Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 kwie 2007, 20:24

A jakieś argumenty na "tak" przedstawicie, czy tylko będziecie jechali po Busmannie? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2007, 20:30

To znaczy? Mam udowodnić, że da się jeździć częściej niż co godzinę, czy też że przystanki przy wielkich osiedlach są przydatniejsze od przystanków w szczerym polu? :-s
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 kwie 2007, 20:55

Nie, że są one potrzebne. Może trzeba nie tyle rozmnożyć przystanki, co raczej je przenieść? Just asking...

PS Mi jakoś obiekcje Busmanna wydają się dość uzasadnione. Nie zauważyłem wyjątkowo wzmożonego ruchu budowlanego np. koło Gołąbek, a WKD jak jeździła przed wojną przez pola, tak jeździ nadal...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 kwie 2007, 15:10

Fikander pisze:szósty nie jest poparty żadnymi danymi
Już popieram danymi co do każdego p.o.:
(+) Radom-Południe: sąsiedztwo dużego osiedla mieszkaniowego daje szanse na jako-takie powodzenie. powiedzmy, że tutaj jest uzasadnienie co do budowy, zwłaszcza, ze z Os. Południe sporo osób dojeżdża do pracy w Warszawie i nie ma co myśleć o dojściu piechotą do dworca.
(-) Radom-Żakowice: sąsiedztwo zajezdni autobusowej i osiedla domków jednorodzinnych. Ponadto bliskie sąsiedztwo p.p.o. Radom-Południe wyklucza dostateczne wykorzystanie.
(-) Radom-Dzierzków: sąsiedztwo stacji towarowej, wiaduktu i osiedla mieszkaniowego. Ze względu na bliskość dworca głównego (kilka minut piechotą) nie ma sensu budowy.
(+) Radom-Gołębiów: sąsiedztwo dużego osiedla mieszkaniowego. Są pewne szanse na spore wykorzystanie, jeśli p.o. zostałby umiejscowiony w głębi osiedla, a nie przy wiadukcie w ulicy Kozienickiej.
(+) Radom-Stara Wola Gołębiowska: sąsiedztwo dawnej wsi ulicznej i posterunku szlakowego. Istnieje także krótki peron techniczny. Ze względu na niskie koszty przebudowy oraz niezbyt dobry dojazd można z powodzeniem peron techniczny przedłużyć, co umożliwi uruchomienie tam p.o.
MeWa pisze:Punkt 3 i 4 nie jest stanem, którego zmienić nie można!
Rzecz względna. Nie ma popytu, to po co robić nadpodaż? Polityka MZDiK też pozostawia sporo do życzenia...
Fikander pisze:Są rzeczy na niebie i ziemi, o których licealistom się nie śniło. Ale ty Wiesz. Supcio.
Nie mówię, że wiem wszystko, ale wystarczy sprawdzić, jak są przygotowywane i prowadzone inwestycje w naszym kraju, żeby niczego dobrego się po tym nie spodziewać.
Bastian pisze:A jakieś argumenty na "tak" przedstawicie
Prosiłbym o to. Ja ze swojej strony przedstawiłem swoje argumenty, a nawet je rozwinąłem, a żeby była dyskusja, to obydwie strony powinny przedstawić argumenty, a nie zbijać je przykładami z za granicy, gdzie system komunikacji działa w oparciu o nieco inne założenia.
Fikander pisze:nie możesz nawet przyjąć opcji, w której być może będzie to wyglądało inaczej
Patrz, a ja się nie zgadzam z 40% projektu...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 kwie 2007, 15:52

Rzecz względna. Nie ma popytu, to po co robić nadpodaż? Polityka MZDiK też pozostawia sporo do życzenia...
ojj, to działa w dwie strony - znasz pojęcia "wygaszanie popytu" itp.? Wielokrotnie zwiększenie częstotliwości owocuje zwiększeniem zapełnienia tych kursów, a zmniejszenie zmniejszeniem zapełnienia. Trudno, żeby ludzie korzystali z czegoś, co nie oferuje dobrych warunków.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 kwie 2007, 15:58

MeWa pisze:to działa w dwie strony - znasz pojęcia "wygaszanie popytu" itp.?
Chociażby po działaniach PKP na niektórych liniach ;>
MeWa pisze:Wielokrotnie zwiększenie częstotliwości owocuje zwiększeniem zapełnienia tych kursów, a zmniejszenie zmniejszeniem zapełnienia.
Zwiększyć można, ale nie wolno przesadzać, bo znaczne zwiększenie częstotliwości wymaga zwiększonej liczby jednostek, to znowu wymaga ich zakupu, a ich zakup wymaga podniesienie cen biletów. Najkorzystniej znaleźć "złoty środek"...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 kwie 2007, 19:42

Busmann pisze:Radom-Gołębiów: sąsiedztwo dużego osiedla mieszkaniowego. Są pewne szanse na spore wykorzystanie, jeśli p.o. zostałby umiejscowiony w głębi osiedla, a nie przy wiadukcie w ulicy Kozienickiej.
:arrow: W głębi osiedla? Tory mają biec między blokami? Od skraju osiedla do torów jest obecnie około 100 metrów. Nie uważam, żeby to było daleko.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 kwie 2007, 9:05

MZ pisze:W głębi osiedla? Tory mają biec między blokami? Od skraju osiedla do torów jest obecnie około 100 metrów. Nie uważam, żeby to było daleko.
Nie o to chodzi... Miałem na myśli nie lokalizację przy wiadukcie, ale dalej, w okolicy Powstańców Śląskich, czyli tam, gdzie tory wychodzą z zagłębienia...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 kwie 2007, 0:41

Busmann pisze:Nie o to chodzi... Miałem na myśli nie lokalizację przy wiadukcie, ale dalej, w okolicy Powstańców Śląskich, czyli tam, gdzie tory wychodzą z zagłębienia...
:arrow: To akurat wydaje się logiczne ze względu na ukształtowanie terenu, więc ja też o niczym innym nie mówię, tylko właśnie o tym miejscu.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 maja 2007, 17:07

Rynek Kolejowy pisze:PKP PLK: Spotkanie w Radomiu

Miała być konferencja prasowa i wieści o remoncie linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom - Kielce, ale z dziennikarzami nikt się nie spotkał i nic im nie przekazał.

Czwartkowe robocze spotkanie przedstawicieli Polskich Linii Kolejowych z władzami miasta w sprawie modernizacji linii odbyło się w magistracie. Władze Radomia chcą, aby przy okazji modernizacji trasy powstało kilka nowych przystanków kolejowych w mieście, na północy i na południu.

Kolejarze zapewnili, że są otwarci na propozycje i na pewno będą brali pod uwagę sugestie miasta, a także stowarzyszenia Kocham Radom, które uczestniczyło w konsultacjach społecznych prowadzonych przez PLK.

Kolejne spotkania mają się odbyć w najbliższych tygodniach. Wtedy zapadną ustalenia, czy i gdzie przystanki powstaną, a także kto pokryje koszt ich budowy.

Jak już pisaliśmy, trasa Warszawa - Radom po modernizacji będzie przystosowana do prędkości 160 km na godzinę. Od Radomia do Kielc będziemy jeździć z prędkością 100-120 km na godzinę. - Na tym odcinku konieczna będzie korekta geometrii łuków - mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzeczniczka lubelskiego oddziału PLK. Dodaje, że prace będą prowadzone tak, aby infrastruktura kolejowa nie wykraczała poza teren PKP. Między Warką a Radomiem powstanie drugi tor oraz nowy most na Pilicy.

Modernizacja podzielona została na cztery etapy, pierwszy od stacji Warszawa Okęcie do Czachówka (27 km), kolejny od Czachówka do Radomia (65 km). Później ekipy remontowe przeniosą się na południe od Radomia i zajmą się odcinkiem Radom - Łączna (64 km). Na koniec zostawiono prace na trasie Łączna - Kielce (20 km).

Studium wykonalności tej inwestycji ma być gotowe w lipcu br. W sierpniu prawdopodobnie zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej.

- Prace przy modernizacji rozpoczną się na przełomie 2008/09 r. Bardziej realny jest jednak termin 2009 r. - twierdzi Kwiatkowska. Jak informuje rzeczniczka, koszt całej inwestycji to 3,5 mld zł. Częściowo zostanie ona sfinansowana z funduszy unijnych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 maja 2007, 9:15

Ciekawy jestem, czy przy okazji modernizacji zrobią wysokie perony... No i kiedy zakończy się drugi etap.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 maja 2007, 1:05

:arrow: To dopiero będzie paraliż. Chyba więcej osób przerzuci się na busy lub PKS-y:
GW pisze:Zamkną tory kolejowe z Zachodniej do Okęcia?

Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2007-05-21 21:22

Pociągi często się spóźniają, na dodatek są strasznie zatłoczone - pasażerowie Kolei Mazowieckich mają spore problemy z dojazdami do stolicy. Prawdziwą gehennę mogą jednak przejść podczas wakacji.

Mnóstwo skarg dociera do "Gazety" zwłaszcza od podróżnych, którzy dojeżdżają do Warszawy od strony Piaseczna. Wczoraj sprawdziliśmy, jak to wygląda. Pociąg, który miał przyjechać z Radomia, w Piasecznie zamiast o godz. 7.44 pojawił się z półgodzinnym poślizgiem. W środku panował spory ścisk. Ciasno było nawet w przejściach. - Znowu spóźnię się do pracy. To zaczyna być już bardzo denerwujące - mówiła nam Zofia Kaliska z Piaseczna. Paweł Jordan z Zalesia dodaje, że jeszcze większy ścisk panuje w następnym pociągu, który odjeżdża po godz. 8. - Nie dość, że jeżdżą rzadko - w szczycie zaledwie co 50 minut albo co godzinę - to jeszcze są strasznie zatłoczone i spóźniają się. Puszczają nawet pojedyncze składy.

Przedstawiciele Kolei Mazowieckich twierdzą, że nie da się poprawić częstotliwości kursowania, bo brakuje taboru. - Postaramy się jednak wydłużyć pociągi. W godzinach szczytu nie będą już jeździć pojedyncze składy, jak ten z Zalesia o 8.21 - zapowiada Grzegorz Kuciński z zarządu Kolei Mazowieckich. Dodaje też, że na dodatkowych stacjach w okolicach Warszawy zaczną zatrzymywać się pociągi przyspieszone. Być może do Piaseczna dałoby się puścić dwa zmodernizowane składy, które tydzień temu w błysku fleszy prezentował marszałek Mazowsza Adam Struzik. Pociągi wciąż jednak stoją w hangarach, bo Urząd Transportu Kolejowego nie wydał odpowiednich pozwoleń dopuszczających składy do ruchu.

Przedstawiciele Kolei Mazowieckich twierdzą zaś, że nie są winni opóźnieniom pociągów. Uważają, że odpowiada za nie inna kolejowa spółka PKP PLK, która remontuje tory. Jak się dowiedzieliśmy, rzeczywiście trwają roboty koło Radomia, ale z założenia mają być prowadzone poza godzinami szczytu. - Do spóźnienia porannego pociągu doszło z dwóch powodów - najpierw musiał on przepuścić skład pospieszny, a potem były problemy ze zwrotnicą - mówi Małgorzata Kwiatkowska z lubelskiego oddziału PKP PLK. Okazuje się, że między Radomiem i Warką jest tylko jeden tor, i to w dodatku zniszczony. Gdy spóźnia się jeden pociąg, od razu opóźnione są także następne.

Modernizacja linii do Radomia jest w planach od lat. Na razie mają być tylko remontowane tory w samej Warszawie od Dworca Zachodniego do stacji Okęcie. W kolejnym etapie ma powstać łącznik na lotnisko. Roboty mają zacząć się w lipcu. Wygląda na to, że będą wiązać się z gigantycznymi utrudnieniami w ruchu. PLK zamierza całkowicie wstrzymać w wakacje ruch kolejowy z Dworca Zachodniego do Okęcia. Pociągi dalekobieżne, np. do Zakopanego, Krakowa i Kielc, jeździłyby znacznie dłuższą trasą przez Otwock, Pilawę i Czachówek. Pociągi podmiejskie jadące od strony Radomia kończyłyby zaś trasę na stacji Okęcie lub Służewiec. Dalej do centrum trzeba by jechać zastępczymi autobusami. Którędy? Jeszcze nie wiadomo. Pewne jest, że podróż do Śródmieścia wydłużyłaby się o kilkadziesiąt minut. - To wstępna propozycja organizacji ruchu w czasie prac. Utrudnienia byłyby duże, ale trwałyby znacznie krócej niż w wariancie, w którym najpierw remontowałoby się jeden tor, a potem drugi - mówi Ryszard Bandosz z mazowieckiego oddziału PKP PLK.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 maja 2007, 8:02

Czyżby znów była linia "Koleje Mazowieckie - Zastępcza Komunikacja Autobusowa" w wykonaniu MZA na trasie PKP OKĘCIE - DW. ZACHODNI?....

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 maja 2007, 9:36

Tylko tym razem pewnie będzie "troszkę" więcej pasażerów :D
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2007, 15:50

Piotrek pisze:Tylko tym razem pewnie będzie "troszkę" więcej pasażerów
Wątpię. Znając koniukturę na tej trasie śmiem twierdzić, że busy będą wypchane po brzegi, a pociągami będą jeździli tylko ci, co muszą...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ