Zapomniane tory w Warszawie

Moderator: JacekM

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 21 lut 2020, 8:35

mb112 pisze:
20 lut 2020, 22:49
Z tego co zrozumiałem, to na przykładzie WMH - wygląda to tak, że wagony są dowożone przez przewoźnika kolejowego (PKP Cargo ?) do stacji Radiowo, a dalej Huta sama sobie je zabiera na swój teren za pomocą swoich lokomotyw i maszynistów, tak ?
Dokładnie tak. Duże zakłady, gdzie zwykle jest gęsta sieć torów, mają własne lokomotywy (maszynistów, ustawiaczy, czasem rewidentów nawet), którzy przejmują wagony od przewoźników dostarczających wagony na punkty zdawczo-odbiorcze.
mb112 pisze:
20 lut 2020, 22:49
Rozumiem, że ma to sens w przypadku większych takich przedsiębiorstw przejmujących po wiele wagonów (np. EC Żerań, EC Siekierki), ale przecież jest też jeszcze w Warszawie (wiadomo, że dużo mniej niż kiedyś, ale jednak) trochę różnych przeładowni kruszywa, betoniarni, składów złomu itp., z fabryk to chyba ostatnia Procter & Gamble się uchowała jako ostatnia ze swoją bocznicą. I podejrzewam, że raczej ich przerób chyba nie jest tak wielki jak huty, że potrzebują po kilkadziesiąt wagonów dziennie ? To każda z nich musi i tak też mieć swój tabor manewrowy ? Nigdy przewoźnik kolejowy nie dostarcza im wagonów bezpośrednio na ich teren ?
Na małych bocznicach (ładownie, magazyny, składy kruszyw etc.) nie ma lokomotyw zakladowych, wagony pod miejsce rozładunku/załadunku podstawiane są bezpośrednio przez przewoźnika. Chociaż są wyjątki, np. bazy kontenerowe, gdzie trzeba przestawiać wagony, więc jakieś małe lokomotywy manewrowe tam są.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 lut 2020, 9:52

A np. PGNiG Termika ogłasza przetargi na obsługę bocznic. Teraz chyba wszystkie (elektro)ciepłownie w Warszawie (plus Pruszków) obsługuje PKP Cargo (Service). Kiedyś było to np. DB.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2020, 11:49

Małe ilości wagonów da się przestawić traktorem lub dwudrożnym pchaczem/ciągnikiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 lut 2020, 8:42

Glonojad pisze:
21 lut 2020, 11:49
Małe ilości wagonów da się przestawić traktorem lub dwudrożnym pchaczem/ciągnikiem.
Ja widziałem też na rozlewni gazu liny z wyciągarką do przestawiania wagonów. Jedna z jednej zduga z drugiej i można wszystkie manewry wykonać.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 22 lut 2020, 10:58

mb112 pisze:
20 lut 2020, 22:49
... z fabryk to chyba ostatnia Procter & Gamble się uchowała jako ostatnia ze swoją bocznicą.
Zdaje się, sądząc po jej zarośnięciu, że i oni zaniechali używania kolei

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 lut 2020, 21:16

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi odnośnie zwyczajów na bocznicach :)
Boerner pisze:
22 lut 2020, 10:58
mb112 pisze:
20 lut 2020, 22:49
... z fabryk to chyba ostatnia Procter & Gamble się uchowała jako ostatnia ze swoją bocznicą.
Zdaje się, sądząc po jej zarośnięciu, że i oni zaniechali używania kolei
A z kolei o nich konkretnie to słyszałem, że w sumie to by nawet chcieli korzystać z transportu kolejowego (bo to ekologiczne itd.) ale ciężko się im dogadać z PKP (w sensie chyba że ciężko to zgrać z kursowaniem pociągów na linii wołomińskiej).

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2021, 12:11

Na stronie urzędu dzielnicy Bielany jest do pobrania książka pana Bogdana Pokropińskiego Koleje Bielańskie. Mapki, schematy i ciekawostki. Kolej do Łomianek, koleje gruzownicze i najważniejsze-kolej Huty Warszawa. Dużo schematów i zdjęć taboru, pobrałem i przeczytałem. Warto było.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 01 mar 2021, 14:28

mb112 pisze:
22 lut 2020, 21:16
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi odnośnie zwyczajów na bocznicach :)
Boerner pisze:
22 lut 2020, 10:58

Zdaje się, sądząc po jej zarośnięciu, że i oni zaniechali używania kolei
A z kolei o nich konkretnie to słyszałem, że w sumie to by nawet chcieli korzystać z transportu kolejowego (bo to ekologiczne itd.) ale ciężko się im dogadać z PKP (w sensie chyba że ciężko to zgrać z kursowaniem pociągów na linii wołomińskiej).
LK21 za dużego manewru nie oferuje, nie wiem jaki sens byłby wyciągać skład na WWT, by później go wyciągać na WM bardziej podejrzewam że problem jest ze stanem rozjazdów na WWT.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 mar 2021, 22:42

WWT jest po remoncie.
Obrazek

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2021, 13:37

https://www.facebook.com/wtp.warszawa/p ... 5833066566
Wygląda na to że jeszcze kilka dni temu pod asfaltem istniały tory w kierunku pętli na placu Grzybowskim. Wydaje mi się że łaskawcy już je stamtąd wywalili, bo jak ostatnio przejeżdżałem tam, to nie widziałem żadnych dodatkowych torów.
Niedobrze, że nie było mi dane tego zobaczyć na żywo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2021, 14:18

Tak, dziś rano były tylko odciśnięte lekko ślady w gruncie (a w zasadzie w podbudowie) po podkładach. Sorry.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 sie 2021, 15:34

Czy odbudowa torów do Grzybowskiego nie miałaby więcej sensu niż budowa zawrotki przy Arsenale :-k :?:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2021, 15:36

Ale na ten Grzybowski to metro czy kolej? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sie 2021, 17:14

TGM pisze:
20 sie 2021, 15:34
Czy odbudowa torów do Grzybowskiego nie miałaby więcej sensu niż budowa zawrotki przy Arsenale :-k :?:
Spieszę odpowiedzieć: nie miałaby.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2021, 21:35

Dowóz do WZ jest bardzo ważny, ale to zależy co by tam miało zawracać. Gdyby na Grzybowski miało pojechać 15 po to, żeby 12 poleciało na Potok - to byłoby warto. Ale z drugiej strony także takie 15 lepiej by zawracać przy Arsenale.

Natomiast bez wątpienia najwięcej sensu z tego wszystkiego ma pętla w rejonie Muranowskiej. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ