołali nieformalną grupę inicjatywną. Jej zadaniem jest wdrożenie programu ABC, czyli Kolej Atrakcyjna, Bezpieczna i Czysta. Dzięki niej już odmalowano część stacji Powiśle i Ochota.

hal
A inna inicjatywna grupa zdąrzyła 2 tygodnie po odmalowaniu Powiśla, oszpecić ściany wejść swoimi ozdobnikami. I pomyśleć, że tam nawet jest jakaś kamera na peronach...
W Warszawie nie ma sensu chyba odmalowywać niczego.

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 07 lip 2006, 10:10

Obrazek
Dziennik pisze: Polska Kolej idzie pod młotek
PKP chcą zrobić rewolucyjny krok do przodu: postawić nowy dworzec w Katowicach i zburzyć Centralny w Warszawie
Wczoraj PKP podpisały umowy z firmami doradczymi mającymi pomóc zagospodarować strategiczne nieruchomości. Kolej chce, np. wybudować nowy dworzec w Katowicach, nową Warszawę Zachodnią i zrównać z ziemią stołeczny Centralny. Na jego gruzach powstanie wieżowiec.
(...)
Warszawę Zachodnią, szary i śmierdzący mikrobudyneczek obok peronów trudno uznać za dworzec. Kolej chce stworzyć nowy na dwuhektarowej działce a AL. Jerozolimskich. Byłaby tam także galeria handlowa, luksusowy biurowiec, a może nawet także świetnie wyposażone centrum kongresowe.
PKP nie chcą też już utrzymywać najsławniejszego polskiego dworca - Centralnego. Jest tak przestarzały i brzydki, że nie ma sensu go odnawiać. Kasy i pomieszczenia odprawy podróżnych trafiłyby pod ziemię, a na miejscu obecniej hali wyrósłby reprezentacyjny wieżowiec. - Budowane po sądziedzku (...) Złote Tarasy kosztują około 400 mln euro. Trzeba silnego dewelopera, żeby wytrzymać finansowo podobny projekt - mówi Jerzy Dobrowolski, ekspert z firmy Cushman&Wakefield. (...)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 22:49

świetnie, pasażerom na pewno pomoże "reprezentacyjnyh" biurowiec, a podróże na dworzec będą jeszcze prostsze ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2006, 22:52

No bo lepiej zostawić puściusieńki gołębnik w środku miasta. Funkcję użyteczną dworca w całości może przejąć podziemie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 23:06

tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej - zresztą postawienie biurowca nie pogorszy dojazdu samochodów osobowych/taksówek? Już widzę te kolejki pasażerów do kas blokujące przejście podziemne... ciekawe w którym miejcu miałyby być ulokowane te kasy, informacja itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2006, 23:32

MeWa pisze:tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej
:shock:
MeWa pisze:zresztą postawienie biurowca nie pogorszy dojazdu samochodów osobowych/taksówek?
No to zależy od projektu raczej. Nikt nie mówi, że nie należy budować z głową.
MeWa pisze:Już widzę te kolejki pasażerów do kas blokujące przejście podziemne... ciekawe w którym miejcu miałyby być ulokowane te kasy, informacja itp.
Histeryzujesz, i tak obecnie większość pasażerów kupuje bilety w przejściu podziemnym, na górę wybierają się tylko hardcore'owcy płacący kartą lub jadący za granicę.

No i nikt nie mówi, że przy okazji budowy nie można przebudować przejścia podziemnego... :-"
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 23:41

Fikander pisze:
MeWa pisze:tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej
:shock:
mi się dworzec ten podoba (bryła), jestem zwolennikiem solidnego liftingu.
Fik pisze:No to zależy od projektu raczej. Nikt nie mówi, że nie należy budować z głową.
już teraz nie ma na dojazdy dużo miejsca, a inwestor by zapewne chciał jeszcze więcej miejsca dla siebie...
Fik pisze:Histeryzujesz, i tak obecnie większość pasażerów kupuje bilety w przejściu podziemnym, na górę wybierają się tylko hardcore'owcy płacący kartą lub jadący za granicę.
tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....
Fik pisze:No i nikt nie mówi, że przy okazji budowy nie można przebudować przejścia podziemnego... :-"
oczywiście, mozna, tylko że to wymaga interwencji w całą strutkturę dworca...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2006, 23:44

MeWa pisze:tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....
No bo są otwarte trzy-cztery kasy, a kasjerki się ślimaczą. Zobacz sobie, ile czasu trwa wydanie biletu przez ajenta, a ile przez biomasę ickowską.
MeWa pisze:oczywiście, mozna, tylko że to wymaga interwencji w całą strutkturę dworca...
Wybudowanie nad nim wieżowca i tak będzie tego wymagało.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 10 lip 2006, 23:54

MeWa pisze:Już widzę te kolejki pasażerów do kas blokujące przejście podziemne... ciekawe w którym miejcu miałyby być ulokowane te kasy, informacja itp.
jeżeli zmieniamy górę, to i podziemie można


Korekta cytowania. Podejrzewam, że osoby do tego powołane nawet w ferworze tego nie zauważyły ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 23:54

Fikander pisze:
MeWa pisze:tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....
No bo są otwarte trzy-cztery kasy, a kasjerki się ślimaczą. Zobacz sobie, ile czasu trwa wydanie biletu przez ajenta, a ile przez biomasę ickowską.
zawsze z obserwacji trochę więcej kas otwartych widzę...
Fik pisze: Wybudowanie nad nim wieżowca i tak będzie tego wymagało.
i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie) i możliwe utrudnienia w ruchu na al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II. Po zwykłym liftingu dworzec ten świetnie może spełniać funkcje dworca - mniejszym kosztem i przy mniejszych utrudnieniach...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2006, 23:58

MeWa pisze:zawsze z obserwacji trochę więcej kas otwartych widzę...
no jak ja kupowałem bilety na BWE to otwarte były 4 + jedna międzynarodowa. środek tygodnia, godzina 19...
MeWa pisze:Po zwykłym liftingu dworzec ten świetnie może spełniać funkcje dworca -
Jakoś obecnie nie spełnia. Przejścia podziemne są sennym koszmarem dla każdego pasażera z bagażami, lokalizacja kas paranoiczna, wielka pusta hala z hektarami nieużywanej przestrzeni (a przepraszam, zasiano ostatnio jakieś drzewka tam). I schody, dziesiątki milionów schodów. Schody schody schody...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 10 lip 2006, 23:58

Fikander pisze:No bo są otwarte trzy-cztery kasy
bez przesady, zwłaszcza w sczytach przewozowych
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ