System informacji pasażerskiej w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 paź 2014, 21:00

Mało tych ekranów co są? Ja myślałem że CityInfoTV będzie na tych już zamontowanych ekranach. Jak tak dalej pójdzie to całą oszczędność z eksploatacji oszczędnych Inspiro pochłonie żucie prądu na te wszystkie telewizory.
Obrazek

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 paź 2014, 18:59

Za to wczoraj jechałem składem 81 w którym znowu nie było ekranów reklamowych CityInfoTV :D

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 gru 2014, 20:02

Na I linii metra wymieniany jest SIP
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1301&c=100&l=1
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 gru 2014, 21:54

Ooo, czyli jednak unifikacja :)
Ciekawe czy po całości (listwy z nazwami stacji na ścianach za torowych) czy tylko to co na peronie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 gru 2014, 17:17

Nowe tablice a na nich już błędy....
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 52486.html
ObrazekObrazek

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 12 gru 2014, 17:29

Bywalec pisze:Nowe tablice a na nich już błędy....
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 52486.html
No tak, spodziewałbym się że błędy pojawiłyby się co najmniej po roku.

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 15:39

Nie ma to jak pociąg jadący na Młociny z wyświetlaczem "Kurs skrócony: MŁOCINY"... Rozumiem, że inne składy jadą do Łomianek? Może drobnostka, ale sprawia, że ludzie przestają zwracać uwagę na nietypowe napisy na wyświetlaczu i potem się dziwią, że pociąg kończy bieg itd.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2014, 16:38

Niedawno pisałem o kursie skróconym do Kabat. Nie wiem czy to błąd maszynisty, czy błąd oprogramowania, ale co jakiś czas występuje w obu kierunkach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 16:46

Pewnie jeśli wklepana jest trasa WILANOWSKA-MŁOCINY, to system automatycznie wnioskuje, że jeśli trasa jest krótsza niż normalna, to kurs skrócony. Problem w tym, że jeśli pociąg nie kończy wcześniej, a zaczyna później, to taka informacja jest kompletnie nieprzydatna. Wręcz przeciwnie, dezinformuje.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2014, 16:50

Znaczy, że to co siedzi w Inspiro jest głupsze niż to co siedzi w Swingu? Da się? Przecież nie jest w żaden sposób ważne dla pasażera skąd pociąg zaczyna, tylko gdzie kończy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 gru 2014, 17:20

reserved pisze:Pewnie jeśli wklepana jest trasa WILANOWSKA-MŁOCINY, to system automatycznie wnioskuje, że jeśli trasa jest krótsza niż normalna, to kurs skrócony. Problem w tym, że jeśli pociąg nie kończy wcześniej, a zaczyna później, to taka informacja jest kompletnie nieprzydatna. Wręcz przeciwnie, dezinformuje.
Mit i tyle. Na dowód zobacz sobie co wyświetla Inspiro przed wyjazdem z torów odstawczych na Wilanowskiej/Pl. Wilsona (ewentualnie na Politechnice, gdybyś miał taką możliwość) - nie są to żadne kursy skrócone, tylko to co zawsze: "M1 KABATY" lub "M1 MŁOCINY", bez żadnych negatywów, czerwonych ramek, ani niczego innego. :razz:

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 17:23

Przykład z brzegu - dziś o 5:30 stacja Wierzbno, na peron w kierunku Młocin podjeżdża Inspiro, na bocznych wyświetlaczach ma wyraźny napis KURS SKRÓCONY, a obok niego jest napisane "Młociny" i przewija się trasa. Co dziwne, stacje przewijały się... od Ursynowa do Kabat... W pociągu pusto, więc domyśliłem się, że wyjechał z Wilanowskiej.


Mówię o tych wyświetlaczach: http://bi.gazeta.pl/im/15/38/c9/z131870 ... metro-.jpg

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 gru 2014, 17:32

A może to są kursy "doraźnie skrócone", w odróżnieniu od kursów rozkładowo krótszych?

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 17:34

Co to znaczy "doraźnie skrócone"? :D

Chcesz mi powiedzieć, że w kierunku Młocin występują trzy typy kursów:
- pełny (do Metra Młociny)
- rozkładowo krótszy (do Metra Młociny)
- doraźnie skrócony (do Metra Młociny)?! :D

Jak puszczą metro przez Szczęśliwice, to będziecie mogli se skracać je w nieskończoność. :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 gru 2014, 17:37

Nie wiem, jak często, ale może się przecież przytrafić kurs skrócony ze względów operacyjnych. Tramwaje też się czasem zawraca w połowie drogi dla wyrównania rozkładu...

Ale ewentualny wpływ na wyświetlacze to jest moja zgadywanka. Tramwaje potrafią odróżnić kurs skrócony od skróconego :), to może metro też jakoś podobnie... Albo inaczej.

ODPOWIEDZ