O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 gru 2021, 22:06

Emyl pisze:
17 gru 2021, 8:55
person pisze:
16 gru 2021, 20:59

Podbijam-przypominam. Też jestem ciekaw.
Chodzi oczywiście o Warszawę. A myślicie, że jak będzie wyglądać osbługa trasy na Wilanów?
Mamy tam zasadniczo dwa potoki - jeden na ciąg Marszałkowskiej, drugi na ciąg TK przy czym potoku na TK tramwaj w ogóle nie obsłuży, więc utkniemy z komicznym PTA i linią E-2 po wsze czasy. Wesoło zaczyna się robić na górze, bez trasy na Rakowieckiej i dalej na Ochotę i Wolę dokądś te tramwaje przecież muszą pojechać. A skrzyżowania na Marszałkowskiej nie są z gumy.
Drugi przykład, również z Warszawy, tylko tym razem o dwa rzędy wielkości większe koszty - linia M3 w obecnie planowanym kształcie. Czy coś jeszcze muszę dodawać w tej kwestii?
Trzeci przykład - trasa tramwajowa na Gocław. Zamiast planowąć ją w taki sposób, by od razu dowiązać ją do Wschodniego (podkreślam, że z dostępnością przesiadek z tramwajów na kolej i metro ogólnie na Prażce jest problem), linia urywa się na Waszyngtona, gdzie w i tak już słabo wydajny układ z przeplotkami przez jezdnie trzeba będzie dodać drugie tyle slotów tramwajowych.
Aha, czyli bardziej fiction, niż real. Spoko.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 gru 2021, 1:03

To może inaczej - znajdźmy chociaż jedną inwestycję zbiorkomową poza M2 i krakowskim tramwajem w tunelu, która tworzy alternatywny do istniejących, miastotwórczy korytarz komunikacyjny, łączący przeciwległe obszary ośrodków centralnych, niebędący o dekady spóźnionym przedłużeniem już istniejącego rozwiązania. Ostatnie 30 lat. Czas start... :term:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 gru 2021, 1:31

Na miastotwórcze korytarze nas po prostu jeszcze nie stać, bo mamy zbyt duże zaległości w korytarzach miastozastanych.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 gru 2021, 2:09

Bastian pisze:
18 gru 2021, 1:31
Na miastotwórcze korytarze nas po prostu jeszcze nie stać, bo mamy zbyt duże zaległości w korytarzach miastozastanych.
Ja to mam wrażenie, że my wolniej rozwijamy korytarze niż miasto się rozłazi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2021, 8:59

No właśnie, nasze miasto samo się tworzy i to w jakimś gigantycznym tempie. To jednak nie Kabaty rok 90. Praktycznie z każdej strony już solidnie dotyka sąsiednich gmin i wypełnienie jest niemal 100%. No bo gdzie nie jest? Można jedynie wyciąć lasy w Choszczówce, bo tereny nieleśne są już zabudowane.

A dlaczego metro? Bo nie ma planowania i potem ciężko coś puścić górą. Po prostu level 0 już jest pełny, świat robi komunikację na +1 albo -1. Wtedy nie ma problemu, że jest skrzyżowanie z 28 fazami sygnalizacji.

A tak Btw, to jestem za tym, żeby planować wszystko pod komunikację publiczną. Jak skrzyżowanie jest zbyt skomplikowane, to wywalamy z niego samochody, albo wycinamy relacje. Kiedyś już np. mówiłem o tym, żeby zamknąć wylot Rakowieckiej przez tory albo przesunąć go w kierunku Narbutta. Przez tę przelotkę robi się kompletna sieka na Puławskiej.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 gru 2021, 21:27

Emyl pisze:
18 gru 2021, 1:03
To może inaczej - znajdźmy chociaż jedną inwestycję zbiorkomową poza M2 i krakowskim tramwajem w tunelu, która tworzy alternatywny do istniejących, miastotwórczy korytarz komunikacyjny, łączący przeciwległe obszary ośrodków centralnych, niebędący o dekady spóźnionym przedłużeniem już istniejącego rozwiązania. Ostatnie 30 lat. Czas start... :term:
Aha, czyli wpierw rzucasz "przykładem":
Emyl pisze:
15 gru 2021, 11:26
W PL niczego nie projektuje się pod układ, przykładowo z pompą otwiera się nową trasę tramwajową, trasa urywa się przed funkcjonalnym centrum i musisz mieć 5 linii co 30 minut w różne miejsca zamiast jednej siekiery przez całe miasto, a wtedy okazuje się, że pętla na peryferiach ma tylko dwa stanowiska i brak przystanku zbiorczego oraz sygnalizacja musi być na cito z kosmicznym programem, żeby obsłużyć sto relacji skrętnych w cyklu.
...a później próbujesz odwrócić kota ogonem, tak?
Zatem: z jakiego miasta to przykład?

Odpowiadając na pytanie o inwestycję z ostatnich 30 lat: PST?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 gru 2021, 7:29

Oj daj człowiekowi pomarudzić :term:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 gru 2021, 17:16

@person i marudzenie? No daj spokój, toż to niebo i woda, czy jakoś tak... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 18:34

Szanowni Podróżni,
informujemy, że w związku z niespotykanym od 20 lat wzrostem inflacji, cen energii elektrycznej, stóp procentowych oraz kosztów materiałów eksploatacyjnych, tj. czynników, które mają bezpośredni wpływ na wzrost kosztów działalności spółki niezbędnych do realizacji przewozów kolejowych, od 1 lipca 2022 r. ulegają zmianie:....
W skrócie: podwyżka cen biletów o ok. 12%.

ODPOWIEDZ