Zapomniane tory w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 02 lip 2006, 21:54

nie wiem, pod który temat to podpiąc więc nowy zakładam. najwyżej modowie to przeniosą.
od kilku dni trwa rozbiórka torów na stacji Wawer oraz bocznic do zakładów elektrotechniczych w Międzylesiu. O ile powodu rozbiórki można się domyślać (nie używane od kilkudziesięciu lat) to tak szybkie tempo prac trochę dziwi? czyżby PLK miało jakieś plany z terenem po tych torach :?: tutaj zdjęcie po rozbiórce: album_comment.php?pic_id=1053

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-03-29, 22:27 ]
Zmiana tytułu. MeWa

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 02 lip 2006, 22:12

khangoor pisze:czyżby PLK miało jakieś plany z terenem po tych torach
Ciekawe, co można wybudować kilka metrów od torowiska. Nie wiem, czy byłby ktoś zainteresowany innym zastosowaniem takiego terenu niż skład węgla...
xxx

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lip 2006, 22:21

Jakieś półtora miesiąca temu przeczytałem coś takiego w necie:
??? pisze: Spółki PKP SA i PKO Inwestycje podpisały list intencyjny, dotyczący
wykorzystania terenów kolejowych pod mieszkaniowe inwestycje deweloperskie.

Kompleksy mieszkaniowe powstaną w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu i
Poznaniu. W najbliższym czasie obie firmy przygotują dokładną listę
nieruchomości objętych wspólnymi działaniami.

PKP SA udostępni między innymi posiadaną dokumentację techniczno-prawną,
koncepcje architektoniczne itp. Spółka PKO Inwestycje będzie dążyć do
zapewnienia środków finansowych na zrealizowanie projektów oraz do
wynegocjowania warunków zabezpieczenia finansowania
Dziennik Łódzki pisze:Kolej i PKO zbudują mieszkania
Polskie Koleje Państwowe SA i PKO Inwestycje, spółka należąca do banku PKO BP
SA, chcą wspólnie budować mieszkania na terenach kolejowych, także w
województwie łódzkim. Porozumienie już podpisano. Jeśli wszystko pójdzie
dobrze, pierwsze osiedla powstaną za 3 lata.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni PKP i PKO Inwestycje przygotują dokładną
listę nieruchomości, na których miałyby powstać mieszkania, następnie planowane
jest powołanie spółek deweloperskich, które będą budować konkretne osiedla.
Jeszcze w tym roku mają powstać co najmniej dwie spółki.

- To nie będą pojedyncze bloki, ale całe osiedla z budynkami od czterech do
sześciu pięter, drogami i zielenią - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. -
Cena mieszkań będzie niższa niż średnia cena nowych "M" na rynku lokalnym.

Wojciech Ciurzyński, wiceprezes PKO Inwestycje, nie jest tego taki pewien. -
Ceny nie będą wygórowane, ale nie mogę zaręczyć, że będą niższe niż na rynku -
mówi. - To przedsięwzięcie komercyjne. Jeśli chodzi o lokalizację, to Łódź
traktujemy bardzo poważnie, ale na szczegóły jeszcze za wcześnie.

(sow) -

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 02 lip 2006, 22:23

Ja bym nie chciał mieszkać 5 m od osi toru. A jakbym chciał, to poszedłbym na peron. Tam można nocować za darmo.
xxx

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lip 2006, 22:30

Czy bocznica do Międzylesia biegnie cały czas równolegle do torów?
Nie mówię, że ta rozbiórka ma jakikolwiek związek ze wspomnianą rozbiórką.
Ale podano w nim Warszawę. Gdzie takie inwestycje na terenach kolejowych mogą byc poczynione? Tylko Odolany?;-)

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lip 2006, 22:48

geograf pisze:Tylko Odolany?
raczej aż Odolany
a tereny kolejowe moga być dość nieoczekiwany, spodziewałbym się terenów po dawniej rozebranych liniach, rozmaitych zaplecz logistycznych itp.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 03 lip 2006, 8:45

Hieronim pisze:
khangoor pisze:czyżby PLK miało jakieś plany z terenem po tych torach
Ciekawe, co można wybudować kilka metrów od torowiska. Nie wiem, czy byłby ktoś zainteresowany innym zastosowaniem takiego terenu niż skład węgla...
bardziej myślałem o jakieś formie przekazania tego terenu ZDMowi, który mógłby wtedy poszerzyć biegnącą równolegle do torów ulicę.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 lip 2006, 15:20

ale ta bocznica jest na pewno własnością PLK? :-k

[ Dodano: 2006-07-05, 15:53 ]
http://www.allegro.pl/item100014801_lok ... gm_40.html lok ze ZWAR-u...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 15 lis 2006, 20:23


Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 gru 2006, 18:27

Zauważyłem ostatnio tajmenicze, zapuszczone tory odchodzące od pętli
na Służewcu i biegnące w kierunku południowym, wzdłuż torów kolei Radomskiej.
Czy wie ktoś co to za cudo ?
Na pozostałości po bocznicy kolejowej mi to nie wygląda, bo na oko jest połączenie
z istniejącą pętlą.

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 gru 2006, 18:36

rubeus pisze:Zauważyłem ostatnio tajmenicze, zapuszczone tory odchodzące od pętli
na Służewcu i biegnące w kierunku południowym, wzdłuż torów kolei Radomskiej.
Czy wie ktoś co to za cudo ? Resztki po jakiejś linni tramwajowej, czy jakiejś kolejce ?
Tory wyraźnie wychodzą z pętli.
Tory kolejowe między innymi do Stalexportu na Obrzeżnej?
Wagony ze stalą.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 gru 2006, 18:38

Nie to chyba nie to - jest połączenie z pętlą tramwajową [na oko]

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 gru 2006, 18:41

rubeus pisze:Nie to chyba nie to - jest połączenie z pętlą tramwajową [na oko]
Na mapie mam bocznice kolejową sięgającą aż Marynarskiej.
A stal przyjeżdzała jeszcze tam z rok temu,obecnie zakład przenoszony jest w inne miejsce.
I może tory zostały już częsciowo rozebrane?

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 gru 2006, 18:45

hmmmm... chyba masz rację... ale tory w pobliżu pętli są mocno zarośnięte
i rozstaw jakoś mi na oko zbytnio nie pasował. Ale jutro przyjrzę się
dokładniej w terenie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2006, 18:46

rozstaw szyn tramwajowych i kolejowych jest przecież ten sam i tak...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ