Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lip 2019, 15:33

Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lip 2019, 16:02

KwZ pisze:Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.
Ale że jak? Na Służewiec jedzie przez Zachodni chyba, nie :>?
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27395
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lip 2019, 16:19

KwZ pisze:
23 lip 2019, 15:33
Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.
No nie wiem, czy łapiesz. Pociąg do Łukowa do minionego roku startował z Zachodniego i jechał nań na pusto z Grochowa (przez Czyste). Teraz jedzie ze Służewca i wyjazd także jest dostępny dla pasażerów. Gdzie tu widzisz jakieś Olszynki Grochowskie i powroty na Zachodni, to ja już nie wiem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 23 lip 2019, 21:33

Czy ZTM różnicuje jakoś cenę wozokilometra dla KMów w zależności od pojemności pociągu, czy daje tę samą stawkę Łukowiance co jakiemuś podsyłowi na Czeremchę?*

* - zakładam, że kursuje pociąg Tłuszcz - Wschodnia - Czeremcha; nie bijcie (tak jak z pomyleniem Olszynki z Grochowem), jeśli okaże się, że teraz Czeremchę obsługują jakieś PRy, Koleje Podlaskie, zamknęli linię, podsyły są po linii Pilawa-Tłuszcz, nie zatrzymuje się to to na odcinku >przystanek przed Zagościńcem< - Halinów, względnie Zielonka Bankowa - Sulejówek, ...

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lip 2019, 22:31

A oni liczą wozokm? Chyba po prostu płacą kilka milionów i już.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2227
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lip 2019, 22:37

Nie, są pociągokilometry. Na ich podstawie przewoźnicy rozliczają się z PLK. Niestety, nie wiem jak jest bliżej z ZTM-em jako zleceniodawcą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lip 2019, 22:59

zxcvbnm pisze:Nie, są pociągokilometry. Na ich podstawie przewoźnicy rozliczają się z PLK. Niestety, nie wiem jak jest bliżej z ZTM-em jako zleceniodawcą.
No z PLK to tak, ale ZTM nie ma żadnego wpływu na zestawienia ani rozkład, więc raczej nie powinien aż tak szczegółowo płacić.
ŁK

Robert 514
Posty: 2116
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 25 lip 2019, 0:03

Premo pisze:
22 lip 2019, 21:25
7 piętrowych wagonów jechało na trasie ze Wschodniej do Służewca w niedzielę, gdzie jechało nim 10 osób a ja musiałem jechać rano zatłoczonym pociągiem do którego ledwo rano wsiadłem. To skandal. Oni to celowo robią zmuszając pasażerów do jazdy jak bydło!

Fik ma rację. Po co wysyłać służbowy pociąg na Czyste za który nie dostanie się nic, a jeszcze trzeba zapłacić, skoro można uruchomić planowy pociąg i wziąć za niego pieniądze
No właśnie rano z kierunku Siedlec jeżdżą prawie codziennie pojedyńcze gdzie już w Wesołej i Rembertowie nikt się nie może dostać. Wczoraj kierownik skład I wyszedł i nie mógł wejść w w wesołej. Pociąg stał ponad 5 minut bo drzwi nie chciały się zamknac

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2227
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 lip 2019, 9:17

Robert 514 pisze:
25 lip 2019, 0:03
No właśnie rano z kierunku Siedlec jeżdżą prawie codziennie pojedyńcze gdzie już w Wesołej i Rembertowie nikt się nie może dostać. Wczoraj kierownik skład I wyszedł i nie mógł wejść w w wesołej. Pociąg stał ponad 5 minut bo drzwi nie chciały się zamknac
Widocznie KM wychodzi z założenia, że:
Remont -> Ograniczenie przepustowości -> Zmniejszony popyt -> Zmiana zestawienia składów
Oczywiście nijak ma się to rzeczywistości. KM powinno nawet kosztem niewielkiej zmiany prędkości eksploatacyjnej (i tak zwykłe R2 do Siedlec nie osiągają 160 km/h, a 120 km/h może 130 km/h) wysłać składy 3xEN57AKM/AL. Ale lepiej wysłać pojedynczy skład (czy 1xER75, czy 1xEN57 to i tak za mało miejsca), ten sam schemat jest na R2, ten sam schemat był na R7 przez 2 tygodnie sardynki moje kochane...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sie 2019, 8:32

W dzisiejszej Stołecznej o kolejnym nowym pomyśle kolejarzy, tj. budowie łącznika dworca Wschodniego z linią wołomińską po śladzie bocznicy do P&G.
Nic śmieszniejszego nie przeczytacie - pomysłów kolejarze mają całe torby, ale jakoś realizacja żadnego nie wychodzi...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27395
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 8:51

Nowym?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sie 2019, 9:00

Nowym, bo w ciągu ostatnich kilku lat (?) o tym w prasie nie pisano.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27395
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 9:09

W maju ogłoszono rozporządzenie Rady Ministrów przewidujące budowę tej linii, w lipcu master plan PLK dla Warszawy, w którym również ona się znajduje, oba te dokumenty były w mediach dość szeroko komentowane, więc Twoje zdziwienie mnie dziwi.

O tym, że do prasy przedostają się raczej koncepcje dojrzałe, a nie świeże, to nawet nie wspomnę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sie 2019, 12:46

Zatem kiedy będzie remont Średnicy?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2227
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 sie 2019, 15:15

Niech zaprojektują i wdrożą rozwiązanie problemu przepustowości linii średnicowej (np. S linia obwodowa), a później porozmawiamy o łącznikach (który to pomysł na połączenie WWO-W Wileńska wcale nie jest głupi, a na pewno ułatwienie dla pasażerów R6). Gdyby miasto zarządzało WWK, to być może to już dawno byłoby zrobione, jednak tym "zarządza" PLK.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ