O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 paź 2018, 20:55

Jeszcze tu tego nie było:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89049.html
Podwyżka cen wymusi podwyżki biletów. Lepsze to niż cięcia połączeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lis 2018, 17:41

Jadę właśnie pociągiem KM. Mniejsza o relację i godziny. Pan Maszynista włączył ciepły guzik po niewłaściwej stronie wagonu. Ludzie na peronie nie mieli możliwości wejścia, natomiast drzwi po stronie bez peronu zachęcająco na zielono świeciły guzikami. Jeśli postanowię podkablować, a pociąg niby jest monitorowany, to bardzo dużą krzywdę maszyniście zrobię?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lis 2018, 20:22

W sumie zależy chyba dokąd go podkablujesz. Jak do UTK, to podejrzewam że nawet dyscyplinarka wchodziłaby w grę, jeżeli do KM to pewnie skończyłoby się na naganie. W metrze jak była taka sytuacja że maszynista otworzył drzwi po niewłaściwej stronie, niedługo po zdarzeniu dostał dyscyplinarkę. Swoją drogą, bardzo dziwne że kierownik pociągu nie ogarnął że drzwi są otwarte po niewłaściwej stronie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lis 2018, 20:47

Na szczęście nie zostały otwarte. Widziałem, że zaświecił się CG po niewiasciwej stronie, a z właściwej strony był nieaktywny. A po parunastu sekundach pomyłkę zauważono i uaktywniony został CG po właściwej stronie, a te z niewłaściwej strony zgasły.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lis 2018, 20:50

Któregoś razu na stadionie w EN57 bez cg drzwi otworzyły się „od wewnątrz”... xxi wiek a nie ma systemów wykrywających peron :/
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lis 2018, 21:00

Łukasz pisze:
28 lis 2018, 20:50
xxi wiek a nie ma systemów wykrywających peron
Czego ty wymagasz... Najpierw niech się skończy epoka EN57, 15 sztuk miało zostać sprzedanych, a ostatecznie wróciły straszyć na R7 i R8.
Dopiero potem można pomyśleć o systemach bezpieczeństwa... Wykrywanie peronów, ale w 21 wieku jeździ się na SBL-u, ETCS istnieje na razie teoretycznie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 28 lis 2018, 21:34

Kiedyś na WKD też maszynista się pomylił jak jechałem i na Alejach Jerozolimskich otworzył drzwi po obu stronach zamiast po lewej stronie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 lis 2018, 1:01

Łukasz pisze:
28 lis 2018, 20:50
Któregoś razu na stadionie w EN57 bez cg drzwi otworzyły się „od wewnątrz”... xxi wiek a nie ma systemów wykrywających peron :/
Rzeczywiście EN57 to pojazd na miarę XXI wieku. :P O ile w jednostkach serii 19xx myślę że trudno się pomylić - przyciski są zlokalizowane daleko od siebie i dodatkowo zabezpieczone metalową osłonką przed przypadkowym wciśnięciem, to w starszych jednostkach bardzo łatwo palec może się omsknąć.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 lip 2021, 11:21

Czy aplikacja TropKM umarła już na dobre? Da się gdzieś jeszcze zobaczyć gdzie jest pociąg KM na GPSie?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2021, 19:47

Czy w ogóle coś ma systemy wykrywające peron oprócz Inspiro?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2021, 7:39

muszę przyznać, że w tym rozkładzie KM udało się szkodnictwo na średnicy wynieść na nowy poziom. Nie. wiem, kto mógł wymyślić szatański pomyal, by nie tylko marnować szczytowe sloty kursami. skróconymi zw wschodu do. Zachodniego, ale jeszcze - obrot robić w peronach, mimo ogrwniczenia liczby czynnych krawędzi.

Gorąco temu idiocie życzę, aby musiał "wyjątkowo" zmieniać peron z 3 na 4 z wózkiem dziecięcym, najlepiej blizniaczym, i walizką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 lip 2021, 7:50

Nie żebym bronił KM, ale w tym przypadku PLK ma różne powalone pomysły przy tworzeniu wspólnego rozkładu jazdy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lip 2021, 9:11

No ja obroty w peronach (np. siedleckich flirtów) kojarzę od dawna. Generalnie biorąc pod uwagę, ile zajmuje zjazd na Grochów/Ochotę i powrót, to pewnie daje realne oszczędności w zaangażowanym taborze jednak.

No i niezależnie od liczby wózków i bagaży, przesiadałbym się na Śródmieściu czy Ochocie, wyjdzie zdecydowanie jednoperonowo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2021, 9:25

Kosztem wygody pasażerów.

O tak, przesiadka z linii radomskiej na sochaczewską czy grodziską na Ochocie to świetny pomysł, zwłaszcza z KML. Podobnie, jak przesiadka z autobusów kończących na Zachodnim czy kolei obwodowej - wystarczy tylko podjechać czymkolwiek jeden przystanek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lip 2021, 9:57

Myślę, że pasażerowie się cieszą też, jeśli więcej pociągów jest obsługiwanych 2*ER75, miast pojedynczej jednostki. Przy czym generalnie uważam, że PLK na takie zabawy na modernizowanej stacji nie powinna pozwalać z definicji, no ale też rozumiem że w trakcie modernizacji różne sytuacje nietypowe faktycznie mogą mieć miejsce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ