O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 gru 2021, 10:12

zxcvbnm pisze:
07 gru 2021, 23:31
Tak, wzrost cen jest kolosalny, ale powiedzmy sobie wprost - budżet jest zcentralizowany i IC dostaje rząd większe dofinansowanie. Samorządy dostają coraz bardziej w tyłek.
Dane za 2019: KM ok. 18,50 zł/pockm, IC ok. 13,10 zł/pockm.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 08 gru 2021, 10:36

fik pisze:
08 gru 2021, 10:12
zxcvbnm pisze:
07 gru 2021, 23:31
Tak, wzrost cen jest kolosalny, ale powiedzmy sobie wprost - budżet jest zcentralizowany i IC dostaje rząd większe dofinansowanie. Samorządy dostają coraz bardziej w tyłek.
Dane za 2019: KM ok. 18,50 zł/pockm, IC ok. 13,10 zł/pockm.
To jest tak jakby porównywać koszt wynajęcia autokaru/km i autobusu miejskiego. Autokar około 4,50 pln, autobus ile teraz, 8? 9?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 08 gru 2021, 12:39

Aa i jeszcze co do drenowania samorządów i dotowania intercity rekompensaty:
2019: 703 mln zł
2021: 861 mln zł
2022: 1 196,9 mln zł
Wzrost dotacji. O 70% w 3 lata. A o ile wzrosła praca przewozowa?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 gru 2021, 12:49

Koleje Mazowieckie 2022: 440 mln zł, wzrost o 35% w porównaniu z 2019 (326 mln), przy czym w obu przypadkach istotny wzrost wynika przede wszystkim z uwzględnienia kosztów inwestycji taborowych w nowych umowach.

Pytanie o pracę przewozową w dobie pandemii jest absurdalne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 gru 2021, 16:32

To dostałem od nich,
17 połączeń
265874026_262263072484965_9100185306487361949_n.png
Dosyć ładnie jak na niską dostępność 45WE, zarówno po stronie R7 jak i R8 (na R7 kolejna para połączeń do Dęblina doszła w ciągu tych kilku dni odkąd pisałem poprzednio). Zobaczymy czy ściema czy real
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 09 gru 2021, 17:26

Czy można puścić dalej, na grupę Piaseczna?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 gru 2021, 17:43

Pytaj się adminów "Nowy tabor na linii kolejowej nr 7" o zgodę. Ja dostałem taką zgodę na opublikowanie tutaj, ale chyba problemu nie będą robić bo to informacje dostępne publicznie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 09 gru 2021, 18:02

W powiedzmy na upartego planie niedzielnego 22618 to Impuls był już na dotychczasowym 12620/1 (przynajmniej w niedzielę 28.11.). Ogólnie chyba usiądę i zobaczę ile z tego się da złożyć obiegów, bo z grafiki dot. LK7 coś czuję są jakieś podsyły na pusto gdzieś.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 gru 2021, 18:10

A i jeszcze administrator Stacji Piaseczno pisze o ER75 na trasie Siedlce - Piaseczno. O ile dziwi mnie to trochę, ponieważ okres ważności kontraktu kończy się się w lutym 2022 na Warszawa-Siedlce, tak decyzja słuszna.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 09 gru 2021, 18:26

MZ pisze:
07 gru 2021, 21:42
:arrow: Przy okazji Koleje Mazowieckie ogłosiły podwyżkę cen biletów. Jak obliczyła w artykule na ten temat Gazeta Wyborcza, na trasie pomiędzy Radomiem a Warszawą taniej o około 3 złote będzie można pojechać pociągiem Intercity niż KM. Ot, taki mały paradoks: szybciej = taniej :D.
Już przy obecnych cenach biletów rozwaliło mnie (ironią) to, że na jednodniowy wypad do Warszawy na tygodniu, czyli nieobjęty biletem wycieczkowym, najtańsza opcja biletowa w taryfie normalnej dla relacji Radom - Warszawa nie pochodzi nawet z własnej taryfy Kolei Mazowieckich: mowa tu o Wspólnym Bilecie Samorządowym za 38 zł. Własnej w sensie z biletów ważnych tylko w KolMazach lub KM+ZTM rzecz jasna.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 gru 2021, 21:01

TranslatorPS pisze:
09 gru 2021, 18:02
Ogólnie chyba usiądę i zobaczę ile z tego się da złożyć obiegów, bo z grafiki dot. LK7 coś czuję są jakieś podsyły na pusto gdzieś.
Niekoniecznie, większość kursów łączonych R7-R8 zdaje się, że:
-Rozpoczyna na Warszawie Zachodniej
-Jedzie do Dęblina/Pilawy
-Z Dęblina/Pilawy jedzie do Radomia Głównego
-Z Radomia Głównego wraca do Warszawy i kończy na WWO
Potem krótki zjazd na szopę Grochowską i przejazd na Zachodni.
Tylko oczywiście niemożliwe jest obsłużenie każdej relacji łączonej 10 składami 45WE (2 dalej pozostaną na R1), dlatego w DP to raczej tylko część z nich i głównie te Dęblińskie (nie Pilawskie) będą na 45WE, reszta EN57AKM/AL.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 10 gru 2021, 0:06

zxcvbnm pisze:
09 gru 2021, 21:01
TranslatorPS pisze:
09 gru 2021, 18:02
Ogólnie chyba usiądę i zobaczę ile z tego się da złożyć obiegów, bo z grafiki dot. LK7 coś czuję są jakieś podsyły na pusto gdzieś.
Niekoniecznie, większość kursów łączonych R7-R8 zdaje się, że:
-Rozpoczyna na Warszawie Zachodniej
-Jedzie do Dęblina/Pilawy
-Z Dęblina/Pilawy jedzie do Radomia Głównego
-Z Radomia Głównego wraca do Warszawy i kończy na WWO
Potem krótki zjazd na szopę Grochowską i przejazd na Zachodni.
Tylko oczywiście niemożliwe jest obsłużenie każdej relacji łączonej 10 składami 45WE (2 dalej pozostaną na R1), dlatego w DP to raczej tylko część z nich i głównie te Dęblińskie (nie Pilawskie) będą na 45WE, reszta EN57AKM/AL.
W tym przypadku myślałem bardziej o tym co się dzieje poza Warszawą, po czym spojrzałem w tabelę R7 i okazuje się, że autor grafiki z obiegami ER160 popełnił czeski błąd w poc. 19531, który w Celestynowie kończy o 5.29, a nie 6.29 - obiegi się jednak logicznie zamykają ;) To samo przy 19532/3 oraz 91532, które w Celestynowie są w godz. 6.01-6.40, a nie jak podaje grafika 8.01-8.40 ;)
W takim razie moje dywagania o podsyłach na pusto nie mają jednak sensu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 gru 2021, 1:17

MZ pisze:
07 gru 2021, 21:42
:arrow: Przy okazji Koleje Mazowieckie ogłosiły podwyżkę cen biletów. Jak obliczyła w artykule na ten temat Gazeta Wyborcza, na trasie pomiędzy Radomiem a Warszawą taniej o około 3 złote będzie można pojechać pociągiem Intercity niż KM. Ot, taki mały paradoks: szybciej = taniej :D.
O ile jeździsz ze stacji gdzie zatrzymują się pociągi IC to faktycznie jest taniej. Tylko że pociągi KM zatrzymują się tam gdzie nie masz innego wyboru.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 gru 2021, 13:38

O ile dobrze wypatrzyłem, to Sochaczewski Flirt zapuszcza się aż do Wołomina Słonecznej (potem chyba służbowo do Zielonki i do Błonia). KM załatwiły kolejne odstępstwo?
A już szczytem absurdu to obsługiwanie połączeń W-wa - Błonie przez Flirty - pojedynczy i podwójny. Oczywiście zapełnienie tych kursów jest na 1xEZT i to z leżankami....

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 gru 2021, 13:52

Powiedzcie mi, czy KM-y miały by szanse na utrzymanie dofinansowania przy takiej konfiguracji, że każdy Flirt może jeździć po dowolnej trasie w obrębie WOF? Obecnie jest taki misz masz, że nie da się ułożyć połączeń inaczej, niż tak, że jeden skład zwiedza pół Mazowsza. Np. Grodzisk Mazowiecki - Otwock - Sochaczew - Mińsk Mazowiecki - Piaseczno - Celestynów itp
Obecnie wykorzystanie Flirtów jest bardzo niskie - ani to porządnie na R3, ani R7...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ