Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 lis 2019, 12:49

Ciekaw jestem, czy koszt budowy tych stacji przypadkiem nie stanowi na przykład połowy kosztu wybudowania całej linii tramwajowej na Gocław.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2019, 15:36

Chyba każdej z nich. Normalnie liczyło się z grubsza po 250 mln zł na stację, a Gocław oidp to 250 mln zł infrastruktura + 150 mln tabor, który już jest zamówiony (sprawdźcie mnie).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 21 lis 2019, 16:28

Na Muranowie przesunięcie stacji Ratusz Arsenał poważnie podważa sens Muranowa. Zaś Pl. Konsytucji na sens tylko wtedy jeśli tędy pójdzie M3.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2019, 17:34

A co, Politechnika nie pasuje dla tego mitycznego M3?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 21 lis 2019, 18:39

Nie wiem jak Muranów, ale stacja Plac Konstytucji jest potrzebna. Nie jest niezbędna, ale jest potrzebna. Może powinno się ją teraz nazwać Wilczą, to lepiej pokazywałoby jej położenie.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 lis 2019, 21:50

MJN wskazuje, że ruszanie Placu Konstytucji ma sens tylko pod warunkiem ustalenia ostatecznego przebiegu trzeciej linii: https://miastojestnasze.org/budowa-nowy ... nii-metra/

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 22 lis 2019, 6:12

Dla mnie kluczową sprawą przy projektowaniu tych stacji jest decyzja co do docelowego układu drogowego na górze - czy budować drugą jezdnię Andersa oraz czy zwężać Marszałkowską. Inaczej zostaniemy z wejściami na środku chodnika, z którymi nic się potem nie da zrobić.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 gru 2020, 0:15

Nawet pomimo pandemii temat stacji Plac Konstytucji i Muranów nie cichnie: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... na-4786213

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2020, 7:51

Umowy są zawarte, to prace sie toczą. Może przyjdzie opamiętanie.

@Yelonker do przebiegu w SUIKZP nie pasuje. Ale gdyby jej przebieg zmienić na bardziej sensowny (Trasą Łazienkowską) to by pasowało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 sie 2022, 23:31

Wygląda na to że (na szczęście) tytułowe stacje być może jednak nie powstaną: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... iu-6077285

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 sie 2022, 23:55

Wcale nie "na szczęście".

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 22 sie 2022, 11:02

michael112 pisze:
21 sie 2022, 23:55
Wcale nie "na szczęście".
Dlaczego nie? Czy na prawdę te stacje są tak niezbędne, zwłaszcza że na górze są dość często jeżdżące tramwaje?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 sie 2022, 11:48

Też uważam, że "na szczęście".
Do pomysłu można wrócić za 50 lat, kiedy będzie już cała działająca M4 północ-południe, która częściowo odciąży M1 i wtedy można będzie sobie pozwolić na utrudnienia w ruchu na M1.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 22 sie 2022, 12:28

Jeśli nie ma pieniędzy, to wiadomo że teraz nie ma sensu budować tych stacji. Poczekają sobie na lepsze czasy jeśli chodzi o finanse miasta. A docelowo dziś przy dobrym układzie tramwajowym, nie są te stacje potrzebne obecnie.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sie 2022, 13:01

Te stacje powinny wypaść na koniec listy projektów komunikacyjnych. Wydaje mi się, że nawet Trasa Olszynki Grochowskiej byłaby przydatniejsza.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ