Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:02

Fikander pisze:Dobrze, że w Niemczech o tym nie wiedzą, Rostok dzięki temu ma fajny system S-Bany.
Tam są inne warunki.
A na Radomskie warunki to wyglądałoby tak: pociąg co godzinę, taryfa KM, opóźnienia 20 minut, etc. Nie sądzę, aby pasażerowie gremialnie przesiedli się do pociągów, co by ich dodatkowo kosztowało...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 kwie 2007, 13:06

Busmann pisze:Ale masz tam peron techniczny, więc koszty byłyby minimalne, a położenie peronu jest takie same jak w Woli Bierwieckiej.
:arrow: Zaadaptujesz peron techniczny i co dalej? Ludzie będą szli przez pola do domów? Potrzebna jest tam jakaś infrastruktura. Położenie peronu jest może takie samo jak w Woli Bierwieckiej, ale dla całej Woli Bierwieckiej to jest jedyna możliwość, a dla poszczególnych części Radomia istnieje więcej możliwości.
Busmann pisze:Np. Gołębiów ma szybkie i częste połączenie z Dw. PKP poprzez linię 9 (co 7-8 min w szczycie). Niewiele osób by się zdecydowało na przejście do pociągu dla oszczędności 2 minut.
A Stara Wola Gołębiowska, na której wolisz przystanek kolejowy bardziej niż na osiedlu Gołębiów I, ma połączenie z dworcem PKP linią 18. Na dodatek jedzie ona przez całą ulicę Stara Wola Gołębiowska, a tory przecinają ją na samym końcu. Nie zapominaj, że z osiedla Gołębiów ludzie jeżdżą tylko na dworzec. Jest jeszcze na przykład osiedle Południe.

Zgodzić mogę się tylko z jednym. W Radomiu raczej nigdy nie powstaje kolej miejska, więc nasze dywagacje uznaję jedynie za czysto teoretyczne.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:12

MZ pisze:Nie zapominaj, że z osiedla Gołębiów ludzie jeżdżą tylko na dworzec. Jest jeszcze na przykład osiedle Południe.
Zewsząd jeżdżą. Ale to jeszcze nie znaczy, że wszędzie są potrzebne p.o. Załóżmy taki układ: Radom Południe (tylko gdzie, bo logicznie by było przy przedłużenu Czarnoleskiej albo przed rozjazdem), Radom Główny i Radom Gołębiów. A Stara Wola tylko dla niektórych pociągów (peron jest 30 metrów od przejazdu idąc w kierunku Warszawy, więc wystarczy go wydłużyć). Ale p.o. typu Żakowice i Dzierzków są bez sensu, bo z każdego z tych miejsc do dworca idzie się piechotą góra 10 - 15 minut...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 kwie 2007, 13:15

Busmann pisze:Ale p.o. typu Żakowice i Dzierzków są bez sensu, bo z każdego z tych miejsc do dworca idzie się piechotą góra 10 - 15 minut...
:arrow: Do dworca tak, ale czy nikt nie jedzie dalej? Nie można pojechać z Żakowic na Gołębiów I, albo z Dzierzkowa na Południe? W Warszawie też nie wszyscy jeżdżą tylko z Ursusa do Dworca Centralnego, ale również dalej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:18

MZ pisze:Nie można pojechać z Żakowic na Gołębiów I, albo z Dzierzkowa na Południe?
Można, ale od tego są autobusy... Nie ma sensu robić p.o. co 2 km, a poza tym pociąg jest średnio co godzinę (inna taryfa, etc), a zbyt częste przystanki znacznie zmniejszają przepustowość szlaku na krótkim odcinku, zwłaszcza, jeśli on jest jednotorowy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 13:26

Busmann pisze:Nie ma sensu robić p.o. co 2 km
Berlin S-Bahn:

Streckenlänge 331 km
Stationen 165

Policz sobie teraz średnią odległość między przystankami, przy uwzględnieniu faktu, że berliński S-Bahn wybiega daleko poza miasto i przystanki na peryferiach są naprawdę rzadko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:29

Fikander pisze:Policz sobie teraz średnią odległość między przystankami, przy uwzględnieniu faktu, że berliński S-Bahn wybiega daleko poza miasto i przystanki na peryferiach są naprawdę rzadko.
Tyle, że to S-Bahn, a nie Koleje Mazowieckie i np. pociąg relacji Skarżysko - Warszawa, a w omawianym przypadku takiego czegoś można się spodziewać...

[ Dodano: 2007-04-19, 13:31 ]
Niektóre stacje S-Bahn są co 1 km... Średnio co 1,5... Ale co tu porównywać... No i obowiązują bilety VBB, S-Bahn współtworzy kom. miejską w kilkumilionowej metropolii, jaką jest Berlin. W porównaniu Radom: ~223.000 mieszkańców.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 13:32

no tak, najlepiej udowadniać, że pomysł jest do niczego, bo na pewno realizacja będzie do niczego.

Janek jest brzydki, bo zakładam, że Janek jest brzydki.

Litości. ](*,) ](*,) ](*,)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:38

Fikander pisze:no tak, najlepiej udowadniać, że pomysł jest do niczego, bo na pewno realizacja będzie do niczego.
Najpewniej realizacji wogóle nie będzie...
:arrow: Poprostu próbuję udowodnić, że w 230.000 mieście p.o. z rozmieszczeniem pod SKM, częstotliwości ~60 minut, braku zintegrowanej taryfy i nieprzyzwyczajeniu ludzi do takich form transportu mija się z celem i poprostu szkoda pieniędzy.
Dla porównania nawet nie ma planów zwiększenia planu brygadowego MZDiK, a każda próba zwiększenia częstotliwości czy uruchomienia nowej linii kończy się na stwierdzeniu: "nie istnieje taka potrzeba"...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 13:45

Busmann pisze:, częstotliwości ~60 minut, braku zintegrowanej taryfy
I to jest właśnie twoje bzdurne założenie kiepskiej realizacji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 13:51

Fikander pisze:I to jest właśnie twoje bzdurne założenie kiepskiej realizacji.
Jedno z głównych. Najlepiej jak wymienię wszystkie:
1. Spore koszty realizacji;
2. Spowolnienie rozkładu;
3. Brak integracji taryfowej;
4. Niska częstotliwość;
5. Realny zysk czasowy <10 minut;
6. Prognozowany niski popyt na odcinku miejskim.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 13:56

dobra, EOT, widzę, że jesteś tak zaślepiony, że nie możesz nawet przyjąć opcji, w której być może będzie to wyglądało inaczej niż fatalnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2007, 14:00

Fikander pisze:widzę, że jesteś tak zaślepiony, że nie możesz nawet przyjąć opcji, w której być może będzie to wyglądało inaczej niż fatalnie.
Nie, poprostu wiem, jak w naszych warunkach byłoby to zrealizowane. Poprostu jestem zdania, że (nawet przy najlepszym wykonaniu) SKM jest domeną miast >500.000 i aglomeracji, które mają dobrą i gęstą sieć połączeń kolejowych. Z Polski np. Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Kraków, GOP, Poznań, ewent. Łódź, Szczecin.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 kwie 2007, 18:06

Busmann pisze:
Fikander pisze:I to jest właśnie twoje bzdurne założenie kiepskiej realizacji.
Jedno z głównych. Najlepiej jak wymienię wszystkie:
1. Spore koszty realizacji;
2. Spowolnienie rozkładu;
3. Brak integracji taryfowej;
4. Niska częstotliwość;
5. Realny zysk czasowy <10 minut;
6. Prognozowany niski popyt na odcinku miejskim.
Punkt 2 może ulec zmianie poprzez modernizację szlaku, co wpływ ma na punkt 5. Punkt 3 i 4 nie jest stanem, którego zmienić nie można!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 19:11

punkt pierwszy jest subiektywną oceną, a szósty nie jest poparty żadnymi danymi
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ