Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 02 wrz 2010, 13:00

Obrazek

Drugi tor do Warszawy za pięć lat. Według planu

Przetargi na wykonanie projektu modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy Okęcia do Radomia rozstrzygnięte. Inwestor: Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem


PKP PLK zapewnia, że groźby opóźnienia inwestycji nie ma, mimo że na razie jeszcze umowa z wybranymi firmami nie zostanie podpisana. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych na wybór wykonawcy robót dla Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Radom obejmującego 65 km linii wygrała firma Mott MacDonald Limited, natomiast na drugi odcinek o długości 27 km (LCS Okęcie) firma Jacobs Polska Sp. z o.o. Zgodnie z harmonogramem dokumentacja projektowa dla Okęcia ma być gotowa do czerwca 2011 r., dla Radomia do grudnia 2011. Jej opracowanie ma kosztować łącznie około 65,6 mln zł.

Pozostali uczestnicy przetargu złożyli jednak protest do inwestora, który PKP PLK odrzuciły. Przegrani odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych.

Sprawa jest w trakcie rozpatrywania i do czasu zakończenia procedury nie możemy zawrzeć umów z wyłonionymi w przetargu firmami - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA.

Wydana 30 kwietnia br. decyzja "o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na obszarze województwa mazowieckiego dla istniejącego obszaru kolejowego niezbędnego pod inwestycję" w połowie lipca stała się ostateczna. Jak informuje Centrum Realizacji Inwestycji, przetarg na prace budowlane na odcinku LCS Okęcie będzie ogłoszony w 2011 roku, zaś rozpoczęcie prac planowane jest na 2012 rok. Przetarg na wykonawcę modernizacji odcinka LCS Radom inwestor planuje ogłosić w 2012 roku i w tym samym roku rozpocząć budowę.

Przypomnijmy, blisko 100-kilometrowa trasa między stolicą a Radomiem ma zostać gruntownie zmodernizowana. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po niej 160 km na godz. Podróż do stolicy skróci się do około godziny. Na odcinku od Warki do Radomia będzie położony drugi tor o długości ok. 46 km oraz zostaną wybudowane trzy wiadukty w Warszawie Jeziorkach, Piasecznie i Warce. W Radomiu mają być utworzone dwa nowe przystanki: Kozienicka i Żółkiewskiego. Na trasie powstanie też pięć przejść podziemnych w pobliżu przystanków osobowych Czachówek Południowy, Chynów, Warka, Dobieszyn oraz planowanego przystanku Kozienicka.

Powstaną nowe mosty - na Radomce i Pacynce, pod drugi tor trzeba będzie poszerzyć most na Pilicy.

Inwestycję zaplanowano na lata 2009-2015. Została wpisana na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... planu.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 02 wrz 2010, 14:17

Znowu 6 lat... Czy kolej w ogóle jeszcze wtedy będzie do czegos potrzebna?

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 20 sty 2011, 7:44

W lutym ministrowie zaczną przekonywać Komisję Europejską, że unijne dotacje na modernizację torów warto przesunąć na drogi. A chodzi o niemałą kwotę – kolej może stracić nawet 4,7 mld złotych.

Według rządu PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca infrastruktury, nie radzą sobie z inwestycjami, co może doprowadzić do utraty unijnej kasy. W Ministerstwie Infrastruktury trwa gorączkowa analiza harmonogramów inwestycji na kolei zaplanowanych do 2015 r. – Wykonaliśmy przegląd projektów przeznaczonych do współfinansowania z Unii. Wiemy już z całą pewnością, że realne wykorzystanie środków będzie niższe od zakładanego – przyznaje Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury. – Ostateczny kształt listy inwestycji zostanie określony na początku lutego – dodaje.

Według naszych informacji pewniakami do wycięcia są te modernizacje, których realizacja może się przeciągnąć na rok 2014. Wtedy zabraknie czasu na ich rozliczenie, a to grozi przepadnięciem unijnej dotacji. Problem dotyczy modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia, przebudowy fragmentu trasy z Warszawy do Poznania, remontów stacji kolejowych wzdłuż trasy z Siedlec do Terespola oraz pierwszego etapu modernizacji linii z Warszawy do Białegostoku.

Rezygnacja z tych projektów oznacza, że rząd zaoszczędzi w sumie blisko 4,7 mld zł unijnych środków. Ale to nie wszystko – już w grudniu z listy projektów wyleciała modernizacja torów z Poznania do Szczecina. UE dawała na nią aż 3,5 mld złotych.

Żeby te pieniądze nie przepadły – łącznie chodzi o gigantyczną sumę ponad 7 mld zł – rząd chce zmiany inwestycyjnych priorytetów Unii i przesunięcia dotacji z kolei na drogi. Dyplomatyczna ofensywa ma zostać przeprowadzona podczas wyjazdowej sesji Komisji Europejskiej w Warszawie, która jest zaplanowana pod koniec lutego.

Jeżeli uda się przekonać unijnych urzędników, do programu budowy dróg może wrócić 37-km trasa ekspresowa S3 z Gorzowa do Międzyrzecza oraz łącznie 191 km drogi S7 z Gdańska do Warszawy i dalej na południe. Rząd być może wybuduje również ponad 53 km trasy S17 ze stolicy do Lublina oraz wylotówkę z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic.

Eksperci wskazują jednak, że odebranie środków na inwestycje kolejowe to przykład braku konsekwencji rządu. Według nich grudniowy bałagan na torach był spowodowany jej chronicznym niedofinansowaniem. – Kolej najpierw pozostawia się samą sobie, a potem wiesza na niej psy. Dopuszczenie do wycięcia inwestycji za kilka miliardów to porażka obecnego rządu – twierdzi Jakub Majewski, ekspert branży kolejowej.
za: http://gospodarka.dziennik.pl/news/arty ... drogi.html

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2011, 8:38

Zaorać te tory, zaorać...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 sty 2011, 11:38

A ja się absolutnie zgadzam z planami rządu. Kolejarze udowadniają na każdym kroku, że nie potrafią, nie-da-się. Mimo to snują wiekopomne wizje Kolei Dużych Prędkości, co polega na powołaniu osobnej spółki z ośmioma dyrektorami. Dosyć tego! Ile można remontować tory do Gdańska? Najpierw wymiana szyn i utrudnienia, potem na tych samych odcinkach likwidacja przejazdów kolejowych i przerzucanie wiaduktów - znów utrudnienia. Kto to wszystko koordynuje?
Dlatego pieniądze przeznaczone na kolej lepiej wykorzystać na odcinki dróg, które mają pozałatwiane pozwolenia, a wybór wykonawców wkrótce.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 sty 2011, 11:49

Oczywiście, kolej pokazała że nie jest w stanie utrzymywac tego co ma, nie jest w stanie przeprowadzic sprawnego przetargu na nowe zespolaki, nie jest w stanie przeprowadzic inwestycji. Gdyby ta kasa zostala przy PKP (tak, wiem że tego nie ma ale duch pozostal) to zostałaby po prostu zmarnowana.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2011, 11:51

Kolej po prostu nie jest w stanie zużyć tej dotacji, a inwestycje drogowe z gotowymi wszystkimi papierami czekają na pieniądze.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 sty 2011, 13:10

Okej, ale wyleciały dofinansowania projektów również gotowych. Na przykład Poznań - Szczecin. To chyba nie jest poważne podejście. Kolej zaoszczędziła nieco na przetargach, to jej zabieżmy co zaoszczędziła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sty 2011, 19:19

przewoz pisze:Na przykład Poznań - Szczecin.
Podnoszenie szlakowej ze 120 na 160 jest niezbyt odpowiedzialne, jeśli ważne (i obciążone) linie są w stanie agonalnym...
Bastian pisze:Zaorać te tory, zaorać...
Patrząc na świetne wyniki PLK, to i tak te pieniądze byłyby stracone - np. modernizacja linii nr 8 nie ma szans się zakończyć przed 2014 rokiem (nie ma nawet projektu, o ile się orintuję, przetarg jest zaskarżony do sądu)... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 sty 2011, 20:15

Wolfchen pisze:Podnoszenie szlakowej ze 120 na 160 jest niezbyt odpowiedzialne,
mhm... na chwilę obecną z Poznania do Krzyża prędkości wahają się od 60 do 100km/h (plus ograniczenia). Modernizacja zaplanowana dziś da skutek w 2012, gdy na tym odcinku pewnie 80 to będzie dobrze... Głównie o ten odcinek chodzi. Przesunięcie modernizacji np na 2012 rok będzie oznaczać, że rozpocznie się ją jak będzie już tylko 60-80 królować, a to tylko powiekszy problemy związane z zamknięciami etc. Jak pieniądze dziś przesuniemy na drogi, to za parę lat na modernizacjach zaplanowanych i niezrealizowanych nie będzie tak łatwo.
Tak samo mi się przypomina debata o sensowności robienia Skierniewice - Warszawa, gdzie jest 130. To też czysta teoria. Pociąg złożony z ED74 osiąga taką prędkość na tym odcinku raz, czy dwa na minutę, dwie.. a potem trafia na kolejne ograniczenia. Wykres prędkości nie kłamie...
Dziś jest to 130 przełamane ograniczeniami do 60-100, ale za dwa lata będzie mniej. Ruch jest spory. Samo utrzymanie po prostu czasem już nie wystarczy.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sty 2011, 20:21

przewoz pisze:na chwilę obecną z Poznania do Krzyża prędkości wahają się od 60 do 100km/h (plus ograniczenia).
Hm, a Radom - Warszawa też na zbyt dużą szlakową nie narzeka, a do tego jest rozwalający wszystko jednotor. Więc wydaje mi się (mogę się rzecz jasna mylić), że przy takim obciążeniu tej trasy, powinna być ona odbudowana w pierwszej kolejności, niż Poznań - Szczecin - na której nie ma jeszcze tragedii :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sty 2011, 22:17

Poznań - Szczecin jest ważniejszą trasą, zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 28 sty 2011, 23:18

Obrazek

Przebudowa linii kolejowej z Radomia nie jest zagrożona

Linia kolejowa nr 8 z Radomia do Warszawy zostanie przebudowana, a dojazd do stolicy skróci się o godzinę. Realizacja tej inwestycji przewidziana jest do 2015 r. - zapewnił w piątek na konferencji prasowej w Radomiu wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Zdementował pogłoski o zagrożeniu modernizacji linii.


Według wojewody minister finansów wydał w czwartek decyzję o przyznaniu pieniędzy na projektowanie drugiego odcinka linii kolejowej - od Czachówka do Radomia. Oznacza to - zdaniem Kozłowskiego - że modernizacja linii kolejowej Radom - Warszawa nie jest zagrożona.

Kozłowski powiedział, że inwestycja ta jest przez rząd traktowana priorytetowo. Jak stwierdził, w czwartek uzyskał zapewnienie ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, że linia z Warszawy do Radomia będzie zrealizowana w całości do 2015 r.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 jest bardzo ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża, bowiem kilka tysięcy mieszkańców tego miasta. Po modernizacji torów dojazd do Warszawy skróciłby się o ponad godzinę.

Wojewoda mówił także o ważnych dla regionu radomskiego inwestycjach drogowych, m.in. budowie drogi S-7 na odcinku z Radomia do Skarżyska-Kamiennej.

Zgodnie z przyjętym we wtorek przez rząd Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 budowa drogi ekspresowej nr 7 w okolicach Radomia i Szydłowca może zostać rozpoczęta do roku 2013, ale - pod warunkiem zapewnienia dodatkowych środków finansowych.

Według Kozłowskiego inwestycja ta znajduje się czołówce zadań umieszczonych na liście rezerwowej. Jak podkreślał wojewoda, są duże szanse na jej rozpoczęcie jeszcze w tym roku. Jego zdaniem pieniądze na realizację tego zdania można będzie uzyskać z oszczędności przetargowych innych inwestycji drogowych.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ozona.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 sty 2011, 15:07

Według wojewody minister finansów wydał w czwartek decyzję o przyznaniu pieniędzy na projektowanie drugiego odcinka linii kolejowej - od Czachówka do Radomia. Oznacza to - zdaniem Kozłowskiego - że modernizacja linii kolejowej Radom - Warszawa nie jest zagrożona.
Oznacza to tyle, że po około 18 miesiącach od podpisania umowy (a więc jeśli się sprężą, to okolice sierpnia-września 2012) będzie projekt. Czy w dwa lata zdążą całkowicie przebudować (odcinek Radom - Warka właściwie zbudować od zera) 90 kilometrów linii dwutorowej? Mocno bym z tym polemizował. =;
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 sty 2011, 21:52

Nie zdążą. Ale to też zależy, co wchodzi w skład przebudowy.

ODPOWIEDZ