Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5995
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Re: Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Post autor: Emyl » 21 lis 2019, 12:49

Ciekaw jestem, czy koszt budowy tych stacji przypadkiem nie stanowi na przykład połowy kosztu wybudowania całej linii tramwajowej na Gocław.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9727
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2019, 15:36

Chyba każdej z nich. Normalnie liczyło się z grubsza po 250 mln zł na stację, a Gocław oidp to 250 mln zł infrastruktura + 150 mln tabor, który już jest zamówiony (sprawdźcie mnie).
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Delwin
Posty: 247
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 21 lis 2019, 16:28

Na Muranowie przesunięcie stacji Ratusz Arsenał poważnie podważa sens Muranowa. Zaś Pl. Konsytucji na sens tylko wtedy jeśli tędy pójdzie M3.

Yelonker
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2019, 17:34

A co, Politechnika nie pasuje dla tego mitycznego M3?

plunio7
Posty: 658
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: plunio7 » 21 lis 2019, 18:39

Nie wiem jak Muranów, ale stacja Plac Konstytucji jest potrzebna. Nie jest niezbędna, ale jest potrzebna. Może powinno się ją teraz nazwać Wilczą, to lepiej pokazywałoby jej położenie.

Gdynianin
Posty: 400
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 lis 2019, 21:50

MJN wskazuje, że ruszanie Placu Konstytucji ma sens tylko pod warunkiem ustalenia ostatecznego przebiegu trzeciej linii: https://miastojestnasze.org/budowa-nowy ... nii-metra/

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2663
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 22 lis 2019, 6:12

Dla mnie kluczową sprawą przy projektowaniu tych stacji jest decyzja co do docelowego układu drogowego na górze - czy budować drugą jezdnię Andersa oraz czy zwężać Marszałkowską. Inaczej zostaniemy z wejściami na środku chodnika, z którymi nic się potem nie da zrobić.

ODPOWIEDZ