To świetnie się składa, trzeba obie stacje budować równocześnie.fraktal pisze: ↑22 maja 2019, 11:37Jeśliby to budować, to trzeba solidnie pomyśleć nad uzasadnieniem kilkumiesięcznych utrudnień dla północnego odcinka M1.Miejsce, gdzie pociągi mogą zmienić kierunek jazdy jest przy stacji Dworzec Gdański, a potem dopiero przy Politechnice. Oznacza to, że zarówno przy budowie stacji Muranów, jak i plac Konstytucji pociągi będą dojeżdżać najprawdopodobniej tylko do Dworca Gdańskiego. Moim zdaniem, nie warto, bo obie okolice są dobrze skomunikowane tramwajami. A i podróż do Centrum się wydłuży, jeśli pociągi będą się częściej zatrzymywać.
Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?
Moderator: JacekM
-
- Posty: 2813
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Tylko, że tam na zmianę czoła jest bardzo mało czasu, bo zawrócić można tylko z północnej strony stacji. Natomiast na Politechnice masz zawracanie z południowej strony i tory odstawcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Zamiast tych dwóch stacji, to bym się zastanowił nad wybudowaniem częstszych torów odstawczych, żeby "bagaż" nie blokował codziennie metra - wczoraj i przedwczoraj nie jeździło metro na odcinku bielańskim i zapchany po dach 12-metrowy autobus z Arrivy jako "za metro" (wczoraj), dziś niezabieralne tramwaje, bo nie działa metro w centrum.
Te frazesy o lepszej dostępności metra można będzie włożyć między bajki, jeśli codziennie będą problemy z jego prawidłowym funkcjonowaniem.
Te frazesy o lepszej dostępności metra można będzie włożyć między bajki, jeśli codziennie będą problemy z jego prawidłowym funkcjonowaniem.
Do awaryjnego zmieniania czoła wystarczyłyby zwrotnice na każdej stacji. Pytanie natomiast jest takie, na ile byłoby to skuteczne, bo zmiana kierunku odbywałaby się na torze szlakowym, więc taktu raczej by się nie utrzymało bez zmian.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Wszystko byłoby lepsze niż to co mamy obecnie. Ludzie bez metra głupieją, nie umieją się poruszać po Bielanach, kierowcy autobusów jak się okazuje też czasem nie znają dokładnej trasy i przystanków, co tylko potęguje chaos. Mogliby chociaż wahadło do Wawrzyszewa uruchomić, jak to dawniej bywało. Naprawdę te alarmy to poważny problem i miasto powinno się zastanowić jak go rozwiązać, zwłaszcza, że niedługo będzie oddana do ruchu przedłużona II linia, no i nie ma gwarancji, że te alarmy nie będą paraliżować również nowego odcinka.
Ostatnio pozostawiony bagaż wyłączył pojedynczą stację, i to nawet końcową. Nawet powiedzieli, że to przez bagaż.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ja tak trafiam, że z powodu bagażu na stacji Młociny wyłączone są trzy stacje odcinka bielańskiego. A kiedyś pamiętam, że był uruchamiany pociąg wahadłowy, ale to dawno już.
Co gorsza chyba w międzyczasie takich torów nam ubyło... (na pewno za stacją Ratusz...)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Może ktoś potwierdzić?
KM Metra wg stanu na 2017 podaje, że przejazd między torami cały czas jest:
https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... e-2017.jpg
KM Metra wg stanu na 2017 podaje, że przejazd między torami cały czas jest:
https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... e-2017.jpg
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Rozjazdy na stacji Ratusz były tymczasowe i zostały zdemontowane po otwarciu stacji Dworzec Gdański. Na której półtrapez jest zachowany.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Och. Bo coś mi świtało, że tam tory były tak rozbudowane, że i były jakieś odstawcze... Ale wiecie, lata poleciały, mogłem coś pokiełbasić. Bo tak, to owszem - rozjazd tuż przed stacją Dw. Gdański jest nadal.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Wybrano projektanta tytułowych stacji:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... vqAH8i92HM
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... vqAH8i92HM
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Dzisiaj podpisano umowę na wykonanie projektu tytułowych stacji: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63173.html
Miasto zapowiada cięcia w inwestycjach, miasto oskarża państwo o konieczność ograniczania wydatków, ale jest jedna rzecz, która zawsze może liczyć na pieniądze. Nazywa się to METRO.
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Stacje metra co 350 metrów, tak nawet tramwaje na Bródnie nie mają.
miłośnik 13N