Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14534
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 kwie 2007, 14:38

Echo Dnia pisze:Region > Będą nowe przystanki kolejowe?
Na lata 2008-2011 PKP Polskie Linie Kolejowe przewidziały modernizację linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom-Kielce.
Trwają właśnie konsultacje społeczne podczas których zainteresowane strony mogą zgłosić swoje uwagi.
Stowarzyszenie Kocham Radom w piśmie do dyrektora Biura Przygotowania Inwestycji Polskich Linii Kolejowych postuluje między innymi wybudowanie dodatkowych przystanków kolejowych: Radom Żakowice, Radom Południe II wraz z budową parkingu systemu Park&Ride, Radom Dzierzków, Radom Gołębiów; z budową parkingu systemu Park&Ride oraz Radom Wola Gołębiowska.
W swoim piśmie upominają się również o modernizację bocznicy kolejowej do portu lotniczego: "Wobec trwających przygotowań do uruchomienia portu lotniczego na radomskim lotnisku wojskowym powstaje potrzeba jego obsługi komunikacją publiczną. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie istniejącej bocznicy kolejowej. Dzięki udostępnieniu bocznicy dla ruchu pasażerskiego można osiągnąć skomunikowanie stacji Radom z portem lotniczym przy czasie przejazdu około pięciu minut".
Radomianie apelują o parcie swojej inicjatywy u prezydenta miasta oraz posłów Ziemi Radomskiej.
Tak się zastanawiam, czy czasem nie za często by te przystanki były...

[ Dodano: 2007-04-18, 14:46 ]

Kod: Zaznacz cały

0  Radom Południowy 
3  Radom Południe II [Park&Ride] 
5  Radom Żakowice
7  RADOM
8  Radom Dzierzków
10 Radom Gołębiów [Park&Ride]  
12 Radom Wola Gołębiowska 
17 Lesiów

Moja propozycja:

0  Radom Południowy
7  Radom
12 Radom Stara Wola Gołębiowska
17 Lesiów
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 18 kwie 2007, 19:41

dzięki propozycji Stowarzyszenia, kolej można byłoby włączyć do ruchu miejskiego.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8505
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 18 kwie 2007, 19:55

Busmann pisze:

Kod: Zaznacz cały

Moja propozycja:
0  Radom Południowy
7  Radom
12 Radom Stara Wola Gołębiowska
17 Lesiów
:arrow: I po co komu przystanki kolejowe praktycznie w szczerym polu, jeśli nie będzie ich przy największych osiedlach, takich jak Południe lub Gołębiów I?

JaBaal
Posty: 739
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 18 kwie 2007, 20:00

Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja. O ile oferta kolejowa byłaby coś warta, naturlich...
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6083
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 18 kwie 2007, 21:03

Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja. O ile oferta kolejowa byłaby coś warta, naturlich...
Mam takie samo zdanie, ale niestety też za dobrze Radomia nie znam :) Linia kolejowa, jako linia miejska - mmm... ;)

[ Dodano: 2007-04-18, 21:05 ]
MZ pisze:lub Gołębiów
Pisałeś, że będzie stacja Radom - Gołębiów? :>
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6394
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 18 kwie 2007, 22:14

JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe:
Eeee... pamiętajcie, że kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa i nie ma tam tak ekspansywnego rynku mieszkaniowego...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6083
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 18 kwie 2007, 22:18

geograf pisze:pamiętajcie, że kolej to nie metro,
No tak, ale można zrobić takie quasi SKM, oczywiście nie jako oddzielne cuś.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

JaBaal
Posty: 739
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 18 kwie 2007, 23:12

geograf pisze:
JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe:
Eeee... pamiętajcie, że kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa i nie ma tam tak ekspansywnego rynku mieszkaniowego...
Można pokusić sie o zapytanie: czemu kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa? Przecież nie chodzi o to, że metro jest pod ziemią, tylko że łączy miejsca, pomiędzy którymi potrzebują poruszać się ludzie. A Radomiacy też pewnie potrzebują jeździć do centrum (czy dworzec główny w Radomu jest w centrum?) i gdyby powstały stacje w polu (takim gdzie inne przepisy pozwalają na budownictwo mieszkaniowe) z którego KM czy inny radomski SKM dowoziłby ludzi szybko i często to jak podejrzewam pojawiłaby się masa chętnych do budowy mieszkań deweloperów. Czy w Radomiu jest 'wysycenie rynku pustymi mieszkaniami', czy niedobór (jak wszędzie)?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6394
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 18 kwie 2007, 23:50

JaBaal pisze:czemu kolej to nie metro
Chodziło mi o "miastotwórczość" warszawskiego metra, za którym niczym za Graalem podążają inwestorzy... Polska kolej nie ma nie tylko takiego PRu, ale i możliwości przyciągania.

JaBaal
Posty: 739
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 18 kwie 2007, 23:58

Ja rozumiem, ale być może w warunkach Radomia rolę podobną choć w mniejszej skali odegrałyby przystanki KM (PKP PR)? Nie wiem skąd i dokąd jeździłyby pociągi przez te 'przystanki w polu', czy pod Radomiem jest stacja na której pociągi mogłyby kończyć bieg. Ale uważam sytuację za porównywalną, choć oczywiście w innej, niż w Warszawie skali.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6394
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 19 kwie 2007, 0:00

Byłeś kiedykolwiek w Radomiu ? :>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 19 kwie 2007, 0:51

geograf pisze:
JaBaal pisze:czemu kolej to nie metro
Chodziło mi o "miastotwórczość" warszawskiego metra, za którym niczym za Graalem podążają inwestorzy... Polska kolej nie ma nie tylko takiego PRu, ale i możliwości przyciągania.
Tu nie chodzi o PR, tylko o rzeczywiste możliwości poprawy komunikacji. Metro przecież nie ma z tego zysku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8505
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 kwie 2007, 0:59

Piotrek pisze:Pisałeś, że będzie stacja Radom - Gołębiów?
:arrow: Wcześniej to ja jeszcze nic nie pisałem, tylko odpowiedziałem na propozycję Busmanna, który zaproponował Starą Wolę Gołębiowską zamiast osiedla Gołębiów I.
JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja.
W takim miejscu jak Stara Wola Gołębiowska to się nie uda, bo jest to typowo wiejska część miasta, gdzie są przede wszystkim grunty rolne.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14534
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 12:32

MeWa pisze:dzięki propozycji Stowarzyszenia, kolej można byłoby włączyć do ruchu miejskiego.
Przy naszym kochanym MZDiK, to szczerze w to wątpię (nawet nie potrafią zrobić czasówek do kasowników, udzielając wymijającej odpowiedzi, że "dwa autobusy mają kasowniki-dziurkacze"). Np. Gołębiów ma szybkie i częste połączenie z Dw. PKP poprzez linię 9 (co 7-8 min w szczycie). Niewiele osób by się zdecydowało na przejście do pociągu dla oszczędności 2 minut. No i najważniejsze: Radom jest za mały, żeby istniał sens kolei miejskiej
MZ pisze:W takim miejscu jak Stara Wola Gołębiowska to się nie uda, bo jest to typowo wiejska część miasta, gdzie są przede wszystkim grunty rolne.
Ale masz tam peron techniczny, więc koszty byłyby minimalne, a położenie peronu jest takie same jak w Woli Bierwieckiej.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24886
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 12:48

Busmann pisze:No i najważniejsze: Radom jest za mały, żeby istniał sens kolei miejskiej
Dobrze, że w Niemczech o tym nie wiedzą, Rostok dzięki temu ma fajny system S-Bany.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

ODPOWIEDZ