Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 lut 2011, 23:54

Obrazek

Po remoncie jeden tor

Oddala się szansa na skrócenie czasu podróży z Warszawy do Kielc i Krakowa. Ministerstwo Infrastruktury zamierza ograniczyć o jedną trzecią środki przeznaczone na modernizację linii od Okęcia przez Radom do Kielc.


Tory te są w tak złym stanie, że pociągi zamiast jeździć tamtędy z prędkością 100 – 120 km/godz., od kilku lat wloką się 60 km/godz. Do tego pomiędzy Warką a Radomiem jest tylko jeden tor, więc na tym odcinku pociągi mogą się mijać wyłącznie na stacjach. Dodatkowo wydłuża się czas podróży. – To, co się dzieje teraz na tej trasie, to jakiś skandal. W XXI wieku pociąg z Warszawy do Kielc jeździ 3,5 godziny. A to jedynie 200 km – irytuje się pan Robert.

Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r., ale z budowy drugiego toru do Radomia kolejarze najprawdopodobniej zrezygnują. Jak przyznał Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe mają duże problemy z decyzjami środowiskowymi, ponieważ pomiędzy Warką a Radomiem linia przechodzi przez rzeki i obszary lęgowe ptaków. 8 lutego PKP PLK podpisały z firmą Mott MacDonald umowę na dostarczenie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Projekt warty 16,4 mln zł ma być gotowy za 18 miesięcy.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... n-tor.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2011, 13:22

Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r., ale z budowy drugiego toru do Radomia kolejarze najprawdopodobniej zrezygnują.
](*,)

A niech ich za przeproszeniem coś trafi.

:arrow: Mam nadzieję, że transport drogowy będzie się nadal prężnie rozwijał na tej trasie, bo jak widać, kolej nadal tkwi w XIX wieku... =;
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 maja 2011, 1:38

Obrazek
(...)
Pojawiło się za to zielone światło dla modernizacji linii do Radomia. – Odcinek pomiędzy Służewcem a Radomiem musimy skończyć do 2014 roku – zapowiada Szafrański.

Wykonawca prac ma zostać wybrany w przyszłym roku i wtedy poznamy harmonogram wyłączeń. Ale już wiadomo, że utrudnienia będą gigantyczne. Od Radomia do Warki trzeba położyć drugi tor, a od Warki do Służewca kompletnie zmodernizować dwa istniejące. PLK rozważają pomysł, by tory od Warki do Warszawy zamknąć w ogóle. Wtedy pasażerowie pociągów podmiejskich dojeżdżający do Warszawy przesiedliby się do zastępczej komunikacji autobusowej, a pociągi pospieszne z Krakowa czy Kielc kierowano by na trasy objazdowe.

Po zakończeniu prac pociągi z Radomia do Warszawy będą mogły jeździć 160 km/godz., a czas podróży skróci się z dwóch godzin do jednej.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/600 ... torow.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 maja 2011, 13:24

MeWa pisze:Obrazek
(...)
Pojawiło się za to zielone światło dla modernizacji linii do Radomia. – Odcinek pomiędzy Służewcem a Radomiem musimy skończyć do 2014 roku – zapowiada Szafrański.

Wykonawca prac ma zostać wybrany w przyszłym roku i wtedy poznamy harmonogram wyłączeń. Ale już wiadomo, że utrudnienia będą gigantyczne. Od Radomia do Warki trzeba położyć drugi tor, a od Warki do Służewca kompletnie zmodernizować dwa istniejące. PLK rozważają pomysł, by tory od Warki do Warszawy zamknąć w ogóle. Wtedy pasażerowie pociągów podmiejskich dojeżdżający do Warszawy przesiedliby się do zastępczej komunikacji autobusowej, a pociągi pospieszne z Krakowa czy Kielc kierowano by na trasy objazdowe.

Po zakończeniu prac pociągi z Radomia do Warszawy będą mogły jeździć 160 km/godz., a czas podróży skróci się z dwóch godzin do jednej.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/600 ... torow.html
To wtedy jak zamkną to już mogą nie otwierać. Autobusowa komunikacja prywatna będzie miała takie powodzenie, że ojej...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8303
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 maja 2011, 13:26

Tja, bo niby busy nie będą miały się dobrze, gdy remont będzie prowadzony przy otwartym szlaku, a pociągi będą nie tylko jechały dłużej, to jeszcze będą opóźnione?
Lepiej aby zamknęli i zrobili linię raz, a porządnie. Jeśli później wlaki będą jechać tę godzinę do Wawy, to busy będą niekonkurencyjne.
(Z drugiej strony z polską skłonnością do opóźnień, grozi to wieloletnim odcięciem Radomia od pociągów :/)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2011, 10:45

person pisze:Tja, bo niby busy nie będą miały się dobrze, gdy remont będzie prowadzony przy otwartym szlaku, a pociągi będą nie tylko jechały dłużej, to jeszcze będą opóźnione?
Na odcinku Radom - Warka bez całkowitego zamknięcia się nie obejdzie - znaczne korekty łuków, szczególnie w okolicy mostu na Radomce i Bartodziejów (nasyp do zrobienia od zera).
person pisze:Lepiej aby zamknęli i zrobili linię raz, a porządnie
Jestem tego samego zdania.
person pisze:Jeśli później wlaki będą jechać tę godzinę do Wawy, to busy będą niekonkurencyjne.
Wysoce wątpliwe, nawet zakłądając jazdę z pełną szlakową, bez postojów - od samego Piaseczna do DWZ co najmniej 20 minut potrzeba (tam są tylko dwa tory, w dodatku będą dosyć zatłoczone).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 lut 2012, 11:23

Coś się rusza w temacie :)
Rynek Kolejowy pisze:Kto będzie nadzorował modernizację linii Warszawa – Radom?

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zarządzanie i pełnienie nadzoru nad modernizacją linii nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Szacunkowa wartość zamówienia z zamówieniami uzupełniającymi wynosi 42,9 mln zł.

Głównym zadaniem wykonawcy, będzie nadzór w imieniu PKP Polskich Linii Kolejowych nad realizacją inwestycji związanej z projektem pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom” na linii kolejowej nr 8 od km 11.800 do km 104.250 oraz POIiŚ pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom – Prace Przygotowawcze”.

Usługa obejmuje nadzór, administrowanie i koordynację realizacji umów (w tym umów na roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne), jakie będą podpisane z wykonawcami robót i polega na: pełnieniu funkcji inżyniera zgodnie z warunkami kontraktów, wykonywaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami, koordynacji realizacji umów zawartych na wykonanie prac modernizacyjnych całego odcinka objętego projektem, stanowiącego obszar LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom, współpracy z dyrektorem projektu, kierownikami kontraktów i inwestorami, a także przygotowaniu rozliczenia inwestycji.

Do przetargu mogą stanąć wykonawcy, którzy posiadają w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych średni roczny przychód netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż 5,7 mln zł oraz posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 mln zł. Ponadto, muszą wykazać wykonanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednej usługi o wartości nie mniejszej niż 10 mln zł polegającej na prowadzeniu nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie modernizacji lub budowy linii kolejowej, przy czym usługa ta musi dotyczyć robót budowlanych, których łączna wartość zakończonych lub odebranych świadectwem przejęcia robót wynosi co najmniej 150 mln zł.

Okres realizacji zamówienia wynosi 67 miesięcy. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 500 tys. zł. Oferty można składać do dnia 15 marca 2012 r.
http://www.rynek-kolejowy.pl/30602/Kto_ ... _Radom.htm

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lut 2012, 11:29

67 miesięcy? Ponad pięć lat chcą robić niecałe 100 km trasy? W takim tempie, to i 2020 rok jest bardzo optymistyczny...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 lut 2012, 11:34

Wolfchen pisze:67 miesięcy? Ponad pięć lat chcą robić niecałe 100 km trasy? W takim tempie, to i 2020 rok jest bardzo optymistyczny...
Z tym, że to nadzór inwestycji. Są następujące etapy:
SIWZ pisze:3.1. Data rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy – dzień podpisania Umowy;
3.2. Nadzór w okresie opiniowania dokumentacji projektowej i przygotowania dokumentów przetargowych na wybór wykonawców robót dla LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom (dotyczy umów IV i V) oraz w okresie realizacji robót budowlanych w systemie „projektuj i buduj” oraz na zasadach umów przyłączeniowych wynosi 29 miesięcy;
3.3. Nadzór w okresie gwarancji (okresie zgłaszania wad) dla robót budowlanych – 36 miesięcy od zakończenia nadzoru w okresie realizacji robót budowlanych;
3.4. Końcowe rozliczenie nadzorowanych umów oraz umowy własnej – 2 miesiące od zakończenia nadzoru w okresie gwarancji (okresie zgłaszania wad) dla robót budowlanych.

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 18 kwie 2012, 17:40

przewoz pisze:Ale w zapowiedzi powinno być do Radomia. Znowu zmyłka. Pociągi jadące objazdem do Radomia zapowiadają "przez Stojadła, Dęblin"... Porażka.
Swoją drogą - nie byłoby rozsądniej żeby przyspieszone jechały przez Górę Kalwarię, Pilawę, Dęblin? Różnica pewnie najwyżej kwadrans (z Centralnego), a do Piaseczna i Zalesia Górnego można by ludzi bez zmian wozić. Przynajmniej jeden z dwóch popołudniowych do Radomia powinien tak jeździć IMO.
Druga sprawa, że znalazłoby się bardziej przydatne przystanki na trasie niż czterotysięczna Pilawa i lubelski Dęblin...
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 18 kwie 2012, 20:21

Różnica większa jak 15 minut. Do samego Piaseczna jazda to co najmniej 1h, przejazd odcinka Piaseczno - Pilawa prez Górę to 45 minut (od Góry do Pilawy Vmax=40km/h BZSZ) daje to już 1:45 plus 1h 10 min z Pilawy do Radomia daje 2h 50 min zamiast obecnych 2h.

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 18 kwie 2012, 22:55

Przyspieszony z Centralnego do Czachówka Południowego 42minuty jedzie, ale jak dalej 40, to kicha.
BZSZ? Bez Znajomości SZlaku? A ten Mińsk-Pilawa to niby znają? Chyba tylko ci z ostatniego pociągu sądząc z czasów przejazdu (reszta ma 2:17-2:24 do Radomia). No nic, jak się nie opłaca to nie, ale nie sam Radom tymi przyspieszonymi jeździ.
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 kwie 2012, 8:38

paszym pisze:BZSZ? Bez Znajomości SZlaku? A ten Mińsk-Pilawa to niby znają?
Poznali. Jakby poznali Góra - Pilawa, co by nie stanowiło problemu, to prędkość i tak niewiele wyższa niż bez znajomości.
Tak, czy inaczej dłużej. Ale coś czuję, że jak będą zamknięcia modernizacyjne od Warki do Radomia, to spółki będą ćwiczyć równe objazdy...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 kwie 2012, 15:47

fidzio pisze:Różnica większa jak 15 minut. Do samego Piaseczna jazda to co najmniej 1h, przejazd odcinka Piaseczno - Pilawa prez Górę to 45 minut (od Góry do Pilawy Vmax=40km/h BZSZ)
Z zapoznaniem szlaku V=50km/h. Doprawdy zarąbiście szybciej
fidzio pisze:daje to już 1:45 plus 1h 10 min z Pilawy do Radomia daje 2h 50 min zamiast obecnych 2h.
Który pociąg jedzie obecnie przez Stojadła do Radomia 2h? Zdradź mi ta słodką tajemnicę
Ja w rozkładach widzę 2,3h
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 kwie 2012, 20:38

Może 2 godziny, to nie. Ale ten cały 12267 ma czas rzekłbym rewelacyjny, jak na ten objazd. 1:55 ze Wschodniej, 2h05 z Centryka. Jakby tak każdy jeździł.. A on chyba ma jeszcze lekki luz do Pilawy na doganianie SKMki i jakiegoś Mińska :) Ale wystarczy jedna konieczność krzyżowania w Grzebowilku, Sufczynie, albo brak odbiegu... i już wszystko się sypie, dlatego cała reszta jedzie dłużej.

ODPOWIEDZ