Strona 1 z 14

: 18 kwie 2007, 14:38
autor: Wolfchen
Echo Dnia pisze:Region > Będą nowe przystanki kolejowe?
Na lata 2008-2011 PKP Polskie Linie Kolejowe przewidziały modernizację linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom-Kielce.
Trwają właśnie konsultacje społeczne podczas których zainteresowane strony mogą zgłosić swoje uwagi.
Stowarzyszenie Kocham Radom w piśmie do dyrektora Biura Przygotowania Inwestycji Polskich Linii Kolejowych postuluje między innymi wybudowanie dodatkowych przystanków kolejowych: Radom Żakowice, Radom Południe II wraz z budową parkingu systemu Park&Ride, Radom Dzierzków, Radom Gołębiów; z budową parkingu systemu Park&Ride oraz Radom Wola Gołębiowska.
W swoim piśmie upominają się również o modernizację bocznicy kolejowej do portu lotniczego: "Wobec trwających przygotowań do uruchomienia portu lotniczego na radomskim lotnisku wojskowym powstaje potrzeba jego obsługi komunikacją publiczną. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie istniejącej bocznicy kolejowej. Dzięki udostępnieniu bocznicy dla ruchu pasażerskiego można osiągnąć skomunikowanie stacji Radom z portem lotniczym przy czasie przejazdu około pięciu minut".
Radomianie apelują o parcie swojej inicjatywy u prezydenta miasta oraz posłów Ziemi Radomskiej.
Tak się zastanawiam, czy czasem nie za często by te przystanki były...

[ Dodano: 2007-04-18, 14:46 ]

Kod: Zaznacz cały

0  Radom Południowy 
3  Radom Południe II [Park&Ride] 
5  Radom Żakowice
7  RADOM
8  Radom Dzierzków
10 Radom Gołębiów [Park&Ride]  
12 Radom Wola Gołębiowska 
17 Lesiów

Moja propozycja:

0  Radom Południowy
7  Radom
12 Radom Stara Wola Gołębiowska
17 Lesiów

: 18 kwie 2007, 19:41
autor: MeWa
dzięki propozycji Stowarzyszenia, kolej można byłoby włączyć do ruchu miejskiego.

: 18 kwie 2007, 19:55
autor: MZ
Busmann pisze:

Kod: Zaznacz cały

Moja propozycja:
0  Radom Południowy
7  Radom
12 Radom Stara Wola Gołębiowska
17 Lesiów
:arrow: I po co komu przystanki kolejowe praktycznie w szczerym polu, jeśli nie będzie ich przy największych osiedlach, takich jak Południe lub Gołębiów I?

: 18 kwie 2007, 20:00
autor: JaBaal
Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja. O ile oferta kolejowa byłaby coś warta, naturlich...

: 18 kwie 2007, 21:03
autor: Piotrek
Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja. O ile oferta kolejowa byłaby coś warta, naturlich...
Mam takie samo zdanie, ale niestety też za dobrze Radomia nie znam :) Linia kolejowa, jako linia miejska - mmm... ;)

[ Dodano: 2007-04-18, 21:05 ]
MZ pisze:lub Gołębiów
Pisałeś, że będzie stacja Radom - Gołębiów? :>

: 18 kwie 2007, 22:14
autor: person
JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe:
Eeee... pamiętajcie, że kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa i nie ma tam tak ekspansywnego rynku mieszkaniowego...

: 18 kwie 2007, 22:18
autor: Piotrek
geograf pisze:pamiętajcie, że kolej to nie metro,
No tak, ale można zrobić takie quasi SKM, oczywiście nie jako oddzielne cuś.

: 18 kwie 2007, 23:12
autor: JaBaal
geograf pisze:
JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe:
Eeee... pamiętajcie, że kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa i nie ma tam tak ekspansywnego rynku mieszkaniowego...
Można pokusić sie o zapytanie: czemu kolej to nie metro, a Radom to nie Warszawa? Przecież nie chodzi o to, że metro jest pod ziemią, tylko że łączy miejsca, pomiędzy którymi potrzebują poruszać się ludzie. A Radomiacy też pewnie potrzebują jeździć do centrum (czy dworzec główny w Radomu jest w centrum?) i gdyby powstały stacje w polu (takim gdzie inne przepisy pozwalają na budownictwo mieszkaniowe) z którego KM czy inny radomski SKM dowoziłby ludzi szybko i często to jak podejrzewam pojawiłaby się masa chętnych do budowy mieszkań deweloperów. Czy w Radomiu jest 'wysycenie rynku pustymi mieszkaniami', czy niedobór (jak wszędzie)?

: 18 kwie 2007, 23:50
autor: person
JaBaal pisze:czemu kolej to nie metro
Chodziło mi o "miastotwórczość" warszawskiego metra, za którym niczym za Graalem podążają inwestorzy... Polska kolej nie ma nie tylko takiego PRu, ale i możliwości przyciągania.

: 18 kwie 2007, 23:58
autor: JaBaal
Ja rozumiem, ale być może w warunkach Radomia rolę podobną choć w mniejszej skali odegrałyby przystanki KM (PKP PR)? Nie wiem skąd i dokąd jeździłyby pociągi przez te 'przystanki w polu', czy pod Radomiem jest stacja na której pociągi mogłyby kończyć bieg. Ale uważam sytuację za porównywalną, choć oczywiście w innej, niż w Warszawie skali.

: 19 kwie 2007, 0:00
autor: person
Byłeś kiedykolwiek w Radomiu ? :>

: 19 kwie 2007, 0:51
autor: MeWa
geograf pisze:
JaBaal pisze:czemu kolej to nie metro
Chodziło mi o "miastotwórczość" warszawskiego metra, za którym niczym za Graalem podążają inwestorzy... Polska kolej nie ma nie tylko takiego PRu, ale i możliwości przyciągania.
Tu nie chodzi o PR, tylko o rzeczywiste możliwości poprawy komunikacji. Metro przecież nie ma z tego zysku.

: 19 kwie 2007, 0:59
autor: MZ
Piotrek pisze:Pisałeś, że będzie stacja Radom - Gołębiów?
:arrow: Wcześniej to ja jeszcze nic nie pisałem, tylko odpowiedziałem na propozycję Busmanna, który zaproponował Starą Wolę Gołębiowską zamiast osiedla Gołębiów I.
JaBaal pisze:Nie znam Radomia, więc teoretycznie napiszę, że przystanki w szczerym polu mogłyby 'zassać' budownictwo mieszkaniowe: atrakcyjna lokalizacja.
W takim miejscu jak Stara Wola Gołębiowska to się nie uda, bo jest to typowo wiejska część miasta, gdzie są przede wszystkim grunty rolne.

: 19 kwie 2007, 12:32
autor: Wolfchen
MeWa pisze:dzięki propozycji Stowarzyszenia, kolej można byłoby włączyć do ruchu miejskiego.
Przy naszym kochanym MZDiK, to szczerze w to wątpię (nawet nie potrafią zrobić czasówek do kasowników, udzielając wymijającej odpowiedzi, że "dwa autobusy mają kasowniki-dziurkacze"). Np. Gołębiów ma szybkie i częste połączenie z Dw. PKP poprzez linię 9 (co 7-8 min w szczycie). Niewiele osób by się zdecydowało na przejście do pociągu dla oszczędności 2 minut. No i najważniejsze: Radom jest za mały, żeby istniał sens kolei miejskiej
MZ pisze:W takim miejscu jak Stara Wola Gołębiowska to się nie uda, bo jest to typowo wiejska część miasta, gdzie są przede wszystkim grunty rolne.
Ale masz tam peron techniczny, więc koszty byłyby minimalne, a położenie peronu jest takie same jak w Woli Bierwieckiej.

: 19 kwie 2007, 12:48
autor: fik
Busmann pisze:No i najważniejsze: Radom jest za mały, żeby istniał sens kolei miejskiej
Dobrze, że w Niemczech o tym nie wiedzą, Rostok dzięki temu ma fajny system S-Bany.