Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 25 kwie 2012, 22:34

Ciekawe jakby by był czas przejazdu przyspieszonego via Grodzisk, CMK, zmiana czoła w Idzikowicach i dalej na Radom...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 kwie 2012, 22:37

Patrząc na stan PKP22, to całkiem długo - szczególnie, że w Radomiu ponownie by była konieczna zmiana czoła, jeśli pociąg miałby jechać gdziekolwiek dalej. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 kwie 2012, 0:21

Wolfchen pisze:Patrząc na stan PKP22, to całkiem długo - szczególnie, że w Radomiu ponownie by była konieczna zmiana czoła, jeśli pociąg miałby jechać gdziekolwiek dalej. 8-(
To żeby zmienić czoło w Push&Pullu trzeba jakiejś istotnie skomplikowanej procedury?
Bo wydaje mi się, że zmianę loka robi się w 9-10 minut planowo,
więc taki P&P powinien mieć góra 5 na takie coś.

Pomijam już fakt, że w takich Idzikowicach przez CMK to on by był codziennie 5 minut wcześniej niż w rozkładzie.
ŁK

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 kwie 2012, 8:36

Różnie z tym "wcześniej" bywa. Wczoraj i przedwczoraj pociągi zjeżdżające z CMK tylko dokładają :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 kwie 2012, 9:34

Od Grodziska do Korytowa jest zamknięcie jednego toru. Wystarczy że w nieodpowiedniej porze trafi się coś opóźnionego i cały rozkład szlag trafia na długie godziny
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 kwie 2012, 9:42

A to zamknięcie to już kolejny miesiąc :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 cze 2012, 17:51

Echo Dnia pisze:Niepokojące wieści dochodzą w związku z modernizacją trasy kolejowej numer osiem z Warszawy do Radomia. Zagrożony jest harmonogram rozstrzygnięć przetargowych, finansowania i realizacji inwestycji.

(...)

Są problemy z wywłaszczeniem właścicieli działek. Nie rozstrzygnięto jeszcze przetargu na wykonanie pierwszego etapu modernizacji, czyli sterowania ruchem oraz usunięcia kolizji telekomunikacyjnych. Trzeba też niezwłocznie ogłaszać przetargi na modernizację tak zwanych lotów, aby wiosną mogły ruszyć prace. Trzeba się śpieszyć, bo inaczej przepadną pieniądze unijne zarezerwowane już na realizację inwestycji w programie „Infrastruktura i Środowisko”.

„Teraz dowiadujemy się, że inwestycja będzie zrealizowana do roku 2015, ale nie jest to też takie pewne. W moim przekonaniu, jeśli projekt ten nie zostanie zrealizowany do 2015 roku, to nie zostanie pewnie zrealizowany nigdy. Chyba że, na co się nie zanosi, w kolejnej perspektywie finansowania unijnego będą duże pieniądze na rozwój kolei w Polsce” – pisze na swoim blogu Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120619947
Jestem ciekawy, jak długo ta trasa jeszcze pociągnie bez odbudowy. A właściwie: kiedy pociagi z Radomia do Warszawy będą jechały 3 godziny... :lol:

Cóż, z taką realizacją, to niedługo mogą zupełnie zamknąć tą linię, bo i tak mało kto będzie z tego korzystał. :-$
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2012, 23:59

Na pewno do 2015 roku zostanie zmodernizowany tylko odcinek kolejowej "ósemki" między Warszawą Okęciem a Warką. Fragment trasy między Radomiem a Warką może być finansowany dopiero z unijnego budżetu na lata 2014-2020 - takie informacje przekazano podczas wczorajszego spotkania w Ministerstwie Transportu
Odcinek Warka - Radom może być finansowy z budżetu na lata 2014-2020, czyli teoretycznie jego modernizacja może się zakończyć dopiero za np. 10 lat (bo będą jeszcze dwa lata na rozliczenie inwestycji).

Źródło: http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,12 ... emce_.html
Skąd ja wiedziałem, że tak będzie? :lol:

Pomijając to, że nadal pociągi będą się wlokły, to jeszcze modernizacja będzie trwała kilka lat, przez co pasażerowie kompletnie się odwrócą od wynalazku, jakim jest kolej na tej trasie... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2012, 14:34

Ministerstwo transportu informuje, że na remont kolejowej "ósemki” trzeba będzie poczekać do... 2017 roku
(...)
Ostatnio w odpowiedzi na zapytanie posła Dariusza Bąka, podsekretarz stanu w resorcie transportu Andrzej Massel informuje, że linia na odcinku z Warszawy do Warki oraz mały odcinek radomski będą gotowe w 2015, natomiast najważniejszy, wymagający budowy drugiego toru, z Warki do Radomia – później, do roku 2017.
Echo Dnia
:arrow: Cóż, aż mi się ciśnie na usta sarkastyczne "a nie mówiłem"... :lol: Swoją drogą, owo "przesunięcie" śmierdzi mi najzwyklejszym zrezygnowaniem z tego remontu i pozostaniem przy naprawach awaryjnych, żeby się jednotor kupy trzymał... A ewentualna pełzająca przebudowa i związane z nią utrudnienia skutecznie zniechęcą pasażerów do korzystania z kolei na tej trasie. No nic, dobrze, że połączenie autobusowe się poprawia - dla Radomia starczy, natomiast jakiś odsetek pasażerów nadal będzie się telepał koleją. Szkoda tylko mieszkańców miejscowości pośrednich, którzy takiego wyboru nie mają :mur:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 02 sie 2012, 17:33

... a w 2015 nie miał startować remont siódemki? Właśnie tamtędy miały kursować pociągi z Radomia podczas remontu ósemki...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2012, 17:36

Jak nie ma jeszcze projektów, to nie ma co marzyć, zeby siódemka wystartowała w 2015 :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 sie 2012, 19:22

Warto jednak zwrócić uwagę, że remont odcinka Warszawa - Warka już znacząco wpłynie na skrócenie czasu podróży do Radomia. Jest tam teraz spory odcinek z prędkością do 60km/h, o ograniczeniu do 20km/h pod Czachówkiem już nie wspomnę =; Tylko pytanie czy 2015 rok jest rzeczywistym terminem zakończenia modernizacji tego odcinka...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2012, 19:28

Szymon pisze:Warto jednak zwrócić uwagę, że remont odcinka Warszawa - Warka już znacząco wpłynie na skrócenie czasu podróży do Radomia.
Ale nie ma szansy, aby wpłynął na niezawodność tego połączenia - bo tu potrzebne jest wyeliminowanie jednotoru przez który wszystko się sypie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 sie 2012, 21:04

Wolfchen pisze:bo tu potrzebne jest wyeliminowanie jednotoru przez który wszystko się sypie.
W tzw. "innych krajach" dasię prowadzić ruch po jednotorze z przyzwoitą punktualnością.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 02 sie 2012, 21:10

Bo nie jeżdżą tam EN57.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ODPOWIEDZ