Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 11 sty 2006, 21:29

A mam pytanie ktoś orientuje się jak będzie wyglądała sprawa ruchu w metrze podczas budowy tych dwóch nowych stacji Przecież nie będzie można budować stacji kiedy tuż obok będą przejeżdzać pociągi a szyna prądowa będzie pod napięciem
Czyżby czekało nas znowu zakończenie ruchu na Politechnice?????

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 sty 2006, 21:32

Karol pisze:Żałosne??? To masz drugi argument. Osiedle emerytów z lat 40 plus monumentalne bloki w Andersa, pusty plac po inflanckiej, na Stawkach taki bajzel że chwilami aż wstyd jak turyści idą na Umschlagplatz.
Stwierdzenie Jacka było skierowane raczej do czego innego,aniżeli do Twoich argumentów.

A po za tym jak monumentalne bloki tzn.ze stacja nie potrzebna?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 11 sty 2006, 21:34

xxl pisze:A mam pytanie ktoś orientuje się jak będzie wyglądała sprawa ruchu w metrze podczas budowy tych dwóch nowych stacji Przecież nie będzie można budować stacji kiedy tuż obok będą przejeżdzać pociągi a szyna prądowa będzie pod napięciem
Czyżby czekało nas znowu zakończenie ruchu na Politechnice?????
teoretycznie da sie po jednym torze, poza tym większośc prac będzie sie jednak mogła odbywac w oddzieleniu od ruchu pociągów, Czesi sobie jakos poradzili z budowa Hlavni Nadrazi.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 sty 2006, 23:55

Można zagęścić przystanki metra, budując te dwie stacje, ale dopiero, gdy:
- rozbuduje się sieć metra (tj. co najmniej do zbudowania 3 nitki)
- zwiększy się częstotliwość kursowania metra
Możemy naśladować zachód, ale nie wybiórczo - jak już to we wszystkim.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 12 sty 2006, 13:08

Karol pisze:masz drugi argument. Osiedle emerytów z lat 40 plus monumentalne bloki w Andersa, pusty plac po inflanckiej, na Stawkach taki bajzel że chwilami aż wstyd jak turyści idą na Umschlagplatz.
A emeryci nie mają prawa mieć stacji Metra :?:
Karol pisze:Tak czy siak dobre argumenty przemawiające za tym żeby stacja metra tam nie powstała.
No argumenty full wypas :-? .

Ale według mnie stacja Muranów dużych potoków by nie wygenerowała. Przecież to jest jeden przystanek tramwajowy od stacji Ratusz. To samo pl.Konstytucji - jeden przystanek od Politechniki, dwa od Centrum...Bezsens

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 sty 2006, 13:18

Proboszcz pisze:To samo pl.Konstytucji - jeden przystanek od Politechniki, dwa od Centrum...Bezsens
Nie. Bezsensem są stacje co kilometr z kawałkiem w centrum. To ma służyć ludziom, a nie biegaczom długodystansowym...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 12 sty 2006, 13:27

Fikander pisze:To ma służyć ludziom, a nie biegaczom długodystansowym...
to ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum. W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusem
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 12 sty 2006, 13:33

JacekM (2357) pisze:
Fikander pisze:To ma służyć ludziom, a nie biegaczom długodystansowym...
to ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum. W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusem
Tak, ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum a NIE zmuszac ich do kolejnej przesiadki w tramwaj jesli mozna zbudowac stacje dzięki ktorejj dojada od razu do celu podróży.
To na Ursynowie czy Bielanach powinny byc dowozówki do metra i rzadkie stacje natomiast w Centrum metro powinno się zatrzymywac tak często jak tylko sie da.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 12 sty 2006, 13:48

metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 sty 2006, 14:06

JacekM (2357) pisze:że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
Oczywiście. Wszakże metro służy po to, aby dowieźć ludzi... do punktów przesiadkowych, a nie docelowych.

To może zróbmy okólną linię metra, omijającą w ogóle centrum miasta, za to zaliczającą wszystkie najważniejsze punkty przesiadkowe, z których będzie można wygodnie, szybkim autobusem i/lub tramwajem dotrzeć do Centrum? :idea:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36617
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 sty 2006, 14:07

JacekM (2357) pisze:no właśnie dostrzegam :> ... że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
Nie tylko przy punktach przesiadkowych, ale i w punktach pozwalających na jak najszerszą obsługą terenów w centrum. Wytłumaczenie jest proste: to w centrum należy dążyć do zmniejszenia ruchu ulicznego (bo to tam jest go zbyt wiele, a nie na obrzeżach), a to osiągnie się właśnie poprzez dowiezienie ludzi metrem jak najbardziej bezpośrednio do celu. Inne proporcje powodują to, co mamy teraz: mamy metro, mamy nad nim tramwaje, a i tak nie możemy się pozbyć jeszcze autobusów...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 12 sty 2006, 14:56

chodzi mi również o odległość pomiędzy Metrem Politechnika a Placem Konstytucji...

[ Dodano: 2006-01-12, 15:01 ]
i dodam jedno: Plac Konstytucji tylko jeśli III linia tam ma się przecinać z I
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36617
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 sty 2006, 15:17

Toteż nie o Plac Konstytucji chodzi, a o całe Południowe Śródmieście. Rejon między Placem a - dajmy na to - Wspólną w żadnym w zasadzie stopniu nie jest obsługiwany przez metro. Jeśli tam ma się nie zrobić pustynia i slums, to nie miasto nie może sobie na to pozwolić. Kamienice same się nie wyremontują, jeśli nie będzie większego popytu na ten teren. Choćby dlatego ta stacja powinna powstać, i to już teraz. Oczywiście między placem a Wilczą, byle choć udało się wreszcie na placu zrealizować normalne przejścia podziemne...

Dodam, że wszystkie powyższe agrumenty natury urbanistycznej dotyczą również Muranowa. Potrzebna mniej pilnie, ale też. Już więc zróbmy ją teraz, zamiast czekać kolejne 15 lat. Taka stacja to także inwestycja dla miasta, bo w jej rejonie ceny nieruchomości rosną. Pamiętajmy także o tym aspekcie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2006, 17:24

JacekM (2357) pisze:no właśnie dostrzegam :> ... że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
Przecież nie ma niczego wygodniejszego jak dojechanie do metra (np. E-4 albo 116 albo inną poniekąd dowozówką), przejechanie nim kilku stacji, po czym przesiadka na tramwaj, bądź autobus, by podjechać przystanek nad tunelem metra, nie?

Warszawskie metro powinno rzadziej zatrzymywać się na przedmieściach, a częsciej w centrum. Na blokowiskach można zrobić dowozówki do stacji, w centrum stacje metra powinny obsługiwać jak największy obszar po to,aby m.in. one z czasem umożliwiły ograniczenie ruchu samochodowego w centrum.

Ale o czym tu dyskutować. Dla niektórych dojazd do celu 2 minuty dłużej niż zazwyczaj powoduje wręcz katastrofę życiową...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2006, 22:46

MZ pisze:
Marcineq pisze:A jeśli już zaczną budować to nie chce wiedzieć, co się będzie działo na ulicy Marszałkowskiej.
:arrow: A co ma się dziać? Przecież tunelu drążyć nie będą, bo już jest, a wyjścia ze stacji będą powstawać na chodniki, a nie na jezdnię. Problemów z ruchem kołowym chyba zatem nie powinno być żadnych.
będą, będą. Stacje wymagają pracy odkrywkowej: przejścia itp.
xxl pisze:A mam pytanie ktoś orientuje się jak będzie wyglądała sprawa ruchu w metrze podczas budowy tych dwóch nowych stacji Przecież nie będzie można budować stacji kiedy tuż obok będą przejeżdzać pociągi a szyna prądowa będzie pod napięciem
Czyżby czekało nas znowu zakończenie ruchu na Politechnice?????
Zależy od techniki: są dwa wzorce - tańszy z ruchem wahdałowym oraz droższy bez długoterminowego wstrzymywania ruchu
JacekM pisze:W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusem
o podstawowych funkcjach tych stacji już pisałem. Pl. Konstytucji - wygodniejsze przesiadki z tramwajów i autobusów w ciągu Marszałkowskiej! Muranów - tutaj głównie mowa jest o Bonifraterskiej no i pobudzeniu okolicy...

ZRESZTĄ zbudowanie tych stacji to pieśń przyszłości, jak będzie budowana II linia, to nie będzie środków na te dwie stacje...

ODPOWIEDZ