O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
Na pewno remontowy entuzjazm PLK do rozbabrania co się tylko da (choć armagedon ze średnicówką mamy przed sobą) nie sprzyja układaniu rozkładów.
Ale jeżeli rzuca się Flirta na przyśpieszony z Łowicza, który potem rozkładowo/obiegowo łączy z zapchajdziurami do/z Błonia, to wychodzą absurdy.
Ale jeżeli rzuca się Flirta na przyśpieszony z Łowicza, który potem rozkładowo/obiegowo łączy z zapchajdziurami do/z Błonia, to wychodzą absurdy.
Obiegi w KolMazach to są zakręcone jak słoik. Gdybyśmy mieli cykliczny rozkład jazdy przez cały dzień to dałoby zrobić stałe kursy Łowicz-Celestynów, co godzinę na przykład. Tak to pamiętam z Berlina. Stała trasa przez całą aglomerację Berlina. Dłuższa przyspieszona i krótsza stająca wszędzie. Co godzinę przez cały dzień.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dopóki IC ma pierwszeństwo w trasowaniu swoich pociągów (tak, wiem, powiązania w kraju i za granicą) KM regularności mieć nie będzie.
Dopóki nie będzie na każdej wylotówce 4 torów...
1 - są
2 - nie ma i nie wiadomo kiedy będzie
3 - kiedyś będzie
6 - linia wydzielona więc zbytnio bez wpływu na średnicę i w miarę regularne kursy
7 - w toku (chociaż tak naprawdę to dopiero łącznice 506 zaczęli grzebać)
8 - kiedyś będzie
9 - tu też trzeba poprawiać + korekta przebiegu linii
1 - są
2 - nie ma i nie wiadomo kiedy będzie
3 - kiedyś będzie
6 - linia wydzielona więc zbytnio bez wpływu na średnicę i w miarę regularne kursy
7 - w toku (chociaż tak naprawdę to dopiero łącznice 506 zaczęli grzebać)
8 - kiedyś będzie
9 - tu też trzeba poprawiać + korekta przebiegu linii
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Oczywiście, że nie tylko tym. Brak separacji, brak miejsc krzyżowań, wszystko się łączy.
W podstawie 21/22 planowano 6 minut na krzyżowania w Błoniu, jest 8, a od marca planowane jest po 11-12. Może to kwestia rozbabrania Ożarowa, ale póki co KM ma w plecy. Na linii radomskiej IC przesunęły popołudniowy ex do Krakowa bliżej 15 i dla KM zabrakło miejsca.
W podstawie 21/22 planowano 6 minut na krzyżowania w Błoniu, jest 8, a od marca planowane jest po 11-12. Może to kwestia rozbabrania Ożarowa, ale póki co KM ma w plecy. Na linii radomskiej IC przesunęły popołudniowy ex do Krakowa bliżej 15 i dla KM zabrakło miejsca.
Ja bym powiedział, że niema taktu, bo nie ma taktu. IC łączy wszystkie relacje ze wszystkimi, przez co jeździ o różnych godzinach, bo każde miasto musi mieć bezpośredni pociąg wszędzie. Nawet przy 2 torach by można było zrobić takt, gdyby IC miały takt. Co więcej dana linia powinna być pod te takty zaprojektowana, łącznie z miejscami krzyżowań, a ewentualny dodatkowy popyt powinien być regulowany długością składów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
W PL niczego nie projektuje się pod układ, przykładowo z pompą otwiera się nową trasę tramwajową, trasa urywa się przed funkcjonalnym centrum i musisz mieć 5 linii co 30 minut w różne miejsca zamiast jednej siekiery przez całe miasto, a wtedy okazuje się, że pętla na peryferiach ma tylko dwa stanowiska i brak przystanku zbiorczego oraz sygnalizacja musi być na cito z kosmicznym programem, żeby obsłużyć sto relacji skrętnych w cyklu.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z jakiego miasta to przykład?Emyl pisze: ↑15 gru 2021, 11:26W PL niczego nie projektuje się pod układ, przykładowo z pompą otwiera się nową trasę tramwajową, trasa urywa się przed funkcjonalnym centrum i musisz mieć 5 linii co 30 minut w różne miejsca zamiast jednej siekiery przez całe miasto, a wtedy okazuje się, że pętla na peryferiach ma tylko dwa stanowiska i brak przystanku zbiorczego oraz sygnalizacja musi być na cito z kosmicznym programem, żeby obsłużyć sto relacji skrętnych w cyklu.
No też prawda, gdyby pociągi IC były w regularnych porach to i dałoby też radę w miarę sensownie zaplanować KM, ale z powodu tego, że IC nie potrafi, to trzeba czekać na 4 tory (chociaż widzę zagrożenie w postaci takich odc jak Mińsk Mazowiecki - Mrozy, Otwock - Celestynów, Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów gdzie jest duży ruch) (po za tym dlaczego, jeśli spodziewano się wydłużenia relacji KM, to 4 torów nie zaplanowano do Celestynowa?) gdzie jest w miarę duży ruch
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
IC (co do zasady) potrafi, tylko ma organizatora, który pomylił odwagę z odwiertem i sypie idiotycznymi pomysłami. Natomiast próba wprowadzenia cyklicznego i symetrycznego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych w 2015 roku spotkała się z dzikim sprzeciwem wszystkich przewoźników regionalnych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
O ciekawe. Co było powodem dzikiego sprzeciwu? Strach, bo PIC zabierze pasażerów? Czy jednak przewoźnicy regionalny wolą nie tworzyć taktów?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przecież i tak się muszą dostosować
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale musieliby się dostosować inaczej.
Plus, na wielu odcinkach nieformalny priorytet mają właśnie przewoźnicy regionalni, bo konstrukcja RJ jest w ekspozyturach terenowych, gdzie łatwiej z lokalnego przewoźnika z ciasteczkami wpaść na kawkę i poprosić "pani Krysiu, to pani posunie tutaj pospieszny, bo wie pani, zięcia wnuczka do szkoły musi zdanżać".
Plus, na wielu odcinkach nieformalny priorytet mają właśnie przewoźnicy regionalni, bo konstrukcja RJ jest w ekspozyturach terenowych, gdzie łatwiej z lokalnego przewoźnika z ciasteczkami wpaść na kawkę i poprosić "pani Krysiu, to pani posunie tutaj pospieszny, bo wie pani, zięcia wnuczka do szkoły musi zdanżać".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?