Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 paź 2014, 22:24

Ok, przyznaję, nie jeżdżę tam tramwajami. Zatem co takiego stoi na przeszkodzie, żeby problematycznym był przejazd 1 przystanku tramwajem? Ew. maksymalnie 5 przystanków dalej do centrum.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 paź 2014, 22:27

Wiesz, zdarzało mi się kilkakrotnie jeździć z pl. Konstytucji na Mickiewicza tramwajem. Jedynym problemem były okolice Muranowskiej i Międzyparkowej, ale i to bez dramatu. O wiele bardziej traumatyczne przeżycia funduje przejechanie z Paszkowskiego do BN-u :P
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 paź 2014, 22:28

Jak wygląda przejazd tramwajem od Muranowa do Centrum? Przy MRA światła, krzyżaki, ograniczenie do 15km/h. Potem Senatorska, nagłe hamowanie, do Królewskiej ograniczenie do 20km/h. Na Królewskiej zazwyczaj zdąża się na koniec cyklu więc minutę kwitnie się na światłach. Potem przy odrobinie szczęścia jest się szybko na Świętokrzyskiej (nie wiem jak tam światła działają po remoncie), i dalej do Centrum gdzie raczej nie ma problemów jak się przyjedzie na pierwszego albo drugiego. Oczywiście do metra przejechać kawałek można i tramwaj nie jest aż tak dysfunkcyjny, jak dla mnie nie ma żadnej potrzeby budowania stacji Muranów i Plac Konstytucji.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 17 paź 2014, 22:40

A ktokolwiek pamięta o stacji Plac Konstytucji jako stacji przesiadkowej z M1 do M3?
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 paź 2014, 22:52

M3 to takie Si-Fi że może przemilczmy ten temat. Kiedy rozpocznie się budowa tej linii nie wie chyba nawet sam ashir.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 18 paź 2014, 5:25

reserved pisze:
Mong pisze: Ale niesmak, że w ścisłym centrum jest tylko 5 stacji oddalonych średnio o prawie 1200 metrów pozostaje...
Kiedy to właśnie jest ogromną zaletą metra, że jako jedyne potrafi w miarę sprawnie przez centrum się przedostać...
Co ty chrzanisz? Metro tak czy siak sprawnie przejeżdża przez centrum bo ma bezkolizyjny przejazd. To jest główną przyczyną tego, że "potrafi w miarę sprawnie przez centrum się przedostać". A brak tych stacji powoduje, że centrum jest mniej dostępne dla pasażerów z metra.

Prosty przykład: z Muzeum Kolekcji im. JP2 chcę dostać się do metra. Gdyby stację Ratusz wybudowano w normalnej lokalizacji wejście byłoby rzut beretem. A w obecnej sytuacji trzeba przejść cały plac (zarówno z dołu na górę, jak i z lewej na prawą bo zejście do metra jest tylko po prawej stronie placu...) doliczając jeszcze przejście przez te koszmarne pasy na środku placu.
Zwiększenie szybkości czasu podróży metrem nie może odbywać się kosztem jego dostępności. Równie dobrze możemy wywalić stację Świętokrzyska, Dw. Gdański, Ratusz a nawet Centrum bo przecież dzięki temu szybciej się będzie jechać z/na Ursynów czy Żoliborz, a jak ktoś chce się dostać do jakiegoś konkretnego punktu na Marszałkowskiej to niech się na Pl. Wilsona lub na Politechnice przesiada w tramwaj.
Wiliam pisze:A ktokolwiek pamięta o stacji Plac Konstytucji jako stacji przesiadkowej z M1 do M3?
Mam nadzieję, że nikt, zwłaszcza w ratuszu :P

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 paź 2014, 11:01

Mong pisze:
reserved pisze: Kiedy to właśnie jest ogromną zaletą metra, że jako jedyne potrafi w miarę sprawnie przez centrum się przedostać...
Co ty chrzanisz? Metro tak czy siak sprawnie przejeżdża przez centrum bo ma bezkolizyjny przejazd. To jest główną przyczyną tego, że "potrafi w miarę sprawnie przez centrum się przedostać". A brak tych stacji powoduje, że centrum jest mniej dostępne dla pasażerów z metra.
Po pierwsze, grzeczniej, o ile masz w sobie jakieś pozory kultury osobistej. Po drugie, ja się często poruszam po centrum i akurat metro jest jednym z najbardziej dostępnych dla mnie środków komunikacji. Stacja tu, stacja tam, i nagle dojdziemy do absurdu, że metro będzie się co chwilę zatrzymywało. Właśnie zaletą metra jest to, że można się gdzieś szybko dostać. A stacji mamy multum. Jeżeli narzekacie na tramwaje, to może właśnie trzeba coś zrobić z poprawą szybkości tramwajów.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 18 paź 2014, 12:55

Poc Vocem pisze:O wiele bardziej traumatyczne przeżycia funduje przejechanie z Paszkowskiego do BN-u :P
Chyba żartujesz. Tam się dość szybko jedzie (~7 min. lub mniej).
Ale może EoOT.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 paź 2014, 22:07

Jechałem godzinę temu 15-tką przez Muranów. Może pora niemiarodajna, ale jednak napiszę - jechało mi się bardzo przyjemnie, wręcz nie zauważyłem, kiedy minąłem Muranów. Dalej na Marszałkowskiej też całkiem sprawnie.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 19 paź 2014, 1:05

W kierunku południowym jest całkiem sprawnie? Chyba żartujesz. Ilekroć zdarza mi się jechać tramwajem ze Świętokrzyskiej na południe, to najpierw jest postój przy Rondzie Dmowskiego, potem bodaj przy Wspólnej (a jak to się uda przejechać, to stoi się przy Hożej), potem na pl. Konstytucji (jak nie stoi się cyklu na przystanku, to czeka się przy wlocie Waryńskiego w Marszałkowską), a potem jeszcze jest pl. Unii Lubelskiej (chociaż mam wrażenie, ze tu się ostatnio trochę poprawiło - da się przejechać z jednym zatrzymaniem, a nie z trzema).

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 paź 2014, 9:01

Jeszcze postój na światłach przy trasie "Ł" i dalej przy Prasowym...

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 19 paź 2014, 17:52

Nie dajmy się zwariować 1200m to średni dystans w systemie Tokijskim, gdzie nie ma "wsparcia" tramwajów, mimo tego ludzie nie robią z tego dramatu.

Ważniejsza kwestia:
Co takiego jest na Muranowie, że musi być tam stacja metra? Szczerze powiem, że ja na Andersa w tym miejscu bywam od wielkiego dzwonu - ostatnio latem tego roku, wcześniej 5 lat temu - i nie zauważyłem, by było tam coś generującego tak duże potoki pasażerów, by tworzyć tam stację za kilkaset mln.
Gdyby tam miały powstać jakieś zaawansowane projekty inwestycyjne, w miejscu tego "zbudowanego na kościach" osiedla, mógłbym to zrozumieć, ale w obecnej sytuacji budowa tej stacji jest pozbawiona sensu.
Stwierdzenie, że 180 nie zatrzymuje się przy metrze to też trochę abstrakcją, toć do M. Ratusz jest z Anielewicza jest co z północnej części Placu Konstytucji do M Politechnika. Spokojny spacer 3-4 min.
Szczerze powiedziawszy, to w obecnym charakterze osiedla nawet tramwaj na Andersa, ratowany jest tylko funkcją tranzytową, bo same osiedle mogłaby obsłużyć lokalna linia autobusowa/trolejbusowa M-Ratusz-M. Wilsona.

Z Placem Konstytucji jest podobnie. Tam nie ma sensu uruchamiać dodatkowej stacji.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 paź 2014, 8:47

Aligator pisze:Szczerze powiedziawszy, to w obecnym charakterze osiedla nawet tramwaj na Andersa, ratowany jest tylko funkcją tranzytową, bo same osiedle mogłaby obsłużyć lokalna linia autobusowa/trolejbusowa M-Ratusz-M. Wilsona.
Nie mogłaby, korki tam są.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 21 paź 2014, 5:12

Nie mogłaby, korki tam są.
Może to tylko moje wrażenie, ale buspas w miejscu torowiska problem korków by chyba rozwiązał - przy okazji taryfy by w korku nie stały.
Dlatego uważam, że gdyby nie "tranzyt" z północy, tam torów mogłoby nie być.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 paź 2014, 9:27

Skoro w miejscu torowiska buspas, to po grzyba likwidować to torowisko? I co byś zrobił z tramwajami z Marszałkowskiej, gdzie je zakrańcował?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ