O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 gru 2021, 13:59

Na pewno remontowy entuzjazm PLK do rozbabrania co się tylko da (choć armagedon ze średnicówką mamy przed sobą) nie sprzyja układaniu rozkładów.
Ale jeżeli rzuca się Flirta na przyśpieszony z Łowicza, który potem rozkładowo/obiegowo łączy z zapchajdziurami do/z Błonia, to wychodzą absurdy.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 gru 2021, 17:24

Obiegi w KolMazach to są zakręcone jak słoik. Gdybyśmy mieli cykliczny rozkład jazdy przez cały dzień to dałoby zrobić stałe kursy Łowicz-Celestynów, co godzinę na przykład. Tak to pamiętam z Berlina. Stała trasa przez całą aglomerację Berlina. Dłuższa przyspieszona i krótsza stająca wszędzie. Co godzinę przez cały dzień.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 gru 2021, 18:20

Dopóki IC ma pierwszeństwo w trasowaniu swoich pociągów (tak, wiem, powiązania w kraju i za granicą) KM regularności mieć nie będzie.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 gru 2021, 18:37

Dopóki nie będzie na każdej wylotówce 4 torów...
1 - są
2 - nie ma i nie wiadomo kiedy będzie
3 - kiedyś będzie
6 - linia wydzielona więc zbytnio bez wpływu na średnicę i w miarę regularne kursy
7 - w toku (chociaż tak naprawdę to dopiero łącznice 506 zaczęli grzebać)
8 - kiedyś będzie
9 - tu też trzeba poprawiać + korekta przebiegu linii
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2021, 9:36

Paweł D. pisze:
14 gru 2021, 18:20
Dopóki IC ma pierwszeństwo w trasowaniu swoich pociągów (tak, wiem, powiązania w kraju i za granicą) KM regularności mieć nie będzie.
Na całym świecie pociągi dalekobiezne mają pierwszeństwo w trasowaniu, to nie w tym leży problem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 gru 2021, 9:59

Oczywiście, że nie tylko tym. Brak separacji, brak miejsc krzyżowań, wszystko się łączy.
W podstawie 21/22 planowano 6 minut na krzyżowania w Błoniu, jest 8, a od marca planowane jest po 11-12. Może to kwestia rozbabrania Ożarowa, ale póki co KM ma w plecy. Na linii radomskiej IC przesunęły popołudniowy ex do Krakowa bliżej 15 i dla KM zabrakło miejsca.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 gru 2021, 10:49

fik pisze:
15 gru 2021, 9:36
Paweł D. pisze:
14 gru 2021, 18:20
Dopóki IC ma pierwszeństwo w trasowaniu swoich pociągów (tak, wiem, powiązania w kraju i za granicą) KM regularności mieć nie będzie.
Na całym świecie pociągi dalekobieżne mają pierwszeństwo w trasowaniu, to nie w tym leży problem.
Ja bym powiedział, że niema taktu, bo nie ma taktu. IC łączy wszystkie relacje ze wszystkimi, przez co jeździ o różnych godzinach, bo każde miasto musi mieć bezpośredni pociąg wszędzie. Nawet przy 2 torach by można było zrobić takt, gdyby IC miały takt. Co więcej dana linia powinna być pod te takty zaprojektowana, łącznie z miejscami krzyżowań, a ewentualny dodatkowy popyt powinien być regulowany długością składów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 gru 2021, 11:26

W PL niczego nie projektuje się pod układ, przykładowo z pompą otwiera się nową trasę tramwajową, trasa urywa się przed funkcjonalnym centrum i musisz mieć 5 linii co 30 minut w różne miejsca zamiast jednej siekiery przez całe miasto, a wtedy okazuje się, że pętla na peryferiach ma tylko dwa stanowiska i brak przystanku zbiorczego oraz sygnalizacja musi być na cito z kosmicznym programem, żeby obsłużyć sto relacji skrętnych w cyklu.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 gru 2021, 11:53

Emyl pisze:
15 gru 2021, 11:26
W PL niczego nie projektuje się pod układ, przykładowo z pompą otwiera się nową trasę tramwajową, trasa urywa się przed funkcjonalnym centrum i musisz mieć 5 linii co 30 minut w różne miejsca zamiast jednej siekiery przez całe miasto, a wtedy okazuje się, że pętla na peryferiach ma tylko dwa stanowiska i brak przystanku zbiorczego oraz sygnalizacja musi być na cito z kosmicznym programem, żeby obsłużyć sto relacji skrętnych w cyklu.
Z jakiego miasta to przykład?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 gru 2021, 12:34

No też prawda, gdyby pociągi IC były w regularnych porach to i dałoby też radę w miarę sensownie zaplanować KM, ale z powodu tego, że IC nie potrafi, to trzeba czekać na 4 tory (chociaż widzę zagrożenie w postaci takich odc jak Mińsk Mazowiecki - Mrozy, Otwock - Celestynów, Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów gdzie jest duży ruch) (po za tym dlaczego, jeśli spodziewano się wydłużenia relacji KM, to 4 torów nie zaplanowano do Celestynowa?) gdzie jest w miarę duży ruch
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2021, 12:58

IC (co do zasady) potrafi, tylko ma organizatora, który pomylił odwagę z odwiertem i sypie idiotycznymi pomysłami. Natomiast próba wprowadzenia cyklicznego i symetrycznego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych w 2015 roku spotkała się z dzikim sprzeciwem wszystkich przewoźników regionalnych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 gru 2021, 13:04

O ciekawe. Co było powodem dzikiego sprzeciwu? Strach, bo PIC zabierze pasażerów? Czy jednak przewoźnicy regionalny wolą nie tworzyć taktów?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2021, 13:05

Bo musieliby się dostosować ze swoim rozkładem, jak w całym cywilizowanym świecie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 gru 2021, 13:13

Przecież i tak się muszą dostosować :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2021, 13:47

Ale musieliby się dostosować inaczej.

Plus, na wielu odcinkach nieformalny priorytet mają właśnie przewoźnicy regionalni, bo konstrukcja RJ jest w ekspozyturach terenowych, gdzie łatwiej z lokalnego przewoźnika z ciasteczkami wpaść na kawkę i poprosić "pani Krysiu, to pani posunie tutaj pospieszny, bo wie pani, zięcia wnuczka do szkoły musi zdanżać".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ