System informacji pasażerskiej w metrze

Moderator: JacekM

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 17:43

Ostatnio jechałem o tej porze 3 razy i mam wrażenie, że oprócz dzisiejszego dnia ostatnio widziałem też taki kurs. Tylko nie dam sobie głowy uciąć, że to była właśnie ta godzina, ale bardzo możliwe. Stąd moje założenia, że jest to zwykły rozkładowy kurs rozpoczynający pracę na Wilanowskiej w kierunku Młocin.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2014, 17:56

Ja od ciut ponad pół roku regularnie jeżdżę z Ratusza do Imielina i też co jakiś czas trafiam na kurs skrócony do Kabat. I jak coś takiego widzę, to włącza mi się empatia. Skąd ci biedni ludzie mają wiedzieć o co chodzi, jak ja nie wiem, a niby jestem kumaty w tematach komunikacyjnych w moim mieście? W moim ograniczonym umyśle rodzi się myśl, że jeśli pociąg z pasażytami dojeżdża na Kabaty, to nie powinien być w żaden specjalny sposób oznaczany. Ale co ja tam wiem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 15 gru 2014, 18:18

Opisane przez Was problemy ze skróconą trasą pociągu, mimo że nie jedzie on do stacji końcowej, wynika z ograniczeń systemu Inspiro.

Do bazy danych SIP w tym pociągu jest wklepany tylko pełny wariant trasy (czyli Kabaty-Młociny i Młociny-Kabaty). W każdym przypadku, gdy pociąg kończy bieg na stacji pośredniej (regularnie tylko A7) i z takiej stacji startuje (A7, A11 i A18) maszynista sam wklepuje trasę, aby komunikaty odtwarzały się we właściwej kolejności. Taki obrót spraw powoduje, że wspomniany system w Inspiro widzi, że trasa jest krótsza niż ta zaprogramowana i automatycznie rzuca adnotację o skróceniu trasy, niezależnie czy pociąg jedzie ze stacji końcowej na pośrednią, czy odwrotnie.

Podsumowując - to nie metro wprowadza nas w błąd, tylko system pociągu. I myślę, że jeżeli cokolwiek w tej sprawie się zmieni, to poczekamy trochę na to...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 gru 2014, 19:00

A to nie można do systemu wklepać tych kursów zaczynających ze stacji pośrednich jako kolejne warianty linii?

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 19:03

Albo nawet jako inna linia... M01 np. :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 gru 2014, 19:04

Zabiję się z tymi twoimi liniami.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 15 gru 2014, 19:49

Emyl pisze:A to nie można do systemu wklepać tych kursów zaczynających ze stacji pośrednich jako kolejne warianty linii?
Skoro tego nie zrobiono przez rok eksploatacji tych pociągów, to najwidoczniej nie można... ;)
Osobiście mam nadzieję, że przy wgrywaniu informacji nt. II linii metra zostaną umieszczone informacje w systemie odnośnie tych wariantów skróconych

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2014, 19:57

adix155 pisze:to nie metro wprowadza nas w błąd, tylko system pociągu.
Jednakowoż stojąc na stacji i widząc, jak coś takiego się wtacza na peron twierdzę, że metro mnie oszukuje. SIP metra to integralna część metra, więc jeśli SIP ściemnia, to oznacza to tyle, że metro pasażerów oszukuje. Żeby nie było: nie mam pretensji do maszynistów, raczej do metra jako firmy. I do ZTM jako organizatora, że ma głęboko to, co i w jaki sposób metro wyświetla.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 20:24

A potem się niektórzy dziwią pasażerom, że im wszystko jedno, co się na wyświetlaczach pokazuje...

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 gru 2014, 20:43

W sumie to i tak bez znaczenia, jak planowo są tylko 2 kursy (i to tylko w dni robocze), które nie dojeżdżają do stacji końcowej (w tym przypadku Kabat). A sytuacje awaryjne na szczęście się zdarzają bardzo rzadko. W porównaniu do tramwajów to jest moim zdaniem jednak troszkę problem sztuczny. :wink: To już bardziej można przyczepić się do tych 2 porannych zjazdów z Młocin do Wilanowskiej. Gdyby nie komunikaty na stacji w postaci głosowej, jak i wizualnej to ciekawe ile osób by zwróciło uwagę w przypadku pociągu rosyjskiego na dechę, że kończy bieg na Wilanowskiej? A nie zawsze zjeżdżają tam pociągi typu Inspiro czy chociaż Alstomy, które chociaż mają z przodu i tyłu wyświetlacze to ogólnie też mają ubogą informację pasażerską. :grin:

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 gru 2014, 20:45

ashir pisze:W sumie to i tak bez znaczenia, jak planowo są tylko 2 kursy (i to tylko w dni robocze), które nie dojeżdżają do stacji końcowej (w tym przypadku Kabat).
Moim zdaniem właśnie przez to, że to są planowo tylko 2 kursy, to ma ogromne znaczenie, ponieważ w takim razie taka sytuacja pojawia się niezmiernie rzadko i może zaskakiwać pasażerów. Gdyby takie coś występowało częściej, pasażerowie byliby do czegoś takiego przyzwyczajeni.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 gru 2014, 23:51

Do bazy danych SIP w tym pociągu jest wklepany tylko pełny wariant trasy (czyli Kabaty-Młociny i Młociny-Kabaty). W każdym przypadku, gdy pociąg kończy bieg na stacji pośredniej (regularnie tylko A7) i z takiej stacji startuje (A7, A11 i A18) maszynista sam wklepuje trasę, aby komunikaty odtwarzały się we właściwej kolejności. Taki obrót spraw powoduje, że wspomniany system w Inspiro widzi, że trasa jest krótsza niż ta zaprogramowana i automatycznie rzuca adnotację o skróceniu trasy, niezależnie czy pociąg jedzie ze stacji końcowej na pośrednią, czy odwrotnie.
A nie można ustawić normalnego wariantu i tylko przestawić przystanku na właściwy na stacji początkowej? Na pewno system pozwala na korektę aktualnego przystanku

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 19 gru 2014, 9:34

Któregoś ranka na Imielin wjeżdża Inspiro a na nim "Ratusz Arsenał Trasa skrócona". Dopóki nie dojechałem na Wierzbno, to kilkanaście razy słyszeliśmy "następna stacja Ursynów" lub "stacja Ursynów, proszę wysiąść na lewo" nawet po odjeździe ze stacji. Maszynista próbował coś zmieniać w swoim komputerku z resetowaniem łącznie. Gdy już się udało zmienić na Młociny, to nie mógł wpasować aktualnych stacji. Po czym znowu reset. Na Wierzbnie pojechał ostatecznie z napisem "Ratusz Arsenał Trasa skrócona". Nowoczesna technologia czasem sprawia problem.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 gru 2014, 17:17

SIP na stacji Natolin. Tor w kierunku Młocin. Schodzę na peron, poprzedni pociąg odjechał 2:30 min temu, kolejny planowany jest na... 4 min. No trudno. Po chwili się zwiększyło na 5 min, a po chwili zeszło nagle na 0:50 i na WJAZD. SIP nie potrafi poprawnie rozplanować pociągu już jedną stację od początku trasy?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 gru 2014, 17:22

Właśnie dlatego nie umie, że nie wie kiedy ten pociąg ruszy. Mnie to wkurza na Imielinie. W momencie, gdy pociąg opuszcza Kabaty, wszystko zaczyna działać, wcześniej wyświetla głupoty. Niby metro ma jakiś rozkład, ma jakąś częstotliwość, ale te cuda pod sufitami stacji tego nie uwzględniają.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ